Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi sopiva rahasumma laitettavaksi kummilapsen joululahjaan?

Vierailija
19.10.2011 |

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei sen tarvitse maksaa niinkään paljoa. Idea on tärkein.

Vierailija
2/20 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille lapsille tulee tehtyä ne muutamat isommat lahjahankinnat. Kummilapsi ei kuulu siihen sumaan joten siinä kohtaa voin nipistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

idea on tärkein. Alle 50 eurolla pitää ehdottomasti selvitä, 20-30 euroa olen itse yleensä panostanut.

Vierailija
4/20 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 euroa. yritän ostaa alesta tai kirpparilta niin että lahjan arvo olisi tosiasiassa kalliinpi.

Vierailija
5/20 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla on vain kaksi kummilasta.

Jos olisi useampi, antaisin varmaan vähän vähemmän.

Vierailija
6/20 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis yöpuku, hintansa arvoinen.

Vierailija
7/20 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan omilleni noin 40e lahjan

Mutta omille lapsilleni ehdotan heidän kummeilleen noin 20e lahjaa

Vierailija
8/20 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kummilapsi on sukulainen johon jatkuvasti yhteydenpitoa, niin kalliimpi lahja ja jos on tutun lapsi, johon muuten ei pidetä yhteyttä, kutsutaan kylään vain synttäreille ja joulun alla, niin noin 10-25 eur.

Vierailija
9/20 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ainakin omista tuloista, kummilapsen iästä ja suhteen läheisyydestä. Minä laitan tällä hetkellä yleensä 20 euroa kummilapseni lahjaan, mutta lapsen kasvaessa varmaan vähän enemmän.

Vierailija
10/20 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan voi ostella kaikille mitään kallista. Sellaset 25 e saa maksaa, siinä meneekin jo 100 e.

Vierailija
11/20 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monta kummilasta, joten vaihtelevasti laitan lahjoihin rahaa 10- 30e/ kummitettava. Joskus olen antanut 20e setelin pojalle, kun en ole keksinyt mitään.

Vierailija
12/20 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolme kummilasta ja he kaikki ovat myös läheistä sukua (omien ja miehen sisarusten lapsia).

Joka vuosi jokaisen lahja on maksanut noin 100 euroa ja minusta se on sopiva summa kummilapsen lahjaan. Tosin ajatushan on aina tärkein ja jokainen ostaa sellaisen lahjan mihin on varaa. :)

Vierailija
13/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman rahatilanteen mukaan, sekä tietty sen, että mitä keksin. Jos nyt sattuu olemaan täydellinen lahjaidea, niin saa se nyt vähän enempikin maksaa, jos vaan on millään varaa.

Ennen omaa lasta taisi mennä yli 50e/kummilapsi joululahjoihin. Mulla on kaksi kummilasta, molemmat siis vanhempia kuin oma lapseni, mutta toinen ei paljon.

Tänä jouluna varmaan 20-30e/kummilapsi, sillä olen opiskelija, eikä veronpalautuksiakaan tänä vuonna normaalista poiketen tipu, vaan peräti pienet mätkyt ekaa kertaa elämässäni.

Jos lapseni kummi kysyy lahjaideaa, niin keksin jotain korkeintaan parinkympin arvoista, en tosiaan halua mitään kallista pyytää. Tosin eiköhän lapsi pian jo osaa vastata itsekin :)

Vierailija
14/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on yhteensä neljä kummilasta:

- 18-vuotiaalle tytölle olen jo vuosia lähettänyt rahaa noin 50-50€ joka synttäri ja joulu. Kun oli pienempi, ostin lelun, korun tai vaatetta, jonka arvo rahassa noin 20-40€

- 16-vuotiaalle tytölle sama juttu

- 15-vuotiaalle tytölle sama juttu

- 5-vuotiaalle pojalle ostan synttärinä ja jouluna noin 40-80€ arvoisen lahjan, yleensä jotain ihan perus-joulun-hitti-lelua ja pyyhe, vaate tms

Vierailija
15/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 18-vuotiaalle tytölle olen jo vuosia lähettänyt rahaa noin 50-50€ joka synttäri ja joulu.

Vierailija
16/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole omia lapsia eikä oikein menoja muutenkaan, ja varallisuutta paljon. Kummilapsia on 4 ja kaikki köyhän siskoni lapsia, joten mielellään ostan jotain isompaa/kalliimpaa, johon perheellä itsellään ei ole varaa.

Mun mielestä pitää aina suhteuttaa omaan varallisuuteensa kaikki lahjat, oli kyseessä sitten häälahja tai joululahja. Lahjat on kuitenkin luxusta, kukaa ei tarvitse niitä elääkseen, joten ei ole fiksua laittaa oman perheensä ruokarahoja siihen, että tuttava saa kalliin lahjan.

Vierailija
17/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan me emme ole valinneet kummeja sillä perusteella, että keneltä saisi kalleimmat lahjat. Poikamme kummipariskunta on vähävaraisia ja he ovat tuoneet lahjaksi mm. kirpparilta ostettuja leluja ja tämä on mielestäni todella hyvä ratkaisu. Samoin jos rahaa on vähänlaisesti niin lahja voi olla myös edullinen tai ilmainen elämys, esim. omien taitojen ja lapsen iän mukaan esim. hiihtoreissu laavulle makkaraa paistamaan, reissu tähtiä tutkimaan, uimahallireissu, yhteinen leipomispäivä/askartelupaja tms.

Vierailija
18/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ajattelisin, että 10-30 on sellainen sopiva lahja. Joku voisi haluta ostaa kalliimmankin, mikä on sinänsä ihan ok, jos on sellainen elämäntilanne, että on ylimääräistä ja kummilapsia on vaikka vain yksi.

Mutta minusta on tärkeintä, että kummilasta muistetaan jouluna ja synttärinä. Ja jos ei ole varaa lahjaan, voi tulla ainakin käymään. Mutta jo kahdella eurolla saa ihan kivan lahjan: kirjan Kirjatorilta, tarroja, kyniä tms.

Vierailija
19/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein olen saanut ne alesta eli oikeasti halvemmalla..

Vierailija
20/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sovittu muutaman kummilapsen vanhemman kanssa, että n. 20€-25€ on hyvä summa. Mä ostan alesta yleensä kaikki lahjat, joten joskus saattaa mennä vähempikin. Tärkeintä on se ajatus! Ja tuolla summalla kuitenkin saa jotain tosi mieleistä ostettua. Itsekin annan kummeille jotain edullisia vaihtoehtoja, saavat sitten itse päättää, että mitä ostavat. Muutamat kummit tykkäävät ostaa vaatteita, niin siinä voi sitten jokainen valita, että millä summalla niitä ostelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi