Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kovat kivut normaaleja kaavinnan jälkeen?

Vierailija
06.11.2005 |

Km siis oli ja kaavinta rv12.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pientä menkkamaista jomotusta. Mutta sairaalasta lähtiessäni sain mukaan 6-10 Ketorin 100 mg tabua ja sanoivat, että kun ne loppuu niin voi ottaa itse vaik 2 xKetorin 25 mg jos vielä tarttee. Eli ei mulle ainakaan sanottu ettei kipuja ole tai ettei lääkettä pidä ottaa!

Vierailija
2/15 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verta tuli TODELLA suurina klöntteinä, joten menin lääkäriinkin, muttei ilmennyt mitään erityistä. Toisessa keskenmenossa ei ollut kaavinnan jälkeen minkäänlaisia kipuja, mutta vuotoa kesti muutaman viikon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kävi ilmi, että oli kohtutulehdus, oli jäänyt jotain kohtuun vielä ja kaavinta uusittiin :o(

Vierailija
4/15 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kohtutulehdus, vaikkei hajua tai kuumetta välttämättä olisikaan. Verikoe selvittää paljon.

Itselläni km ja kaavinta rv12+5. Sairaalasta pääsin kotiin n. 5 tunnin kuluttua kaavinnasta, enkä enää kotona tarvinut kipulääkettä. Eka yöksi tosin otin varmuuden vuoksi.. Olihan se hiukan outo tunne mahassa; vähän menkkamaisia tuntemuksia tai vihlaisuja. Muistan, kun seuraavana päivänä kaavinnasta kävin muutaman kilometrin kävelylenkillä, piti aika hitaasti kävellä, ettei mahassa kipu olisi yltynyt.

Mutta siis; itselläni ei kipuja kaavinnan jälkeen.

Vierailija
5/15 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto siis mulla oli aika runsasta, hyytymiä paljon ja kesti n. 2 viikkoa. Pari päivää kaavinnan jälkeen tuli lievää lämpöä ja menin tietysti heti lääkäriin varmana siitä, että oli tullut kohtutulehdus.. Crp oli kuitenkin normaali. Lääkäri sanoi, että saattoi kuitenkin " yrittää" kohtutulehdusta..

Vierailija
6/15 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin lääkkeellinen keskeytys rv 6+6, noin neljä päivää sen jälkeen alavatsassa alkoi supistelemaan uudestaan. Öisin en pystynyt juuri nukkumaan voimakkaiden supistusten vuoksi ja soitin päivystykseen. Ensin soitin naisten klinikalle josta sanottiin ettei ole mitään hätää, normaalia. En kuitenkaan uskonut vaan soitin kättärille josta sanottiin et heti tarkastukseen päivystysosastolle. Siellä ultrattiin että kohtuun olisi jäänyt 1,5 cm kokoinen pala raskausmateriaalia. Serpit oli kohollaan joten sain heti suoneen antibiootteja. Aamulla osastolle kaavintaan. Kaavinnassa kävi ilmi että kohdussa oli raskausmatskuu enemmänkin, eli kohtu ei ollut juuri tyhjentynyt lääkkeellisessä keskeytyksessä. Karsee päivä, nyt kotona. Vatsa painui takaisin heti omaan kokoonsa kaavinnan jälkeen mutta vihlontaa ja nipistelyä tuntuu vielä olevan harvakseltaan.

Vierailija
7/15 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla ja yöllä alkoi tulla enemmän vihlaisuja ja menkkamaisia tuntemusta. Kaavinnassa olin siis toissa päivänä, ja olen vähän siinä rajoilla menenkö varuiksi käymään kättärillä päivystyksessä.. Ei ole kovaa kipua, mutta kun mulla on se antibioottilääkitys ollut nyt 3:matta vrkautta niin luulisi senkin jo auttavan.. Pelkään et jos kohtuun jäänyt kuitenkin sitä raskausmateriaalia.. 

Vierailija
8/15 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta mitenkään kamalia kipuja ollut. Minulka tehty kaksi kavintaa. Kyllähän se muutaman päivän jomottelee. Tosin mulla on tosi, tosi kovat menkivut joten olen noihin kipuihin "tottunut". Särkylääkettä söin sen muutaman päivän aina kaavinnan jälkeen.

Vierailija
9/15 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin rv 5 kun alkoi tulla vuotoa, soitin neuvolaan ja rv6 ultrasivat ja totesivat, että kaikki on hyvin. Vuoto silti vaan jatkui... Meillä oli rv 11+5 uusi ultra, jossa saatiin huonoja uutisia, sikiö oli menehtynyt rv 9. Sain samalle viikolle ajan sairaalaan, jossa tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Kului ensimmäinen kuukausi ja vuoto jatkui, kului toinen kuukausi vuoto edelleen jatkui, soitin lääkärille ja se epäili kohtutulehdusta, sain 10 päivän antibioottikuurin kun kuuri loppui vuoto jatkui, soitin uudelleen lääkäriin niin sanoivat että sulla on menkat! Vuoto oli jatkunut melkein 3kk keskeytyksestä {yhteensä siis n.5kk} kun eilen soitin uudelleen lääkäriin ja kerroin, että vuoto edelleen jatkuu niin tässä vaiheessa vasta suostuivat ultraamaan ja totesivat, että sinne oli jäänyt 2cm istukan pala ja suoraan kaavintaan. Mietin jo, että voisko tälläsestä tehdä jonkun valituksen potilasasiamiehelle, kun kukaan ei aikasemmin ottanut tätä asiaa vakavasti eivätkä ultranneet ennen eilistä?

Vierailija
10/15 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyselin ystäviltä ennen kaavintaa, niin hekin sanoivat, ettei kipuja ole... Vuoto kesti reilun viikon.

Vierailija
11/15 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIsko se aika yksilöllistä... Ja riippuisko vähän siitä mil viikoil kaavinta tehty ts. onko ollut paljon raskausainesta tms. Muilla tietoa?

Vierailija
12/15 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jälkisupistukset voivat olla koviakin. Kipulääkettä kanattaa syödä parikin päivää. Jos kipu jatkuu ja tulee esim. kuumetta, on aina tulehduksen mahdollisuus.

Vierailija
13/15 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että mulla ne on tässä pahimpia... Särkylääkkeet ei kauheasti auta. Tää on mun toinen kaavinta ja sanoin sairaalassa, että edellisessä oli kovat kivut jälkikäteen. Vähättelyä sain osakseni ja kuulema, JOS kipu nyt niin kovaa, että haittaa nukkumista niin kerran voi miedon särkylääkkeen ottaa... Kuulosti musta aika oudolta ja tuntui siltä, että eikö niitä lääkkeitä sitten jostain syystä saa ottaa vai mikä idea mua ohjastaneella hoitajalla oli?!

ap

Vierailija
14/15 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudon välinpitämätön oli kyllä hoitaja, joka sinua " neuvoi" . En kyllä osaa sanoa tarkkaan kauanko jälkisupistukset kestää, mutta koska viikkoja oli noinkin paljon, luulisin, että muutaman päivän voi kestää. Kuuntele kuitenkin kehoasi, kipu kuuluu asiaan, mutta jos ei helpotu ja/tai vointi muuten huononee, hekeudu lääkäriin.

Vierailija
15/15 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2