Auttakaa mammat, nyt on tosi kyseessä! Äitiyspäivärahan haku myöhässä!
Hain vanhempainrahaa viikon myöhässä, en tiennyt että siinä on aikaraja. Nyt Kela uhkaa sen eväämisellä kokonaan tai osittain. Ja vaatii selvityksiä. Mitä kirjoitan selvitykseen, että se menee varmasti läpi? Perheellemme olisi todella suuri taloudellinen katastrofi, jos en saisikaan sitä. Valvoin jo viime yön... Auttakaa!
Kommentit (7)
En oikein ymmärrä, että kuinka myöhään olet raha-anomuksen laittanut sisälle? Asioitko ehkä ekaa kertaa Kelan kanssa.. Siellä kaikki kestää. Sori, en osaa auttaa. Itse hain rahaa 4 kk ennen laskettua. Better safe than sorry.
viikkoa liian myöhään, kaksi kuukautta ennen se on laitettava sisään. EI todella tullut mieleen. Neuvolassa on ehkä asiasta sanottu, mutta itselläni ei tosiaan ole mitään muistikuvaa.
Onko kellään mitään konkreettista ehdotusta, mitä selvitykseen laitan?
viikkoa liian myöhään, kaksi kuukautta ennen se on laitettava sisään. EI todella tullut mieleen. Neuvolassa on ehkä asiasta sanottu, mutta itselläni ei tosiaan ole mitään muistikuvaa. Onko kellään mitään konkreettista ehdotusta, mitä selvitykseen laitan?
Sinusta on tulossa äiti. Odotatko tosiaan, että neuvolassa sinulle kerrotaan kaikki? Ota itse asioista selvää soittamalla Kelaan.
joo en todellakaan odota, että neuvolassa kerrotaan kaikki.
tiedän tehneeni virheen, sitä kenenkään ei tarvitse minulle kertoa. en syytä virheestäni ketään muta kuin itseäni. minä mokasin.
mutta miten selvitä nyt tästä?
Ihmetyttää kyllä tämä "täydellisten besserwissermamien" kommentointi.
Toivottavsti saat asian järjestymään. Täällä saa ikävä kyllä aika usein kuraa niskaan.
Moka on tapahtunut, vastaat saman tien asiallisesti kirjeeseen että hakemuksen laitto myöhästyi sinulta inhimillisen erehdyksen takia ja pahoittelet asiaa ja kelalle asiasta aiheutunutta vaivaa. Pahimmillaan he vähentävät sinulta yhden viikon äitiyspäivärahat. Suurempi riski on, että maksatus myöhästyy useamman kuukauden kun käsittelevät asiaa, mutta tulet aivan varmasti saamaan ainakin loppuosan äitiyspäivärahoistasi jossain vaiheessa. Toimeentulotuki auttaa pahimmassa hädässä.
Vauvakin voi paremmin kun olet positiivisella mielellä eli nauti loppuraskaudestasi paremmilla mielillä ja yritä nukkua ensi yönä.
ehkäpä et ole ainoa? Eikö neuvolassa kerrottu, että siinä on aikaraja? Huomaathan, että myös vanhempainrahan saa vain, jos käy jälkitarkastuksessa ja vie sieltä lapun välittömästi kelaan.