Mies käyttää kaikki rahani, että et kiehuu !!!
Mies ei ole töissä, ei minkään näköistä koulutusta. Minulla itselläni on vielä koulutus kesken koska olen opiskelujeni aikana tullut 2 kertaa raskaaksi ja opinnot jäänneet siis kesken. Saan vaan kelan tuet ja niillä pärjännyt tähän asti hyvin.
V*tuttaa kun mies olettaa että mulla aina miljoonia tilillä. Ihan pokkana aina sanoo " anna korttis, meen tankkaa auton, haen röökii, meen syömää johonki, ostan kaljaa " yms. Alkuaikoina jos kävi kortillani nostamassa esim.20euroa, antoi mulle loput takasin- nykysin ei mitään. Rahani ovat jatkuvasti loppu, kun miehen kanssa aloimme seurustelemaan. On sitten tosi kiva, kun tilillä muutama kymppi ja rahaa tulee viikkojen päästä vasta.
Mitä ihmettä pitäis tehdä? Potkasta mies pellolle, vai tästä lähin kieltää ettei saa rahojani?
Kommentit (17)
Anna ukolle useammin niin ei tarvi maksullisissa käydä rahoja tuhlaamassa! Tupakki ja viinakset on myöskin turhuuksia joihin ei pidä tuhlata.
Siis ihan ite et tajua mitä oikeesti pitäs tehä!? Siis ET ANNA SITÄ RAHAA ENÄÄ! Voi jeesus.. jos siitä ei usko ja sama paska jatkuu, niin ukko vaa pihalle. Kiittämätön ukko.
Käske ostaa tupakat omilla rahoillaan.
Tulee miehestä mieleen joku finninaamanen teinipoika joka kulkee tupakka hampaiden välissä. Ja lippis vinossa. Pyytää vaimolta rahaa kuin äidiltään :D
Mutta jos rahaa annat, niin silloin annat. Eli kysymys on, että annat rahasti miehelle ja se käyttää ne. Ihan totta? Jos teillä muuten on kivaa, niin lopeta rahojen antaminen, mutta jos et keksi mmitä mies elämääsi tuo, niin potki pihalle.
Varsinkin lapsiperheillä yhteinen talous on oikeudenmukainen vaihtoehto. Sopikaa yhdessä raha-asioistanne. Ei toi jatkuva pummaaminen ole kiva tilanne miehellesikään.
Tehkää budjetti ja alkakaa myös kirjata sitä rahanmenoanne. Laskekaa molempien kaikki tulot yhteen, vähentäkää yhteiset kiinteät menot, asuminen, auton kulut, päivähoitomaksut, ruuat. jäljelle jäävät rahat oikeudenmukaiseen jakoon. Ei niin että nöyryytät toista laittamalla hänet jatkuvasti pummaamaan. Tuo ikävä tapa syö parisuhdettanne.
ettei tää poika ole lasten isä edes vaan AP elättää jotain luuseria vaik pitäis rahojen olla lapsia varten.
"Mitä ihmettä pitäisi tehdä?".
Mun mielestä tuo kysymys kuvastaa niin loistavasti sekä sua että sun parisuhdetta, että en osaa vastata minäkään. Ihmettelen vain.
Mitähän ihmettä tuossa tilanteessa tekisi..
Onnittelen aloittajaa siitä, että on onnistunut löytämään noin erinomaisen miehen!
Harva meistä on eläessään kohdannut niin loistavaa yksilöä, että noin täydellisesti veisi järjen ja ymmärryksen.
Aloittaja varmaan ymmärtää vanhan iskelmän sanat "järjen veit ja minusta orjan teit..." kun luultavasti vilpittömästi ihmettelee, "mitä ihmettä pitäisi tehdä?"
Kerro meillekin, mistä ihmeellisestä syystä sinä OMAN pankkikorttisi sille miehelle annat? Ja miksi mies kulkee omia polkujaan, ja sinä maksat sen?
Meillä täysin sama tilanne, paitsi että summat ovat 10x suurempia mitä aloitusviestissä.
Tosin ratkaiseva ero on se, että minä olen se joka ottaa miehen rahat, eikä toistepäin. :) Hauska kyllä kun näinpäin asioiden ollessa, ei tule koskaan keneltäkään sanomista!
Minulla oli samanlainen sankari opiskeluaikoina riippakivenä.
Sillä erotuksella että myös mies oli opiskelija.
Hän kulutti oman opintotukensa suurempia miettimättä heti kun se mätkähti tilille. Sitten kun oli sen kuluttanut alkoi minulta pyytämään rahaa tupakkaan/kahviin/pullaan/kaljaan... (tai meni vaan oma-alotteisesti kukkarolleni ja otti tarvitsemansa)
Ja vuokranmaksupäivänä ilmoitti joka kuukausi ettei 'juuri nyt' pysty osallistumaan vuokran maksuun.
Minä siinä yritin taiteilla oman opintotukeni riittämään kaikkiin laskuihin ja pakollisiin ruokaostoksiin.
Mieskin teki pari kertaa ruokaostokset. Silloin kassista löytyi sisäfilepihvit ja olutta. Ei mielestäni mitenkään hyvä valinta köyhässsä taloudessa.
Sitten kun jätin miehen ja muutin toisaalle, alkoi tämä vinkumaan kaikille minun kavereilleni kuinka oli käyttänyt häntä hyväkseni taloudellisesti ö.ö
Aivan käsittämätön heebo. Onneksi älysin lähteä siitä suhteesta.
Meillä täysin sama tilanne, paitsi että summat ovat 10x suurempia mitä aloitusviestissä.
Tosin ratkaiseva ero on se, että minä olen se joka ottaa miehen rahat, eikä toistepäin. :) Hauska kyllä kun näinpäin asioiden ollessa, ei tule koskaan keneltäkään sanomista!
Aloittajan tilanteeseen ei voi verrata tätä, jos nainen tekee kummassakin tapauksessa kaikki kotityöt - mikä on varsin todennäköistä.
Aloittajan tilanne olisi toinen, jos mies hoitaisi kotona lapset ja kotityöt kun ei ole töissä, ja jos mies kustantaisi omilla pienillä päivärahoillaan muuten yhteistä elämää.
Oletteko äiti ja teini-ikäinen poika?
Eli ap, tiedän, että toi on rasittavaa. Mutta. Itsehän olet miehesi valinnut. Meillä tilanne menee niin, että mies opiskelee tällä hetkellä aikuiskoulutuksessa ja saa työmarkkinatuen ja asumistuen. Yhteistuumin sovittiin, että vuokra maksetaan hänen tililtään ja mun tililtä sitten muut menot. Näin miehelle jäisi edes jotain omaakin rahaa tilille, jolla oli tarkoitus hoitaa auton kulut ja hänen koulutuksesta koituvat kulut. Mun oli sitten tarkoitus maksaa äp-rahoilla laskut ja ruuat. MUTTA. Ei se sitten mennytkään ihan niin. Mies tankkaa autoa joo ja hoitaa koulutuksen maksut. Mutta se vuokra olikin sitten toinen juttu. Olin onnistunut elämäni aikana säästämään pesämunaa hätävaraksi. Onko tuota peämunaa? EI! Yksinkertaisesti siitä syystä, että mies meni ja joi rahansa. Osti uudet farkut ja muita turhuuksia joihin ei oikeasti olisi ollut varaa, niin vuokraa ei olisi ilman mun säästöjä tullut maksettua. Luojakiitos ei miehellä ole käyttöoikeutta lapsen tiliin. Tod.näk. imisis sieltäkin rahat itselleen. Sitten kun oon pari kertaa katsonut, että mihin on miehen rahat menneet, kun vuokraa ei ole maksettu, niin minä kyttään! Juujuu. Äidiksi en miehelleni ruvennut, mutta nyt huomaan olevani siinä tilanteessa. No, olen päättänyt, että katson tota ukkoa niin pitkään, että poika on vuoden vanha. Jos ei tilanne muutu, niin ukko pihalle.
Annat 5-10 euroa viikossa miehelle viikkorahaa. Yhteistuumis teette ruokaostokset. Mies kerätköön vaikka pulloja jos enemmän rahaa tarvitsee.