Voiko paise parantua pelkällä antibiootilla?
Kommentit (8)
Kuuluu tietty asiaan! Sitä kaalinlehtihoitoa voi käyttää useamman päivän! Seuraa tilannetta koko ajan kypsyykö paise puhkaistavaksi.
Itse käytän kaalinlehteä myös kurkkukivussa/angiinassa kerran/ruhjeissa jne..siis apuhoitona!
Ettei tarvisi puhkaisua?
joo kyllä voi itse olen syönnyt päivän antibiootti ja tänään päivällä puhkes paise itsestään
Ihon sisäinen paise pyrkii syntyneen bakteerikasvun paineen ansiosta leviämään kehon luonnollisia aukkoja myöten muualle elimistöön, joten paiseen puhkaisu kohti ihon pintaa on tärkeää infektion leviämisen estämiseksi. Puhkaisun jälkeen paine hellittää ja mahdollinen hapettomassa tilassa viihtyvä bakteerikanta menehtyy. Paraneminen voi alkaa, kun huolehditaan paiseen puhkaisuhaavan pitämisestä auki riittävän pitkään, jotta syvältäkin paiseen pohjalta alkanut paraneminen saavuttaa ihon pintakerrokset.
Nyt kutiaa, onko hyvä vai huono merkki? AP
jos vaikka reidessä niin nuiji vähän valkokaalin lehteä ja taittele se paiseen päälle. Sido jollain liinalla ja vaihda n. 3-kertaa päivässä.
Lehden antioksidantit kypsyttää ja imee myrkyt pois! Lopulta voit jopa itse pullauttaa paiseen tyhjäksi.
Käy näyttään terkkarissa ja kuurihan sulla jo onkin.!
märkä pitää saada ulos sieltä. Ja helpottaahan se arkuus, kun se puhkaistaan.
mutta nuo paiseet on aika hankalia kun sitä bakteeria on siellä niin paljon, saattaa vaatia toisenkin kuurin ja silti jäädä muhimaan ihoon vielä. Helpommalla pääsee kun puhkaisee ja puhdistuttaa sen kerralla.
kuuluu oireistoon