Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukautiset aina kun on jotain tärkeää ohjelmaa

Vierailija
18.11.2011 |

Tämä on kyllä niin outo tämä kroppani, mutta aina kun meidät on kutsuttu juhliin, on joulu, vappu, juhannus tai on joku reissu jne., on jo ihan selviö, että mulla on kuukautiset. Eikä ole edes ihan säännöllinen kierto eli kyllä kroppani osaa kieroilla kiertoni sellaiseksi, että takuuvarmasti on kuukautiset taas "oikeaan aikaan". Miten monesti olen saanut hermoilla juhlamekkoni kanssa, ettei vaan istuessa ole veriläikkiä takalistossa. Ja tietenkin se runsain vuotopäiväkin on juuri silloin.

Kohtalotovereita??

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on säännöllinen kierto ja matkoja varaillessa olen laskenut sellaiset päivät, ettei ole minkäänlaista mahdollisuutta, että olisi menkat. No jotenkin kierto on aina onnistunut heittämään häränpyllyä silloin...

Vierailija
2/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös naisille myydä erilaisia tarvikkeita vuotojen hallintaa? Vai onko ne oikeasti niin tehottomia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on säännöllinen kierto ja matkoja varaillessa olen laskenut sellaiset päivät, ettei ole minkäänlaista mahdollisuutta, että olisi menkat. No jotenkin kierto on aina onnistunut heittämään häränpyllyä silloin...

Älä suotta. Joulun värihän on punainen

Vierailija
4/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tärkeät ohjelmat, vaikka on kuukautisetkin.

Vierailija
5/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista milloin olisin ollut työmatkalla, yökylässä, lomamatkalla, tärkeässä työtilaisuudessa tai työhaastattelussa niin, ettei ole ollut kuukautisia.

Vierailija
6/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla se johtuu siitä, että vuodan ihan koko ajan. Pitäisi kinuta aika kohdunpoistoon.

Vierailija
7/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten niin kamalaa jos vuotaa jossain juhlissa vai meinaatko, että nussit siellä jotain tms?

Vierailija
8/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti on säännölliset, mutta sitten tärkeän menon aikoihin voi heittää yhtäkkiä viikolla johonkin suuntaan. Voisko se vaan johtua jotenkin mielentilasta, jos jotenkin alitajuisesti jännittää sitä menoa ja sitten se jotenkin vaikuttaa hormoneihin. Tämä on tämän kotitohtorin teoria.

Vierailija
9/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kanssa oon paljon varmempi kuin siteillä tai tamppooneilla.

Vierailija
10/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama juttu. Kierto on lähes kellontarkka, mut auta armias silloin, jos on jotain tommosta tiiossa. Menkathan alkaakin silloin joko ennen aikojaan, tai sitte ne tulee viikonkin myöhässä

Mäkin uskon tohon sun teoriaa numero 10.

Vierailija
11/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka helekutin reissulla, jouluna, juhannuksena... Aina on menkat. Mulla ei ole edes kivuliaat tai runsaat kuukautiset, mutta kyllä solti olis huolettomampaa, jos ne just ei sattuis tärkeitten juttujen kanssa yhtäaikaa.

Vierailija
12/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tartte stressata. toimii! :)

Vierailija
13/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tartte stressata. toimii! :)

Höh! Eihän se kuukuppi niitä kuukautisia miksikään muuta. Ois vaan paljon huolettomampaa, kun ne menkat ei aina sattuis just silloin, kun jotain tuommoista menoa, tai juhlaa.

Siinähän se tää Ap:n fokus oli, eikä siinä, käyttääkö sidettä, tampoonia, vai kuppia.

Vierailija
14/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin pystyi säätämään kuukautiset sille viikolle, kun ei ollut mitään ohjelmaa. Ja nyt kun on kierukka, ei tunnu mekkoja tulevan ollenkaan:-)

Vierailija
15/20 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kärsii julmetuista kivuista?

(Joo, oon menossa leikkaukseen ja omistan jytyjä lääkkeitä, mutta ei aina auta-)

Vierailija
16/20 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no enää ei niin pahasti kuin joskus nuorempana, mutta kyllä v*utti kun ensin olin laskenut, ettei menkat osu lomareissuviikolle vaan ovat juuri edellisellä viikolla. No sitten tietysti edeltävät menkat tulee viikon myöhässä ja kas kummaa, ne ennen lomaa "ajoitetut" menkat ovatkin just loman aikana...

Ja ei, en vaihda e-pillereihin tai muuhun hormonaaliseen ehkäisyyn, enkä ota hormoonikierukkaa. Kärsin keskenäni :-)

Vierailija
17/20 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on säännölliset menkat, kierto 28-29 päivää. Tänään on isot juhlat. Tiedossa kaiken muun lisäksi illemmalla mm. saunomista ja uimistakin ja tättärätää, aamulla alkoivat menkat. Kiertopäivällä 25.

Juuri tuossa manasin ja mietin, että miten tämä AINA menee näin. Ihan aina. Muuten kierto nakuttaa tasaisesti kuin kello mutta autapa jos on tiedossa jotain sellaista minkä kokisi mielellään ilman menkkoja, niin aivan taatusi ne tulla tupsahtaa just silloin.

Ja sille kuukupin mainostajalle. Käytössä on, mutta mulla parina ekana vuotopäivänä sitä täytyy tyhjätä ihan yhtä usein kuin isointa tamponia vaihtaa. Eli ei se meikäläisen oloa ainakaan tee yhtään sen huolettomammaksi tee kuin tamponikaan. Aina naurattaa nämä kuukupin ylistäjät koska ne poikkeuksetta ovat niukkien kuukautisten naisia. Jos on runsasvuotoinen, niin ei se kuppi ole yhtään sen autuuaksi tekevämpi suoja kuin mikään muukaan.

Vierailija
18/20 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai joku muu sellainen kuukautisia sääteleviin hormoneihin?

Vierailija
19/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduttiin just miehen kaa pysähtyyn hualtoasemalle kesken mökkireissun kun hulahti veret ihan kunnolla 😬

Vierailija
20/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Aina kun on joku reissu niin on menkat. En ymmärrä kuinka tämä on mahdollista.