Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla 2v vanhemmilla tätä myös?

Vierailija
14.11.2011 |

Minun 2v tyttöni on ollut aina tosi tiukkatahtoinen. On myös lempeä ja jotenkin arka, mutta silti jotain tahtoessaan todellakin tahtoo. Ei myös osaa oikein hallita impulssejaan. Se toki kuuluu ikään, mutta hän on ehkä astetta räväkämpi tunteissaan kuin joku toinen.

Nykyään meillä on kotona jatkuvaa kamppailua toisten tönimisestä. Minulla on myös 1v poika, jota tyttö tönii aivan jatkuvasti nykyään. Kyse on toki paljon mustasukkaisuudesta, mutta enemmän jostain muusta. On tajunnut niin voivan tehdä, ja nyt ihan jatkuvasti tönii pikkuveljeä. Kaikki tavarat ovat vain tytön ja veli ei saisi niihin lainkaan koskea, ja jos koskee sisko tönii heti kumoon.

Tilanne on tosi tylsä. Olen koittanut erilaisia lähestymistapoja asiaan, silti aina siis ehdottoman kieltäen. Enimmäkseen kiellän ja ohjaan muuhun toimintaan. Olen ottanut myös käyttöön järjestelmällisen kolmiportaisen kieltomenetelmän :D jossa ensin kielletään, sitten kielletään ja uhataan nurkalla, ja viimeisenä viedään nurkkaan. Nurkassa on hetken, sitten pitää pyytää anteeksi veljeltä.

En vain tiedä mitä tehdä, jatkaa näin ja odottaa vaihe ohi? Ikään kuuluvaa on, ja kumpuaa jostain huomionhalusta ja rajojen kokeilusta.

Toiminko mielestänne oikein, vai pitäisikö olla tiukempi/höllempi? Tyttö on kovin pieni vielä kuitenkin, enkä haluaisi koko hänen elämänsä olevan tälläkään hetkellä pelkkää kieltoa ja torua. Koitan kyllä sitten kehua ja helliä hyvistä teoista, mutta juuri nyt noita kurjuuksia on vain niin paljon enemmän kuin kivoja juttuja.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäähypenkit yms eivät tehoa, niin kannattaa kokeilla seuraavaa: kun tyttö tönäisee veikkaansa, niin älä sano tytölle mitään, vaan anna ylenpalttista huomiota pojallesi. Helli ja hoivaa sääli ja kehu. Jos tyttö hakee huomiotasi meinaan tuolla käytöksellä, niin tämä on pahin rangaistus, minkä antaa voi, ja tehoaa nopsaa. Muista myös, että tytön ollessa veikalle sitten kiva, niin häntäkin pitää kehua ylenpalttisesti.

Vierailija
2/6 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis tietenkin tönäistyn syliin ottanut, mutta samalla kyllä sitten tönäisijää torunut. Ehkä voisin tarkemmin sulkea ulos huonon käytöksen takia.. tai miten sen sanoisi.

Tämä on varmaan myös reagointia meillä viikolla olevaan hoitolapseen, mutta ei ole kyllä kokonaan siitä johtuvaa. Alkoi sitä ennen. On ehkä kärjistynyt hoitolapsen myötä. Olen yrittänyt sitten iltaisin viettää myös kahdenkeskistä aikaa tytön kanssa, koska hän sitä selvästi kaipaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis tietenkin tönäistyn syliin ottanut, mutta samalla kyllä sitten tönäisijää torunut. Ehkä voisin tarkemmin sulkea ulos huonon käytöksen takia.. tai miten sen sanoisi.

Tämä on varmaan myös reagointia meillä viikolla olevaan hoitolapseen, mutta ei ole kyllä kokonaan siitä johtuvaa. Alkoi sitä ennen. On ehkä kärjistynyt hoitolapsen myötä. Olen yrittänyt sitten iltaisin viettää myös kahdenkeskistä aikaa tytön kanssa, koska hän sitä selvästi kaipaa.

ap

Tsemppiä, ja raportoi joskus auttaako. Toimintasi kuulostaa muuten hyvältä! Lapset vaan tuppaa olemaan sellaisia mysteereitä välillä että huh huh :)

Hyvältäkin vanhemmalta monesti unohtuu antaa kehu hyvästä käytöksestä. Torua muistetaan aina, mutta hyvää käytöstä ei välttämättä noteerata. Lapselle merkitsee paljon kehut, vaikka suukko poskelle ja sana Hyvä. Tämä siis ei ollut ap varsinaisesti sinulle tämä viimeisin kappale, mutta ihan yleisesti halusin sanoa.

Vierailija
4/6 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raportoin vaikka sitten miten tehoaa.

Tyttö on toisaalta niin raasu, kun on niin pienenä päätynyt isosiskoksi jo. Toisaalta on niin topakka, että häntä on pakko hillitä ettei päädy ihan holtittomaksi kaikenhaluajaksi.

ap

Vierailija
5/6 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on toisaalta niin raasu, kun on niin pienenä päätynyt isosiskoksi jo. Toisaalta on niin topakka, että häntä on pakko hillitä ettei päädy ihan holtittomaksi kaikenhaluajaksi.

ap

kasvatusasiat aiheuttaa kyllä päänvaivaa itse kullekin välillä. Kuulostat kyllä sen verran järkevältä, että uskon vakaasti sinun löytävän kultaisen keskitien tilanteeseenne :)

Vierailija
6/6 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

kasvatusasiat aiheuttaa kyllä päänvaivaa itse kullekin välillä. Kuulostat kyllä sen verran järkevältä, että uskon vakaasti sinun löytävän kultaisen keskitien tilanteeseenne :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi