Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te kehtaatte syödä tehotuotettua/kidutettua sikaa...

Vierailija
22.12.2011 |

...ja sitten leikkiä, että joulunne on muka kovin kaunis ja ihana. Voisitte kunnioittaa sitä eläintä, jonka lihaa te syötte, edes sen verran että miettisitte sen elämää.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain vähän hakusessa mitä elukoitten kasvatus on?

Ei eläimiä teurasteta jos niitä on kidutettu.

Miten kuvittelet että kidutetusta elukasta tulisi edes syötävää?

Hohhoijaa.

Vierailija
2/38 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvillä mielein pistelemme nasun poskeemme. Se eli onnellisen ja sikamaisen elämän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain vähän hakusessa mitä elukoitten kasvatus on?

Ei eläimiä teurasteta jos niitä on kidutettu.

Miten kuvittelet että kidutetusta elukasta tulisi edes syötävää?

Hohhoijaa.

taas yks kepulainen sirkkaliisaanttila siellä ölisee.

Vierailija
4/38 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kesäsika kasvamassa kotona pienessä pihakarsinassa.nyt huomenna paistetaan.näin on tehty jo viimeiset kolme joulua,kasvatettu ite possu kinkuksi jouluksi:)

Vierailija
5/38 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä mielihalulla, vailla minkäänlaista syyllisyydentuntoa, NAM!

Vierailija
6/38 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan kaupallisia lukenut ämmä joka tajuaa jotain siitä että jos sikaa rääkätään kun se kasvaa niin ei siitä kasva eläintä josta saisi ruokaa!

Koko pointti on että sika kasvaa ja sen teurastaa suostuu teurastamaan ihmisille ravinnoksi.

Sun viherpipertäjyys menee vähän yli. Mieti vähän lisää mitä suollat...

Menen nyt nukkumaan, jää sinä tänne valvomaan vähän lisää! ;)

2

Vierailija
7/38 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä on asiat hyvin.

Vierailija
8/38 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömme jouluaattona riistapyöryköitä. Hirven on ampunut setäni ja possunlihan hain tänään luomukaupasta. Jouduin muuten käymään kolmessa kaupassa ennen kuin löysin luomupossua.

Vierailija
9/38 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei sen kasvatuksesta pidä itse huolta. Suurin osa jouluksi surmatuista sioista on kyllä elänyt ihan hävyttömän huonon elämän kiusattuina ahtaissa ja likaisissa tiloissa. Rauha heidän muistolleen.

Vierailija
10/38 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödä :)

Vierailija
11/38 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa naapurin sikalassa, niin kyllä ne pirun onnellisia ovat, jopa leikkisiä.

Ja maistuvat sitten niin maan perusteellisen hyvälle erityisesti kalkkunan kaverina hyvällä jouluoluella alashuuhdeltuna.

Ei silti, mulle on ihan sama kuinka onnellinen tai onneton elämä niillä on. En mä perkuta porkkanoiltakaan kysele mites te viihdytte siellä mullassa enkä käy perunoilta kysymässä että masentaako olla siellä kellarin pimeydessä.

Sika on sitä varten että se syödään. Se on sian tarkoitus tässä maailmassa missä me ihmiset olemme ravintoketjun huipulla.

Vierailija
12/38 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syökään. Sikaa, kalkkunaa ja broileria vältän kuin ruttoa. Olen välttänyt joitain vuosia. Luottamus mennyt karjankasvatukseen. Nautaa vielä kehtaa vetää silloin tällöin. Johtuu kai siitä että ei ole yhtään tuoretta skandaalia mielessä. Tekisi mieli käydä ampumassa hirvi itse joku päivä, tosin villieläimen lihassa on omat riskinsä :/

Vierailija
13/38 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö mitään lihaa enkä kalaa jouluna enkä muulloin. Miksi kaikki juhlapyhät perustuvat eläinten kärsimykselle? Miksi ei voi ajatella, että rauha myös eläimille?

Vierailija
14/38 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä kasvatetaan ruuaksi ja se on ihan sama mulle minkälaiset olot niillä on jos ne vaan maistuvat hyvälle. Oon kyllä samaa mieltä ihmisistäkin, mulle on aivan sama millaiset olot on jossain venäjällä tai afrikassa savannilla kunhan mun läheisillä ja mulla on asiat hyvin.

Vierailija
15/38 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jää sitten enemmän rahaa siihen kaikkeen turhaan krääsään, kun kinkun saa mahdollisimman halvalla...

Vierailija
16/38 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kesäsika kasvamassa kotona pienessä pihakarsinassa.nyt huomenna paistetaan.näin on tehty jo viimeiset kolme joulua,kasvatettu ite possu kinkuksi jouluksi:)

Meillä on pihatto myös possuille.

Kasvatettiin tänä vuonna myös hanhi joulua varten.

(meillä tulee kanat ja kananmunatkin kotoa, sekä suurin osa kasviksista ja vihanneksista)

Voisin muuten suositella muillekin tätä. Vaikka Luomuksihan näitä ei kai voi kutsua kun ei ole niin valvottua. =D

Vierailija
17/38 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan kaupallisia lukenut ämmä joka tajuaa jotain siitä että jos sikaa rääkätään kun se kasvaa niin ei siitä kasva eläintä josta saisi ruokaa!

Koko pointti on että sika kasvaa ja sen teurastaa suostuu teurastamaan ihmisille ravinnoksi.

Sun viherpipertäjyys menee vähän yli. Mieti vähän lisää mitä suollat...

Menen nyt nukkumaan, jää sinä tänne valvomaan vähän lisää! ;)

2

Vierailija
18/38 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet on tarkotettu ihmisille ravinnoksi eikä miksikää lemmikeiksi enä viitti yhtää välittää jonku sian tunteista.Samaten niinkuin yksi ttuolla ylempänä kirjoitti nii en minäkää välitä thtää jonku afrikan tai muun maan nälänhädästä vaan sydäntäni lähellä on oma perhe ja omat lapset ja niiden hyvinvointi ja uskon että kaikki loppujenlopuksi ajattelee näin.

Vierailija
19/38 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon suhteen että huonosti voiva eläin ei tuota. Kyllähän ne possut kasvaa kun syötetään ties mitä niille luontaisesti kuulumatonta ravintoa ja rajoitetaan liikkumista jne. Ei mitään tekemistä sian onnellisuuden kanssa. Kuten ei yleensäkään tehotuotannossa.

Syödään kinkkua koska sellainen työnantajan puolesta tähän talouteen saadaan. Muuten ei tulisi ostettua.

Vierailija
20/38 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli teurastamolla ikänsä töissä ja itsekin siellä olin kesätöissä monena vuonna, eikä ole mitään harhakäsityksiä siitä mitä siellä tapahtuu