Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua pelottaa, miten meille käy kun talous romahtaa

Vierailija
19.12.2011 |

En ole oikein jaksanut enää siivota enkä laittaa taloa, kun minusta tuntuu, että kohta me tämä menetetään. Kun EU:n talous romahtaa, miehen firma menee varmaankin konkurssiin ja velat rysähtävät meidän niskaan. Minun tuloillani ei kaikkea makseta, ja noinkohan töitäkään kohta enää on. Surettaa lapsetkin, joilla ei ole mitään hyvää tulevaisuudessa. Ilmastonmuutos ja ulkomaiset kaivosyhtiöt pilaavat luonnon, meillä ei ole kohta mitään muuta kuin häpeää tarjota heille, eikä taida kohta olla muutenkaan mitään mukavaa tulevaisuudessa odottamassa.

Jätän jo mielessäni hyvästejä tälle kodille ja mietin, minne ja mitä tekemään sitten lähdetään. Tälle paikkakunnalle ei ainakaan kehdata enää jäädä, jos epäonnistutaan. Kaikki kaveritkin jäävät, koska en kestä sitä häpeää...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kannattaisi käydä kertomassa näistä peloistasi terveyskeskuslääkärille.

Vierailija
2/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me menetettiin miehen kanssa molemmat työpaikka. Pistettiin asunto pikaseen myyntiin ja asutaan vuokralla. Pikkasen jäi sukanvarteen. Ja säästöt on saatu pidettyä jo yli vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kauheesti enää menetettävää (vai jääkö teille sitten kauheat velat). Voikun et niin paljon ajattelisi mitä muut teistä ajattelee, kaikki ymmärtää jos laman aikaan kaatuu yrityksiä. Ette ole ainoita. Ette kuole nälkään, asunto perheille järjestyy aina ja töitäkin on aina joillakin aloilla...jos huonosti käy niin joudutte ehkä vaan suuntautumaan vähän uudelleen. Jos jää kestämätön velka, pääsette varmaan velkasaneeraukseen. Älä hätäile!!!! Pärjäätte kyllä. Tämä ei ole Amerikka. Voimia!

Vierailija
4/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain rahaa. Sulla on terveet lapset ja mies. Vaikeaa varmasti tulee olemaan kun elintaso laskee mutta kaikkeen tottuu.

Vierailija
5/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten makselette velkaa sillä palkalla. Jaei todellakaan kannata murehtia, ennen kuin oikeasti alkaa tapahtumaan.

Pistätte nyt kaiken ylimenevän säästöön, jotta sitten _jos_ jotain käy voitte noita hätäsäästöjä käyttää. Säästöt turvaavan sun fiiliksen, joka alkaa vaikuttaa alkavalta masennukselta.

Vierailija
6/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU:n talous nyt yhtäkkiä romahtaisi?

Taantuma -pieni- on ovella mutta niitä on ollut ennenkin. Ja tämä tuleva ei ole viimeinen, ei alkuunkaan.

Ilmastonmuutos on tuonut meille ihanan lämpimät kesät ja nyttenkin on mukavan lämmintä. Joskus lapsena oli tähän aikaan 30 asteen pakkasia -sitäkö muka joku kaipaa.

Ja ulkomaiset kaivosyhtiöt...huoh. Eivät ne pilaa luontoa. Ota nyt järki käteen.

Vierailija
7/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tolkuttoman mörön.

Ensinnäkin, vaikka talous romahtaisi, ei se tarkoita sitä, että kaikki firmat kaatuu ja kenelläkään ei sitten enää ole töitä.

Ja lapset... hei camoon, muistele Ultra Bran sanoituksia: " kahdeksanvuotiaana tiesin, että maailma tuhoutuu kaksintaistelussa suurvaltojen..." Jokaisella sukupolvella on ollut omat mörkönsä, vaan hyvin täällä vielä potkitaan eteenpäin. Ihan kamalaa, että ihmiset yrittävät tuollaisella asenneilmapiirillä nitistää lapsistaankin uskon tulevaisuuteen.

Muistan sen itsekin hyin, kun olin lukiossa laman aikaan. Opettajat kilvan selitti, kuinka meidän ei kannata kouluttautua, kun ei ole kuitenkaan töitä tarjolla jne. Ajattelin jo silloin, että onpas paskapuhetta, ja sellaiseksi se on osoittautunutkin, ikinä en ole työtä vaikka ollut.

Elä itsellesi, älä naapureille. Oikeastaan se, miten ajattelet muiden suhtautuvan sinuun, kuvastaa sitä, miten sinä suhtaudut muihin. Joten hanki itse vähän terveempi suhtautumistapa toisten vastoinkäymisiin.

Vierailija
8/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin täällä hymyilin... Jos ei ollutkaan provo, niin sori siinä tapauksessa.

Sinänsä ihan fiksua kyllä joskus miettiä, että mikä on elämässä tärkeää ja mikä ei.

Vierailija
9/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka kukaan muu mieti tällaisia? Koko ajan saa lukea uutisista, kuinka romahdus lähenee. Olen kohta 10 vuotta stressannut ja pelännyt ja taiteillut rahojen riittämisen kanssa. Aina kun olen luullut, että helpottaisi, tulee jotain uutta: pesukone hajoaa, auto hajoaa, vesijohto hajoaa. Mitään ei ole säästössä, koska mistään ei voi säästää, juuri lopetin viimeisimmänkin lehden tilauksen. Olen nippanappa keskituloinen, asuntolainaa on alle 100 000, en ole ikinä matkustanut yhtään mihinkään ja vaatteita olen ostanut itselleni viimeksi viisi vuotta sitten - en törsää!! Ja vaikka minä saan maksetuksi asuntolainan ja muut pakolliset, mitä tehdään sitten kun korot pompsahtavat kattoon ja miehen yritys menee nurin - nurin se todennäköisesti menee, jos romahdus on niin suuri kuin koko ajan uutisissa povataan.

Minullakin on vain pätkätöitä, seuraavaa pätkää ei varmaan tulekaan. Sitten kun lamasta ehkä joskus noustaan, olen jo liian vanha. Minulla on nykyään koko ajan olo kuin äärimmilleen pingotetulla kuminauhalla, en veny enää tästä. Kun romahdus tulee, minä en varmaan enää pysty nousemaan.

ap

Vierailija
10/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta teillä on?

Vierailija
11/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten olette jatkuvasti niin tiukilla? Eikö miehen firma tuota mitään?

Vierailija
12/13 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lainaa otettu sen mukaan että sen maksaa pelkillä toisen tuloilla (jotta voidaan hoitaa lapset mahdollisimman pitkään kotona). Nyt kuitenkin molemmat töissä ja lyhennetään reilusti enemmän mitä alkujaan oli tarkoitus. Itse olen hoitoalalla ja töitä tuntuu riittävän. Samoin miehelläni (vaikka ei hoitoalla olekkaan..). Vaikka tässä toinen työttömäksi jäisikin pärjäisimme silti ihan hyvin!!

Vierailija
13/13 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus tämän suomen saa konkurssiin,ei mikään eu.Suomea on tarkoituksella ajettu siihen että pian talous romahtaa.Lopun aikoja nämä on,ja lohduttaa ainoastaan se,että joskus Katainenkin joutuu tuomiolle rikoksistaan suomen kansaa vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi