Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukea, kannustusta ja apua tupakoinnin lopettamiseen kaivataan!

Vierailija
13.10.2011 |

Olen raskaana (aika alussa vasta) ja tiedän, että nyt pitäisi tupakointi lopettaa. En vain ole siihen vielä pystynyt. Itsellä on kamalan paha olo tästä ja koen älyttömän huonoa omaatuntoa jokaisesta polttamastani tupakasta. Huijaan itseäni ajattelemalla, että tämän yhden vielä poltan, sitten loppuu. Ennen seuraavaa. Olen henkisesti erittäin koukussa tupakkaan ja se on kuulunut vahvasti tiettyihin tilanteisiin päivärutiineissani.

Miten ihmeessä tässä voisin nyt onnistua?!? Haluan todella lopettaa, mutta olen ihan epätoivoinen siitä, kuinka vaikeaa tämä tuntuu minulle olevan. Antakaa kiltit apua, ohjeita, kannustusta! Tiedän hyvin mitä tupakointi vauvalleni aiheuttaa ja koen äärimmäistä huonommuuden tunnetta siitä, että siitä huolimatta edelleen sytytän sen tupakan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että katsot paljonko nyt poltat. Sitten jaat tupakat aleneviin päiväannoksiin, vaikka minigrip-pusseihin. Saat siis polttaa ainoastaan sen verran. Lopulta on vain yksi tupakka per päivä, puoli tupakkaa, ei yhtään. Auttasko se?

Vierailija
2/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keuhkosyöpäpotilaista. Hammaskuvat olivat todella kamalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattaisi lopettaa se tupakointi ennen raskaushaaveita.

Ap, lopetat, kun päätät lopettaa. Kysy lääkäriltä jotain korvaavia tuotteita.

Vierailija
4/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin ekassa raskaudessa vk 13 ultraan,kun näin sen pikkuisen niin eii ollut enää halua polttaa.Jotenkin kaipasin varmistusta siihen että siellä mahassa oikeasti joku on :)Imetyksen jälkeen aloitin uudestaan :(

Toisessa raskaudessa lopetin heti kun tein positiivisen raskaustestin.Olin niin huonovointinen koko alkuraskauden että ei edes tehnyt mieli ja lopettaminen oli helppoa :)

Suosittelisin että hommaisit itsellesi uutta tekemistä.Itse aloin raskaana ollessani joogaamaan ja käymään salilla.Helpotti stressiä.

Vierailija
5/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut jonkin verran vähennettyä, en esimerkiksi käy työpäivän aikana lainkaan tupakalla. Ehkäpä se, että konkreettisesti asettais tavoitteet siitä, kuinka monta saa polttaa, vois auttaa.

Olen miettinyt, että kokeilisin sellaista nikotiini-inhalaattoria ensi alkuun. Ei sekään vauvalle hyväksi ole, mutta on siinä sentään vähemmän nikotiinia kun tupakassa ja ne kaikki muut myrkyt puuttuu. Onko se toiminut jollain?

-ap

Vierailija
6/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asettaisit konkreettiseksi tavoitteeksi sen, että et polta yhtään.

Katso ensin kuvia tupakoinnin aiheuttamista sairauksista ja sen jälkeen mietit mitä kaikkea HYVÄÄ tuo tupakoimattomuus tuo tullessaan sinulle ja syntymättömälle lapsellesi... Miltä silloin näyttäisi, tuntuisi ja kuulostaisi.... Mitä sinulle tärkeät ihmiset sanoisivat...jne.

Anna mielikuvituksesi lentää ja mieti mitä kaikkea muuta voisit tehdä silloin, kun mielesi tekee tupak-kaa....

Jos sinun olisi mahdollista olla polttamatta, niin miten? Varmasti tiedätkin sen jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan