Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luomen poisto yksityisellä - kokemuksia?

Vierailija
12.11.2011 |

Onko kellään tietoa, että poistavatko yksityiset lääkärit luomia ihan noin vaan ilman minkäänlaista epäilyä pahalaatuisuudesta ja paljonko luomen poisto suunnilleen maksaa? Minulla olisi pari luomea huonoissa paikoissa mm. kainalossa ja haluaisin poistattaa ne.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden luomen olkapäältä kun se ärtyi liivin olkaimesta. Meni työterveyshuollon piikkiin, mutta eiköhän yleislääkärit yksityiselläkin tee poistoja ihan normitaksoilla. Eipä tästä tainnut olla apua.

Vierailija
2/8 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihotautilääkärit leikkaavat heti jos on aikaa ja hoitajat paikalla. Joskus pitää käydä ennakkokäynti.

Mä pääsin heti ekalla kerralla, leikkasi 3 luomea kerralla. Maksoi muistaakseni jotain 300e. Tarkista että leikkaa heti juurineen, koska jos onkin pahanlaatuinen niin ei tarvitse uudelleen operoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan maanantaina ja tiedustelen käytäntöä.

Vierailija
4/8 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista että leikkaa heti juurineen, koska jos onkin pahanlaatuinen niin ei tarvitse uudelleen operoida.

että ei niitä voi "juurineen" poistaa ennen patologin lausuntoa, marginaalit on niin isot ettei sellaisia leikkauksia turhaan tehdä. Mulla esim poistettiin kananmunan kokoinen pala melanoomadiagnoosin jälkeen, kukaan lääkäri ei sellaista tee pelkän luomenpoiston yhteydessä.

Vierailija
5/8 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yllättynyt sujuvuudesta: Soitin terveydenhoitajalle, hän varasi saman tien ajan luomenpoistoon, ja reilun kahden viikon päästä luomi oli poistettu. Ei siis tarvinnut käydä näyttämässä etukäteen tms.

Toki yksityiselle pääsisi nopeammin, mutta itse kun olen hoitovapaalla, päätin kokeilla terveyskeskusta.

Vierailija
6/8 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi luomi ärtyi hikoillessa ja liivin olkaimesta (ärtynyt pitkään). TK ei suostunut antamaan edes lääkäriaikaa moisen takia vaan piti käydä yksityisellä. Varasin ajan ihotautilääkärille, joka sitten tarkisti luomet ja poisti samalla kerralla sen ärtyneen. Kohtuu nopea käynti, maksoi n.150€ toimenpiteineen.

Vierailija
7/8 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista että leikkaa heti juurineen, koska jos onkin pahanlaatuinen niin ei tarvitse uudelleen operoida.

että ei niitä voi "juurineen" poistaa ennen patologin lausuntoa, marginaalit on niin isot ettei sellaisia leikkauksia turhaan tehdä. Mulla esim poistettiin kananmunan kokoinen pala melanoomadiagnoosin jälkeen, kukaan lääkäri ei sellaista tee pelkän luomenpoiston yhteydessä.

Multa otettiin luomen ympäriltä 5 x 5 cm laaja ja muutama senttiä syvä pala. Ei noin laajoja leikkauksia tehdä pelkästään luomen poiston takia.

Vierailija
8/8 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi luomi oli ärtynyt ja vuosi verta. Soitin yksityiselle lääkäriasemalle, sain ajan (yleislääkäri) seuraavaksi päiväksi, poisti ko luomen ja kaksi muutakin samalla. Enempää ei kuulemma kerralla poisteta (mulla luomia paljon). Maksoi 278 €, sis histologiset lausunnot eli lääkäri voitti n viikon kuluttua ja kertoi että ei malignia löytynyt.

Meillä päin ei julkiselle pääse. Tai siis pääsee niin että n 2 kk päästä aika ja sitten jos katsoo "tarpeelliseksi" poistaa niin uusi aika muutaman kk:n päähän polille. Eli käytännössä ei pääse.