Olen palaamassa töihin ka minulla olisi kysymys lasten sairastamiseen liittyen.
Tiedän, että 3 päivää saa olla kotona sairaan lapsen kanssa. Mutta miten se homma menee kun lapsia on 3 kappaletta ja tuskin ne aina aivan samana päivänä sairastuvat vaan menevät peräkkäin?
Kommentit (11)
Tuon perjantaina sairastumisen minä muistinkin, koska sehän kosketaa myös meitä työntekijöitä.
ap
Tuon perjantaina sairastumisen minä muistinkin, koska sehän kosketaa myös meitä työntekijöitä.
ap
päivää pois. Jos on eri lapsi, voit olla 3 x 3 päivää palkallisesti pois eli yhteensä 9 päivää.
voin olla sen tarvittavan määrän poissa. Tähän tarvitaan varmasti sairastodistus lääkäriltä, eikö?
voin olla sen tarvittavan määrän poissa. Tähän tarvitaan varmasti sairastodistus lääkäriltä, eikö?
Erehdysten välttämiseksi lienee parasta, että varmistat asian joko pomoltasi tai kuka nyt työpaikallasi ko. asioita hoitaakin, vaikkapa henkilöstösihteeri tietää jos et pomoa saa kiinni.
päivää pois. Jos on eri lapsi, voit olla 3 x 3 päivää palkallisesti pois eli yhteensä 9 päivää.
noususta seuraavan yt:n yhteydessä*
tuskin ihan heti on yt:t edessä.....sori!!!!
Lapsen hoidon JÄRJESTÄMISTÄ varten voi olla pois 1-3 pv, mutta palkkaa ei tarvitse siltä ajalta maksaa, jos siitä ei TESissä ole erikseen sovittu.
tuskin ihan heti on yt:t edessä.....sori!!!!
AINA palkallisesti. Eli voit olla 9 päivää pois ja saat siltä ajalta palkan.
Tässä asiassa kannattaa siis olla kunnan hommissa. Jotain hyvää meilläkin!
ap
1) Saikkupäiviksi lasketaan myös vapaapäivät. Jos lapsesi sairastuu perjantaina, et voi enää maanantaina olla kotona. Perjantai on eka sairaslomapäivä, lauantai toka ja sunnuntai kolmas.
2) Sairaslomatodistuksella saatat saada palkattoman neljännenkin kotonaolopäivän, tämä vähän vaihtelee työaloittain. OAJ:n tes todennäköisesti on kotisivuillaan netissäkin, tarkista sieltä!
3) Kotonaolo-oikeus ei koske enää 10 vuotta täyttäneitä lapsia.