Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä lapsen isä kiinnostunut/koskettaa vauvavatsaasi?

23.10.2011 |

Meillä ei... Olen jo aika viimeisilläni raskaana ja potkut siis tuntuu selvästi. Jos laitan mieheni käden vatsalleni, hän pitää sitä siinä hetken. Yhden ainoan kerran tämän toisen raskauteni aikana hän on laittanut itse käden vatsalleni (ensimmäisessä raskaudessa ei muistaakseni lainkaan)! Se tuntui ihanalle. Kysyin kerran mitä ajatuksia vauvan potkut herättää. Hän sanoi että hyvä juttu että sitten kaikki siellä on hyvin, mutta ei sen kummempaa muuta tunnetta. Mitä mieltä muut ootte? Mun mielestä ainakin olis kiva kun ei olisi ainoa joka näitä potkuja tuntee, vaan että saisi jakaa tunnetta jonkun kanssa. Tietysti mieluiten oman miehen kanssa!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on kyllä kokeillut ja silitellyt massua ja monesti myöskin "vahtaa" kun liikkeet näkyvät jo päälleppäin niin selvästi (viikkoja 33).

Vierailija
2/4 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies kuuntelee aika paljon (päivittäin) vauvan touhuja ja sydämen sykettä. Ja myös pitää kättään mahan päällä ja on niinkuin pikkupoika karkkikaupassa kun vauva potkaisee ja hän sen tuntee :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itse vauhkoan asiasta koko ajan, mutta mieheni on siitä ihana, koska tietää sen olevan minulle tärkeää ja siksi on "kiinnostunut" mahasta.

Varmasti olisikin "oikeasti" kiinnostunut jos olisi ensimmäinen lapsi kyseessä, mutta mieheni on jo edellisessä liitossa kokenut kaksi raskautta ja siksi nämä minulle suuret asiat ovat hänelle "pieniä"

4/4 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään mies ei ollut masusta tai potkuista kiinnostunut. Olisin mielelläni myös jakanut hänen kanssaan tuntemuksia potkuista, vauvan asennosta jne. Olisi vaan ollut kiva fiilistellä yhdessä, mutta ei... no, vauvan synnyttyä hän on kyllä kiinnostunut vauvasta ja pikkumies on isällekin tärkeä!

Ehkä kaikki miehet ei osaa suhtautua vauvaan ennen syntymää samalla tavalla kuin odottavat äidit. Ajattelin, että ehkä se oli myös jonkinlaista menettämisen pelkoakin/itsensä suojelua haasteellisessa raskaudessa, ettei hän koskettanut ja ehka halunnut tehdä vauvaa itselleen "liian" todelliseksi ennen kuin vauva todella oli sylissä!