Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyittekö olmaan töissä alkuraskauden pahoinvoinnin aikana?

Vierailija
30.11.2011 |

Vai olitteko saikulla? Kuinka kauan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sairaslomalla rv 8-20.

Pahoinvointi oli tosi voimakasta. Joka päivä oksentelin 5-10 kertaa. Riippui söinkö vai enkö.

Rv 11 jouduin sairaalahoitoon. Mikä oli muutenkin kuin jaksamisen takia hyvä. Työnantaja suhtautui sen jälkeen eri lailla sairaslomaan. Tajusi kai että en oikeasti ole työkykyinen.

Muutaman kerran yritin mennä töihin. Ensimmäisellä kerralla pääsin yhden bussipysäkin välin ja jäin oksentelemaan tien viereen. Lähempänä rv20 pääsin jopa töihin asti mutta asiakaspalvelutyössä kun olin niin oli vaikea tehdä töitä kun aina jos joku haisi tupakalle niin juoksin vessaan seuraaviksi 20 minuutiksi oksnetelemaan. Pomo lähetti kotiin.

Toista odottaessa olin kotona esikoisen kanssa. En olisi silloinkaan pystynyt olemaan töissä.

Nyt odottelen kolmatta ja taas oksentelin rv 20 asti mutta olin töissä. Pahoinvointi ei ollut niin kamalaa kuin aiemmissa. Olen nykyään töissä hoitoalalla pienessä yksikössä. Työkaverit ja hoidettavat oli tosi ymmärtäväisiä. Ja kerroin tilanteen heti. Huikkasin vaan välillä nyt täytyy mennä taas. Tosin olisi ehkä kannattanut pitää sairalomaa ainakin välillä koska rv 23 jouduin jäämään sairaslomalle stressin/verenpaineen takia. Työ kävi liian raskaaksi väkisin yritin olla.

Vierailija
2/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2 kk sairaslomalla. Huono olo oli ihan ympärivuorokautista. Ja vaikka en juuri edes oksennellut, niin se huono olo söi voimia. Ja sitten oli lisäksi se kuvotus koko ajan, jo käveleminen sai sen vaan pahenemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin pahoinvointi jäi aikalailla pahoinvinniksi, oksensin vai kaksi kertaa viikoilla 5-10. Ja toimistossa töissä työtoverina oma äiti (perheyritys) joten pääsin onneksi helpolla :) vaikeaa oli kyllä, pöydällä aina suolatikkuja yms muuta pikkusyömistä.

Vierailija
4/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin en tarvinnu oksentaa varmaan kuin kerran, joten pahoinvointi ei ollut ylitsepääsemätöntä. Öllöttävää oloa oli aamusta iltaan, sama mitä söi...töissä piti olla pieniä eväitä naposteltavaksi mukana. Siitä se sitten meni ohi ajallaan.

Vierailija
5/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman päivän sairaslomalla pahoinvoinnin takia. Itselläni oli myös tuo ympärivuorokautinen kuvotus ja joka aamu oksennus lensi, kun piti hampaita pestä pakosta. Pahoinvointi loppui kuitenkin jo rv. 16 tienoilla, joten ei kestänyt kauaa.

Vierailija
6/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyin olemaan töissä, mä en juuri oksennellut, mutta ruoka vain maistui ja tuntui pilaantuneelta - en siis syönyt juuri mitään. Siispä paiskin töitä salmiakin voimalla.

Vierailija
7/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se pahoinvointi ja yökkäily tuli aamusella yleensä heti ylösnoustessa, mutta helpotti melko nopeesti, kun lähti vaan siitä vaan aamutoimiin.

Et silleen ei töissä ollut haitaksi.

Vierailija
8/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riisikakkuja yms. muuta pientä oli jatkuvasti työpöydällä mukana. Silti kävin lähes joka toinen päivä oksentamassa jossain vaiheessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi