Vain yksi yhdeksästä kotitaloudesta kierrättää biojätteet!
Nyt äidit katse peiliin, ettekö todella piittaa millaisessa maailmassa lapsenne elävät?
Kommentit (29)
Mutta sen tunnustan, että metallia ja maitopurkkeja en lajittele.
Ei sen nyt luulis kauhean vaikeaa olevan...
voisi vähempää kiinnostaa noi kierrätyshössötykset.
haisevien sapuskan jämien kusaaminen bussissa kierrätykseen.
Lasin kierrätän mutta en mitään muuta.
Luuletko todellakin, että maapallo on vain ihmisiä ja sinua varten???
Joskus kyllä säälittää ja hävettää ja raivostuttaa ihmisten tyhmyys ja välinpitämättömyys ja laiskuus, kun ei jakseta vähääkään vaivautua ympäristön takia.
Ei oikein mene läpi tuo. Senhän määrää jo laki, että kierrätysastiat on oltava. Ja jos ei ole, niin tee hyvä ihminen aloite.
14, missä on taloyhtiö,jossa ei ole biojäteastiaa?
Ei oikein mene läpi tuo. Senhän määrää jo laki, että kierrätysastiat on oltava. Ja jos ei ole, niin tee hyvä ihminen aloite.
Täällä (Englannissa) kierrätys on paikoittain järjestetty todella hyvin ja tehokkaasti ja omallakin alueella kiertää kierrätysautot, joissa kerätään kaikkea pilaantumatonta kierrätettävää. Oman talomme jätehuollon järjestää kuitenkin siis yksityinen firma, joka pitää huolta yksityisestä puutarhasta, kukkapenkeistä jne. eli ei ole varsinainen " taloyhtiö" , joissa asukkailla olisi jokin aloitteentekomahdollisuus.
14
Vierailija:
voisi vähempää kiinnostaa noi kierrätyshössötykset.
Veikkaan, että yleisprofiili on:
Koulutus: peruskoulu
ammatti: työtön
=D rah rah
ainakin meidän taloyhtiössämme (vai mikä vuokranmaksuyksikkö onkaan) löytyy imbesilli-juntti-urpoja, jotka heittävät sekajätteensä milloin biojäteastiaan - milloin kartonkikeräysastiaan.
mutta biojätettä ei. tuntuu turhalta kerätä bioa kun kukaan muu ei talonyhtiöstä sitä tee.bio astia on aina tyhjä. pienestä asunnosta kun raivaat tilan sankolle ei kukaan muu niin vaivaudu tekemään.
Olen antanut asiasta palautetta. Pihalleko ne biojätteet heitän???
Mutta sitä en ymmärrä että ihmiset kompostoivat muka itse bio jätteet ja sitten joka paikka kuhisee rottia!!
Kaikki minun tuttavani kierrättävät, mutta ovatkin koulutettua porukkaa. PK:t ja amislaisille kierrätys menee yli hilseen ja sen opettelu veisi liikaa kapasiteettia eikä esim. Salkkareiden juoni enää mahtuisi pääkoppaan.
meidän kerrostalon pihassa ei ole kuin sekajäteastiat.
muutimme vuosi sitten tänne, sitä ennen laitoimme kaiken roskiin, nyt keräämme kuitenkin pahvit ja maitotölkit ja viemme kierrätykseen kävellen useamman kilsan päähän.
näin täällä pienessä maalaiskylässä savossa....
Jätekukko oli vähän hidas näissä kierrätysasioissa... Kesällä lopulta saimme biojäteastian ja keräyskartonkilaatikon. Näin siis Siilinjärven perukoilla.
Erittäin helppoa. Taloyhtiöissä on yleisesti laatikot eri " tuotteille" ja jos asuu ok-talossa, on monien kauppakeskusten esim. Prisma tms. lähellä kierrtätyspisteet.
enkä niitä voi ikinä saadakaan. Minun kuolemani jälkeen tämä maapallo saa rajahtää vaikka miljoonaksi palaseksi. Ja itseasiassa, mitä nopeammin kuolisin pois, sen parempi.