Voiko kaupan piltti, bona tms. ruokia lämmittää toiseen kertaan?
Siis näitä lasipurkissa olevia ruokia. Mietin kun jää usein jonkun verran yli.. Lämmittätkö/lämmittäisitkö itse?
Kommentit (12)
Miksi et ota osaa siitä ruuasta ja lämmitä erillisessä astiassa ja laita loppua siinä ruokapurkissa jääkaappiin.
Ja toisekseen sylki, mikä kulkeutuu lusikan mukana purkkiin aiheuttaa siinä ruuassa reaktion, oletko huomannut? siitä tulee sellaista lirua.
ravintoarvo varmaan laskee ja jos on suoraan purkista syötetty, on sinne purkkiin tietty päässyt pöpöjä, jotka voi pilata ruoan.
Mutta yleensä otin purkista osan lautaselle ja lämmitin sitten lisää tarvittaessa eli en purkista suoraan syöttänytkään..
niissä on se syy ettei saisi lämmittää? mietin kun en ole syytä kuullut mutta vaan sen ettei saisi.
Bakteerit, ravintoarvot tippuu vai mikä?
ap
ja sitten jos sekoittaa maitoa siihen ruokaan sekaan kuten useat tekee, niin totta kai se maitokin menee pilalle kun monta kertaa lämmittää.
Oon tehnyt joskus niin, jos lapselle ei oo maistunut kuin vähän purkista, niin oon pistänyt jääkaappiin, tarjonnut samana päivänä uudelleen jolloin oon kaapinut päältä kerroksen pois.
(kypsän) ruuan lämmittämistä moneen kertaan. Syynä on tosiaan bakteerikasvu.
Mikrossa kuumentaminen myös saattaa tuhota vitamiineja, entsyymejä jne., mutta se tuskin on ohjeen perimmäinen syy.
Mikä niissä on se syy ettei saisi lämmittää? mietin kun en ole syytä kuullut mutta vaan sen ettei saisi.
Bakteerit, ravintoarvot tippuu vai mikä?
ap
mutta monesti vaan silti jää syömättä. Välillä en tiedä millä toi lapsi elää, energiaa kyllä näyttää riittävän :)
vaikka harvoin meillä purkkiruokaa syödäänkin.
Ehkä ne on sitten niin pahoja ettei maistu :P
Miksi et ota osaa siitä ruuasta ja lämmitä erillisessä astiassa ja laita loppua siinä ruokapurkissa jääkaappiin.
Ja toisekseen sylki, mikä kulkeutuu lusikan mukana purkkiin aiheuttaa siinä ruuassa reaktion, oletko huomannut? siitä tulee sellaista lirua.
tähän siis oli toi kommentti
ap
mutta kyllä mä oon lämmittäny. Aika harvoin näin on käyny. Ei oo vauva vielä kuollu.
saaha enemmän niitä myytyä.
että onko toi vaan myyntikikka. Kun esim joissain luumusoseissakin lukee että säilyy avattuna vaan pari päivää, mutta semperin luumusoseessa lukee säilyy n. viikon avattuna. Luulis sen olevan samaa tavaraa lähes.
Mutta uskon kyllä että bakteerit on kanssa osasyy miks ei säily. siis lusikalla syö ja sylki kontaminoi ruokaa..
Kulttuurierot ovat syynä kieltoon, koska ruokia myydään kulttureisa, joissa ei ehkä ole edes kunnollisia kylmäsäilytystiloja, niin on oltava yhtenäiset ohjeet.
Itse olen saman päivän aikana lämmittänyt ja lapset eivät ole saaneet mitään tauteja.
jos lapselle ei ole lounaalla maistunut, olen laittanut heti jääkaappiin ja tarjonnut päivällisellä uudelleen. Kauempaa en uskaltaisi kyllä lämmityksen jälkeen säilyttää, mutta tuskin nyt muutamassa tunnissa pahaksi menee.