Millaisia joululahjoja hankitte n. 12-vuotiaalle lapsellenne?
Itselläni on pari tiedossa, instrumentti ja pussilakana. Muutama pieni pitäisi vielä keksiä. Mm. joku kirja, mutta ei mitään tietoa, että mikä...
Kommentit (10)
Tämä edellinen viestini oli siis vastaus tuohon viestiin, missä otsikkona "Instrumentti? Siis soitin" :)
mitä ristiriitaista on läppärissä ja legoissa? Kyllä meidän 12v ja 11v tytötkin leikkivät vielä joskus legoilla, vaikka roikkuvatkin paljon netissä.
Meillä molemmat toivoo pussilakanat (mummo ostaa,) Twilight-sarjan leffat yhteiseksi, lautapeli yhteiseksi. Karkkia molemmille. Toiselle häkkikypärä luisteluun, toiselle kaulasuojus ja ringetterinkula (toinen mummo ostaa nämä.) Toinen toivoo iPodia, mutta en tiedä onko sellaista järkevää ostaa. Toinen toivoo sankakuulokkeita. Vähän harkitaan ostaisimmeko lapsille yhteiseksi uuden telkkarin vai mitä isompaa ostettais. Toiveet on varsinkin toisella aika vähäiset.
jos ostais sellaiseksi yhteiseksi lahjaksi uuden tietokoneen, kun vanha vetelee viimeisiään. Eipä siinä tarvitse sitten muita lahjoja miettiä. Ehkä joku kirja siihen sivuun.
Onneksi lapseni on hyvin ymmärtäväinen, jos ostetaan yksi kallis lahja, niin muuta ei sitten tule. Sukulaiset sitten huolehtivat kyllä niitä muita juttuja.
meillä 11-vuotias on pyytänyt jo pitkään omaa läppäriä, nyt saa sen. Kenties legoja lisäksi, muttei mitään isoa, koska läppäri on jo aika kallis.
Mitä sukupuolta lapsesi on? Ilahtuisikohan seuraavista:
- lempimusaa cd:llä (tytöille kelpaa melkein mikä vaan listapoppi)
- elokuviin sarjalippu, voi mennä kaverien kanssa
- lehtitilaus, iloa koko vuodeksi. Tytöille vaikkapa Inez
- Mitä kirjoja on lukenut ja mistä tykkää... onko esim. Potterit jo luettu, jos ei niin osa yksi.
- oma kamera
- pelejä konsoliin tai tietsikalle
- makeet tossut, vaikkapa Converset
- Tytölle kelpaa aina lahjakortti Body Shopiin tai Glittersiin
- dvd:llä Pasilaa, se naurattaa varhaisteiniä siinä missä sen äitiäkin
Tytöle vielä keksin vaikka mitä söpöstelyjä, mutta poika inhoaa turhaa tavaraa, ja turhaa on sen mielestä melkein kaikki :-)
Tylsää, kun yhden paketit on melkein kaikki kirjekuoria, lahjakortteja ja leffalippuja siis. Toiaalta, itse se on niihin tyytyväinen, joten yritän olla itsekin.
Tylsää, kun yhden paketit on melkein kaikki kirjekuoria, lahjakortteja ja leffalippuja siis. Toiaalta, itse se on niihin tyytyväinen, joten yritän olla itsekin.
Tähän vastaan, että niin meilläkin poika inhosi kaikkea turhaa tavaraa. Ja toisaalta, hyvä niin. Sitten harmitti, kun jostain mummoilta/tädeiltä tuli sellaisia pakko-lahjoa, joilla ei ollut mitään käyttöä. Poika keksi sitten aika pian itse alkaa keräämään astioita, kun kuitenkin sukulaiset jotain halusivat ostaa.
toivoo vieläkin Legoja...
Tosin toivoo myös paljon muuta; kirjoja, jonkun pelin, adidas-urheiluvaatteita jne. Toivelistalla oli myös iPod. Onko sitä vielä järkevää ostaa?
Annat 11-vuotiaalle oman tietokoneen... Se on minun mieleeni ihan okei, mutta kun mainitsit ostavasi myös legoja! Jos lapsesi vielä leikkii kovin innokkaasti legoilla - ei ole ehkä vielä aiheellista ostaa omaa tietokonetta, vaikuttaa hieman ristiriitaiselta. :o enhän minä tähän nyt voi kummemmin päteä, kun en lastasi tunne, mutta silti!