G: Tekisitkö töitä mieluummin 7-15 vai 8-16?
Minusta on ihanaa lopettaa työt jo klo 15 ja kotona olen jo 15.15. Siinä jää vielä iltapäivää kummasti kotiinkin.
Se tunti tekee tosi paljon..
Kommentit (25)
ja enemmän tykkään kasin aamuista. Seiskalta meno on ihan törkeen aikainen, herääminen on yhtä tuskaa, vaikka kivahan se on, että pääsee aiemmin kotiin. Onneksi enimmäkseen menen kahdeksaan, ja pääsen kyllä jo puoli neljältä, koska työpäivän pituus on 7,5h.
Mieluummin aikaisin kotona kuin myöhään illalla, jolloin kärsisi harrastukset ja muu elämä.
Teen sitä nytkin ja sopii parhaiten. Mies vie lapset hoitoon kun menee vasta klo 9:ksi töihin ja minä haen klo 15 jälkeen. Hieman lyhentää samalla myös lasten työpäivää.
Iltapäivällä jää enemmän aikaa eikä ole liian aikainen herätys. Olen vuosien aikana kokeillut 6-14, 7-15 ja 8-16 vaihtoehtoja ja tämä 7-15 tuntunut mieluisimmalta.
Täällä pk-seudulla kuitenkin tuolla aikaisemmalla työajalla säästäisin varmaan 45min työmatkoissa, kun ei olisi vielä ruuhkaa. Lisäksi kun mies lähtee töihin kasilta, hän voisi viedä lapset hoitoon ja minä saisin haettua heidät aikaisin, eikä aina tarvitsisi tuskailla, ehtiikö päiväkotiin ennen sulkemisaikaa.
Minulla on työaika 8-16 ja valitettavasti en saa aikaistettua sitä. Tai voisin kyllä mennä töihin ennen kasia, mutta todennäköisesti en silti pääsisi lähtemään ennen neljää, koska hommia tulee koko ajan päivän aikana lisää tiettyyn hetkeen asti.
6:45-14:15
Aika passeli meille. Mies vie kasilta lapset päivähoitoon ja minä haen kolmelta. Ja vältän ruuhkat.
Aamuherätykset on kyllä aika kireitä..
Mutta sitten noista jos pitää valita niin 8-16. En ole erityisesti mikään aamuvirkku.. :/
Nyt olenkin tyytyväinen työaikaani, joka vaihtelee. Aamulla aikasin vuoro alkaa klo 6 ja viimeisin vuoro päättyy klo 19.
mutta taaperon päiväkodin takia yritetään olla 8-16,
joskus toinen menee aiemmin ja toinen sit vie, aiemmin mennyt hakee, mut yleensä mennään saman matkan takia yhdessä
t: aamuntorkku
Mutta jos pitäisi valita niin ehkä se tuo klo7-15 olisi vaikka en aamuisin pahemmin ehtisi lasten kanssa olemaankaan.
Nyt teen 3pvänä 6h, 1pvänä 7h ja 1pvänä 4h ja olen kotona klo14.45 paitsi tuo 1pvä jolloin olen kotona klo15.45
Lapseni ovat ala-asteella.
on mulle sopiva.
Voi mennä jenkkien itärannikon mukaan töihin.
On vain vaikea nukahtaa ajoissa ja herätä ajoissa.
vaikka jo klo 14, kun on liukuva työaika. Tosin puolituntia ruokataukoa tulee 8h:n työpäivän päälle.
Mieluiten tekisin 8-16.
Teen 3-vuorotyötä, enkä voisi kuvitella tekeväni pelkkää päivätyötä. Arkivapaat on ihania!
tai vaikka 6-14, mitä aiemmin aloitus sen parempi. Aikaiset aamut sopivat minulle. :)
Minun on mahdollista tulla töihin 8 - 10 välillä. Olen illan virkku, joten kun tulen kahdeksaksi, niin olen lopen uupunut läpi päivän. Seitsemäksi en näe mitään syytä tulla töihin. Se ei tuo minulle mitään etua päivään.
mulle taas se tunti on tarpeen nukkumiseen aamulla.
Onko sinulla, ap, lapsia? Jos niin miten saat lapset ylös sängystä ja päivähoitoon/kouluun?
mutta se ei ole mahdollista koska minä haen lapset päiväkodista. Joten 8-16 on tyytyminen tässä elämänvaiheessa.
teen 7-15, koska tykkään lenkkeillä ym. iltaisin. Jos olisin kotona vasta 18.30, en jaksaisi enää mitään. Sinänsä hyvä, että on liukuva työaika, joskus on kuitenkin mentävä vasta esim. 10:ksi.