Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun olen masentunut?

Vierailija
05.10.2011 |

Mulla on noin vuosi sitten diagnosoitu masennus. Olen hoitanut lapsia kotona ja nyt en tahdo enää yhtään jaksaa. Saan apua kerran viikossa, ja se aika menee fysioterapiassa toista vaivaa hoitaessa. Omaa aikaa ei ole, mies yrittää kaikkensa mua auttaakseen, mutta se ei riitä ja mieskin väsyy.

Oon aivan pohjattoman väsynyt, meillä on vuoden ikäinen kuopus, ja isompia lapsia. Vauva heräilee yhä öisin. Olemme suunnitelleet palkata siivousapua siivousfirmalta.

Kaikista pahinta on kuitenkin se etten saa otetta elämääni, en jaksa olla iloinen mistään, olen jatkuvasti stressaantunut ja kiukkuinen. Söin lääkkeitä kevään, kesän olin ilman, ja nyt pelottaa että joudun samaan kierteeseen uudelleen. Minulla on hirveän huono itsetunto, ja ajatusmaailmani on kieroutunut siinä määrin, että ajattelen ihmisten ajattelevan minusta vain huonoa. En usko vaikka he muuta vakuuttaisivat.

Haluaisin olla se sama reipas iloinen ihminen, mitä olen ennen ollut, mutta olo on jatkuvasti ihan väsynyt ja vieras.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että olet syönyt lääkkeitä ihan liian lyhyen ajan. Masennus ei parane lyhyellä kuurilla.

Toiseksi sun pitäis nyt hakea jotain keskusteluapua. Masennus ei myöskään parane pelkillä lääkkeillä, ne vaan parantavat elämänlaatua ja mahdollistavat sen oikean paranemisen.

Nykyään terveyskeskuksissa on yleensä depressiohoitajia. Suosittelen, että menet sellaisen pakeille tai sitten perheneuvolaan.

Vierailija
2/3 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärin valvonnan alaisena, ja hän sanoi että se on riittävä. Käyn epäsäännöllisesti psykologilla juttelemassa. Mutta nyt on alkanut tuntumaan siltä ettei se mitään auta. Mua hävettää tää vaiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärin valvonnan alaisena, ja hän sanoi että se on riittävä. Käyn epäsäännöllisesti psykologilla juttelemassa. Mutta nyt on alkanut tuntumaan siltä ettei se mitään auta. Mua hävettää tää vaiva.

Mä masennuin viitisen vuotta sitten, lääkitystä käytin reilut puolitoista vuotta, ja kyllä se ainakin minulla auttoi hyvin. Nyt on syksyn myötä alkanut taas tuntumaan siltä, että masennus olisi uusiutumassa, en halua, en jaksa, v***ttaa! ja niin, mulla ei ole edes miestä tai muutakaan apua, mutta kaksi lasta löytyy :) Toivottavasti tajuan hakea apua ajoissa, mutta varmaan vielä hetken sinnittelen, hö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan