Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyn töissä,ei rahaa elämiseen...

Vierailija
03.11.2011 |

Mua on alkanut kyrsimään se että teen tunteja kk 90-120h ja silti en pysty laskuja maksamaan tai että pystyisin edes vuokran maksamaan kerrallaan.Miksi täällä ei työnteolla elä?Olen opiskellut kaksi ammattia silti olen tässä sudenkuopassa.

Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan että aika mitä käyn töissä on pois perheeltä ja minkä takia??Sen takia että työnantaja tienaa päivässä n.1000e kustannuksellani kun minä tienaan kk tuon tonnin.Palkankorotus mahdotonta koska sitten ne parisataa muutakin alkaisi sitä pyytämään ja todennäköisesti voisin saada maksimissaan euron tunnilta enemmän ,ei mitään järkeä.

Missä on ammattiliitto joka oikeasti ajaisi pienipalkkaisten työntekijöiden etuja ja nostaisi sen vaikka minimissään 1500e/kk??Siitä jäisi jo 300e elämiseen ja laskuihin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos saa kysyä että mitä teet työksesi? IHan kyllä kaupan kassalla tienaisit jo paljon enemmän koska saisit ilta ja viikonloppu lisät.

Miksi teet noin vähän töitä, jos tekisit 160h/kk niin tienaisit tietenkin myös enemmän, vai eikö ole mahdollista tehdä?

Vierailija
2/9 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, ettei tule 1500 / kk. Harmi, että nuoret ei aina tajua opintoja miettiessään pohtia myös sitä mahdollista liksaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokopäivätyöni palkka on alle 2000 e / kk, bruttona siis. Eli tuosta verot, ja mitä jää käteen?!?! Ja tämäkin ala vaatii koulutuksen ja osaamisen, mutta kun ei ole tuottavaa ja on pelkkä kuluerä, ammattikunta on pieni ja naiset nöyriä.

Olen kaupungilla töissä, mutta en siivoojana, siistijät saa paremmin.

Ei tällä elä. Asumistuki, joo, Työmatkakulut, ei kaikki voi mennä fillarilla. Käteen jää sen verran että ruokaa saa kait kaappiin. Aika mitätöntä.

Vierailija
4/9 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupan alalla ja tossa on ne ilta-ja pyhälisät.

Se on oikeastaan kakkapuhetta että ilta ja pyhälisillä tienaa koska ne menee verottajalle,veroprosenttini on 13%.

Ei ole mahdollisuutta lisätunteihin koska sitten vakkareilla ei olisi tunteja.Heidän palkkansa on n.1200-1500e+ikälisät.

Vierailija
5/9 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tuossa jokin aika sitten osa-aikatyössä, kuukaudessa tunteja tuli noin 120 ilman lisiä taulukko palkalla (okei mulla vuosia jo 9 eli palkka oli tunnilta 11,40) 1368€/kk, mutta, kun tein iltaa ja viikonloppua palkka suureni noin 300€/kk.

Kun olin osa-aikainen sain tietenkin liitosta jos joku kuu oli vähemmän töitä.

Sunnuntaistahan saa tupla palkan ja mikset herran tähden tilaa itelles uutta verokorttia? Sen saa itse tilattua netistä.

16 veroprosentilla käteen jäi muiden vähennysten jälkeen reilu 1200€/kk

Onhan se vähän mutta koko ajan voi hakea toista työtä jossa enemmän tunteja ja jos olet kaupan alalla niin taulukon mukaanhan tuo palkka menee ja nousee vuosi vuodelta, mun mielestä sunnuntai työllä saa kyllä melko paljon rahaa.

Ootko ihan varma että sulle maksetaan oikein?

Vierailija
6/9 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokopäivätyöni palkka on alle 2000 e / kk, bruttona siis. Eli tuosta verot, ja mitä jää käteen?!?! Ja tämäkin ala vaatii koulutuksen ja osaamisen, mutta kun ei ole tuottavaa ja on pelkkä kuluerä, ammattikunta on pieni ja naiset nöyriä. Olen kaupungilla töissä, mutta en siivoojana, siistijät saa paremmin. Ei tällä elä. Asumistuki, joo, Työmatkakulut, ei kaikki voi mennä fillarilla. Käteen jää sen verran että ruokaa saa kait kaappiin. Aika mitätöntä.

Vierailija
7/9 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ehkä ymmärrän tilantees mutta jos sulla on myös mies niin eikö hän tienaa mitään?

Vierailija
8/9 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai opiskella parempiliksainen ammatti

Vierailija
9/9 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sä siitä välität jos ne muutkin kysyy tai ei kysy, et ainakaan koskaan sitä tuu saamaan jos et avaa suutas.

Ja mistä ne toiset sen sais tietää että oot korotusta pyytänyt jos niille et sitä sano?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme