Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! minne otan ensin yhteyttä? vuokra-asunnon lattian rikkoutumisesta

Vierailija
20.10.2011 |

Eli, onnistuin vahingossa tiputtamaan kuuman kattilan keittiön lattialle ja siitä jäi muovimattoon jälki. Asun kaupungin vuokra-asunnossa. Minulla on kotivakuutus, jonka pitäisi korvata myös kiinteää sisustusta eli myös esim lattiapintoja.

Minne tässä pitäisi ensin ottaa yhteyttä? vuokraasuntoyhtiöönkö vai vakuutustoimistoon? En ole koskaan hoitanut vastaavia asioita joten olisi mahtavaa jos joku osaisi ja viitsisi auttaa! kiitos!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasketaan hitaasta kulumisesta aiheutuvat jäljet (esim. mattojen aiheutumat värjäytymät tai huonekalujen tekemät painautumat), mutta EI nopeasti sattuneita vahinkoja, jollaisesta tässä tapauksessa on kysymys. Vuokralainen on siis nyt korvausvelvollinen. Kuvittelisi, että tässä tapauksessa kotivakuutus korvaa.

Omin päin ei kannata ruveta asiaa hoitamaan. Ainakin meillä kunnan vuokra-asunnoissa on hyvin tarkasti määritelty, mitä korjauksia saa hoitaa itse ja missä tapauksissa täytyy neuvotella isännöitsijän kanssa. Jos omatekoisten korjauksien jälki ei tyydytä vuokranantajaa, uuden remontin saatttaa joutua maksamaan itse, ja niitä ei sitten välttämättä enää vakuutuskaan korvaa.

Neuvoisin siis, että otat yhteyttä ensin isännöitsijään ja sitten vakuutustoimistoon.

Vierailija
2/6 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ottaisin isännöitsijään yhteyttä. Tai asunnon omoistajaan jos on jonkun omistusasunto. Isännöitsijän numeron varmaan jossain rapun ilmotustaululla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämisen jälkiä saa asuntoon tulla

Vierailija
4/6 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän noille vahingoille voi mitään. Jos jälki häiritsee sinua itseäsi, ota mitat, mene rautakauppaan, osta muovimattoa ja mattoveitsi, irrota listat ja asenna uusi "uiva" matto ilman liimauksia. Tai laminaatti.

Vierailija
5/6 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasketaanko tuollainen jälki normaaliksi elämisen jäljeksi? se muovimatto on siis sulanut jonkin verran ja lattiassa on nyt sellainen kattilan kokoinen "rengas". Ettei käy sitten niin kun joskus muutan pois että minun täytyy itse korvata se?

Vierailija
6/6 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palanut kattilan kokoinen jäli EI OLE normaalia elämisen jälkeä.Saatat tosiaan joutua korvaamaan sen myöhemmin joten parempi nyt kun joudut korkeintaan maksamaan vain omavastuun vakuutuksesta,jos sitäkään.

Haluisitko itse muuttaa uutena asuntoon ja löytää sellainen jälki???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi