Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karenssia pukkaa!!

Vierailija
25.10.2011 |

Hain ITSE työkkärin kahteen koulutukseen. Ensimmäiseen en mennyt haastatteluun sillä minulla oli jo tiedossa työharjoittelupaikka johon olen menossa.

(en vaan tiedä ottaako paikka minut työelämävalmennukseen. Työharjoittelu olisi ns. näyttöpaikka jossa suoritan näytöt ja saan tutkinnon kestoltaan max 6kk.)

Toiseen en päässyt sillä olin viemässä lastani lääkäriin kun oli satuttanut jalkansa ja epäilin murtumaa. Enkä tietenkään tajunnut pyytää lääkäriltä todistusta. Kunnalliselta luulisi saavan tiedon että olemmme käyneet lääkärissä mutta riittääkö se työkkärille. Haastattelu olisi ollu klo 9 ja lääkärikin oli vasta 14.00 mutta tämän takia lapsi ei mennyt ollenkaan kouluun kyseisenä päivänä.

Miltä kuulostaa mahdollisuuteni perua karenssia. Eilen katsoin työkkärin sivuilta että 3kk karenssi oli tästä minulle napsahtanut?

Täytyy sanoa, että en ollut ihan perillä asioista. Luulin, että asiat ovat toisin sillä hain itse aktiivisesti koulutuksiin, mutta nyt käyttäydytään kuin minulle olisi tarjottu opiskelupaikkaa!!!!

Olemme todellakin perheen kanssa pulassa jos menetän päivärahani. Sillä ollaan saatu kuukauden ruoat kun miehen tili menee täysin laskuihin!

Älkääkä sanoko minulle että mene töihin jne. Olen AKTIIVISESTI hakenut töitä 1,5 vuotta ja tuloksetta. Kilpailu niin kovaa pk-seudulla että työnantajat aina yllättyvät hakemusten määrää!!

Kiitos jos osasit auttaa minua asiallisesti =)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minulle soitettiin edellisenä iltana tulisinko seuraavana päivänä työhaastatteluun. Ja toista aikaa en ehtinyt perua sillä (muistin äsken väärin lääkäriajan) aika oli heti aamusta ja lähtö lääkäriin lapsen kanssa oli niin kiireellinen. Lekuriaika olikin jo 10.00.

Aloitan siis työharjoittelun mutta emme ole sopineet työnantajan kanssa onko se työelämävalmennusta mutta eiköhän tuokin saada sovittua.

Soitin eilen työkkäriin ja neuvoi minua hankkimaan todistukset siitä että olen ollut työhaastattelussa ja lääkärissä ja hakemaan muutosta edellisiin päätöksiin. Asiaa on jo viety eteenpäin ja viikonlopulla saan varmasti todistukset joita pääsen näyttämään työkkärissä.

Haistakaa te huilu jotka sanoitte että ette ikinä palkkaisi minua!! Tekevälle sattuu ja tapahtuu, mutta olettekin ilmeisesti niitä Kus.päitä jotka eivät hyväksy minkäänlaisia pieniä virheitä!!!

Vierailija
2/12 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilit lapsellasi murtumaa, toisin sanoen hänellä ei suinkaan ollut pää irti. Koko aamuna et ehtinyt yhtä parin minuutin puhelua soittaa? Etkä edes sen jälkeen että olisit selvittänyt asian ja pahoitellut kun et päässyt, toisin sanoen tuhlasit ihmisten aikaa? Sitten netistä katselit että ups.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siitä on tieto TE-toimiston järjestelmässä. Silloin ei tarvita mitään kutsuja ja karensseja, koska kaikilla osapuolilla tiedossa, mihin olet menossa. Kaikesta päätellen näin ei ole, koska epäilet saavasi karenssin.

Eli onko TE-toimiston kanssa varmistettu, että työpaikka on OK eli ei verovelkoja, riittävästi työtunteja jne.? Työnantaja ei päätä, oletko työharjoittelussa vai työelämävalmennuksessa, sen päätöksen tekee TE-toimisto, joten jos siellä ei tiedetä tästä asiasta mitään, niin olet todella heikoilla! Ja niin olet sinäkin.

Vierailija
4/12 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle meinasi tulla karenssia kun en mennyt haastatteluun (hakemastani koulutuspaikasta). Viikkoa ennen haastattelukutsua minulle soitettiin edellisestä työpaikasta ja kysyttiin voisinko tulla töihin kuukauden kuluttua. Tietenkin lupasin. Sitten kun tuli haastattelukutsu, soitin kutsussa mainittuun numeroon ja kerroin palaavani vanhaan työpaikkaan takaisin ja peruin haastattelun. Haastattelupäivänä minulle kuitenkin soitti kiukkuinen virkailija ja kyseli miksi en ole tullut haastatteluun. Sitä sitten selviteltiin tuleeko karenssia vai ei. Oli todella vaikea todistaa haastattelun perumista kun ei muistanut sen virkailijan nimeä, joka oli puhelimeen vastannut :/ Sen ainakin opin, että jos vielä joskus joudun samaan tilanteeseen, niin nauhoitan työvoimatoimistoon soittamani puhelut.

Vierailija
5/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mutta nyt käyttäydytään kuin minulle olisi tarjottu opiskelupaikkaa" Haku muoto on ihan yhtä tyhjän kanssa, mutta sinulle tosiaan tarjottiin paikkaa, mutta sinä et täyttänyt sinun velvollisuutta, jotka oikeuttavat päivärahaan. Pulassa olette.

Vierailija
6/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle meinasi tulla karenssia kun en mennyt haastatteluun (hakemastani koulutuspaikasta).

Viikkoa ennen haastattelukutsua minulle soitettiin edellisestä työpaikasta ja kysyttiin voisinko tulla töihin kuukauden kuluttua. Tietenkin lupasin.

Sitten kun tuli haastattelukutsu, soitin kutsussa mainittuun numeroon ja kerroin palaavani vanhaan työpaikkaan takaisin ja peruin haastattelun.

Haastattelupäivänä minulle kuitenkin soitti kiukkuinen virkailija ja kyseli miksi en ole tullut haastatteluun.

Sitä sitten selviteltiin tuleeko karenssia vai ei. Oli todella vaikea todistaa haastattelun perumista kun ei muistanut sen virkailijan nimeä, joka oli puhelimeen vastannut :/

Sen ainakin opin, että jos vielä joskus joudun samaan tilanteeseen, niin nauhoitan työvoimatoimistoon soittamani puhelut.

Vierailija
7/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään sielläkin on niin automaattista toimintaa, että nuo tulevat ihan itsekseen, ja osa henkilökunnasta on siirtynyt tiskin tälle puolelle, aktiivisiksi työnhakijoiksi.

Ei niitä lausuntoja suinkaan kirjoita se sinun tuttu virkailija, joka tietää sinun tilanteesi. Se on voinut tulostua koneelle tallennettujen tietojen perusteella automaattisesti.

Mutta yhtä kaikki, sinun oma mokasi se oli. Miksi ihmeessä sinä et perunut hakemustasi siinä vaiheessa, kun suunnittelit sitä työharjoittelu- ja näyttöpaikkaa? Ja miksi ihmeessä et edes ilmoittanut siihen toiseen haastatteluun, että juuri tänä päivänä sinä et ole työmarkkinoiden käytettävissä vaan huolehdit lapsestasi. Olisit ehkä selvinnyt vain yhden päivän päivärahan menetyksellä.

Oma mokasi tämä on, ei siinä mikään auta. Voit nyt vielä yrittää pelastaa tilanteen sillä, että päivität työnhakusuunnitelmasi vielä tänään. Kirjaa siihen se harjoittelupaikka ja näytöt, niin ehkä vielä pelastut.

Vierailija
8/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, seettä lapsella on ollut lääkäri klo 14 ei todellakaan ole syy olla menemättä työhaastatteluun klo 9. Ja miksi et siirtänyt haastattelua puhelimitse?

Ja mikä työpaikka sulla muka on tiedossa, jos sä et vielä tideä, ottaako ne sua sinne?

Aika pässi oot. En mä näe, millä keinolla muuten pääsisit irti karenssista, paitsi jos onnistut sen harjoittelupaikkasi kanssa sopimaan nyt heti, ennen kuin menet työkkäriin selvittämään karenssiasiaa, että ne ottavat sut sinne - ja sit valehtelet, että tämä sopimus on ollut tehtynä jo silloin kun sen ekan haastattelun peruit.(Toivottavasti peruit sen, etä vaan jättänyt menemättä.)

Ja hei, jos sut on hyväksytty hakemallesi kurssille niin sulle on tarjottu opiskelupaikkaa. Mutta eihän sua ehditty edes hyväksyä kun et kerran mennyt haastatteluihin. Jos ne kuitenkin on olleet työkkärin kautta tai sen kanssa järjestettäviä kursseja, niin niistä pois jättäytymistä kohdellaan aina samoin.

Vierailija
9/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et saa töitä kun et pysty asioitasi hoitamaan. Jos minä on pääse jonnekin, ILMOITAN ja SELVITÄN ASIAN ennenkuin tulee ongelmia. Johan se nyt on kohteliaisuussääntö, että jos ei pääse sovittuun tapaamiseen, se perutaan ja perustellaan miksei pääse. Ihme että tällaisia itsestään selviä asioita pitää ihmisille selittää.

Vierailija
10/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruiko ap ne haastattelunsa vai jättikö vain menemättä.

Vierailija
11/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssin saat ja sen olet ihan itse ansainnut.

Vierailija
12/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä paikassa, jonka vuoksi et voinut mennä edes koulutuksen haastatteluun (vielä ei siis edes puhuta koulutukseen menemisestä), karenssi väistyy - saat siis rahaa TEVin ajalta karenssista huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme