varmasti tyhmä kysymys, mutta rakastaako teini-ikäistä tai vanhempaa lasta yhtä
paljon kuin alle kouluikäistä? Väheneekö tai lisääntyykö rakkaudentunne?
Tuntuisi omituiselta, että voisin lastani rakastaa enää yhtään enempää (on 5v) mutta kuitenkin sanoisin, että rakastan häntä nyt enemmän kuin silloin kun oli vauva tai taaperoikäinen.
Kommentit (3)
en olisi ikinä uskonut, että näin voi käydä. Minulla on todellakin maailman ihanin teini :)
Tietyllä tapaa enemmän. Nyt tunnen heidät, heillä on oma maku, omat ajatukset ja arvot ja sitten taas yhteisiäkin kiinnostuksenkohteita enemmän.
Viihdyn ehdottomasti paremmin heidän seurassaan nyt, ikävöin jopa työpäivän aikana!
Kun olivat taaperoita, rakastin suunnattomasti, mutta kaipasin omaa aikaa, tuntui että hukuin äitiyteen. Nyt suhde kasvamassa jotenkin tasaveroisemmaksi. Kaveriäiti en ole, tai ehkä jossain määrin. Alkaa olla sen aika, että niitän mitä olen kylvänyt, paljon enemmän katson vaan päältä kuin enää varsinaisesti kasvatan.
Suhde muuttuu koko ajan, uskoisin. Tämän seesteisen kauden jälkeen mun on pakko tukea irtautumista, ottaa ja antaa etäisyyttä enemmän. Ja sitten taas, toivottavasti pian, rakentaa nuoriin aikuisiin ihan uusi vanhemmuus-suhde. Jännittävää tämä vanhemmuus, minusta tämä paranee koko ajan!
Omalla kohdallani tuntuu että vanhempieni rakkaus on vaihtanut kohdetta minun lapseeni, heidän lapsenlapseensa. Harvoin haluavat edes tavata, lasta kylläkin ja ovat usein harmissaan jos "äiti ei uskaltanut jättää mummille hoitoon" vaan tulin mukaan käymään. :/