FB: voiko jonkun blokata jopa nimihausta?
Toisessa ketjussa oli maininta:
"(ilmeisesti) oli myös poistanut minut miehen facebook-ystävistä ja sen lisäksi blokannut minut joten en voinut nähdä häntä nimihaussa."
Voiko näin tehdä?
Minä en joskus ole nimihaulla meinaan lötänyt ihmisiä, joiden tiedän olevan FB:ssä. Blokataanko silloin nimihausta kaikki vai voiko sen kohdistaa vain joihinkin?
Kommentit (6)
ja kyllä voi. Jos blokkaan jonkun, hän ei löydä minua edes nimihausta.
Mut blokkasi yksi puolituttuni, kutsutaan häntä vaikkapa "Tiinaksi". Oli se huvittavaa kun meillä on yhteisiä kavereita ja kun hän kommentoi johonkin en tietenkään nähnyt hänen kirjoituksiaan, näin van kun muut kommentoivat tyyliin "Tiina joo oon ihan samaa mieltä sun kanssasi".
todellakin näyttää siltä, kuin hän ei koko FB:ssä olisi ollenkaan. Mutta jossain on myös täppä, jossa voi määrittää sen, voiko muut löytää sinut FB:stä/pyytää ystäväksi. Jos haluaa, ettei näy kuin kavereilleen, niin ei näy. Ts. ei ole löydettävissä nimihaulla.
yksityisyysasetuksissa on kohta jolla voi estää kaikki maailman ihmiset löytämästä nimellä ja sit on kohta johon voi yksilöidä jonkun tietyn.
Minulla on FB-ystävänäni henkilö, jonka mieheni olisi halunnut myös omaksi ystäväkseen. Hän yritti etsiä henkilön nimeä nimihaulla, mutta ei löytänyt. Miten saa itsensä tällä tavalla "näkymättömäksi"? Käytännössähän silloin ei voi koskaan saada kaveripyyntö keneltäkään, voi vaan olla itse kutsujana?