Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset ja siisteyskasvatus

Vierailija
26.09.2011 |

Missä teillä säilytetään käytettyjä vaatteita, jotka eivät kuitenkaan vielä vaadi pesua?

Vievätkö lapset likaiset vaatteet aina pyykkikoriin?

Meillä vaatteet ovat aina lattialla tai epäsiististi tuolille heitettyinä, niin likaiset kuin käyttökelpoisetkin, vaikka kuinka yritän lapsille opettaa siisteyttä. Hermot menee, miten te muut onnistutte tässä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaan vaatteet menee joka käyttökerran jälkeen pyykkiin. Vie itse illalla pyykkikoriin samalla kun menee iltapesulle.

Vierailija
2/5 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli siitä viiden minuutin päästä alas ja vei saman kasan pesukoneeseen, ja kun ihmettelin asiaa, sanoi että oho, mä luulin että ne oli likaisia. Meillä kun on vaatekasoja siellä täällä, puhtaita ja likaisia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen, joo poika, jättää vaateläjät sinne mihin riisuu ja vasta seuraavana päivänä "kuulee", mitä hänelle on näistä kasoista edellisiltana sanottu. Sentään sitten vie ne pyykkiin.

Keskimmäinen, joo tyttö, muistaa aina pistää pikkarit ja sukat just siihen pyykkikoriin, missä mitäkin väriä kaivataan.

Sitten on tämä nuorimmainen, jo nelivuotias poika, joka hädintuskin osaa riisua/pukea, mutta noin ehkä joskus suurinpiirtein ymmärtää käskyn "pikkarit ja sukat pyykkiin", mutta ihan mihin tahansa koriin ne menevät, jos menevät, etteivät ehkä sittenkin jää siihen mihin ne on riisuttu.

Jos meillä olis mies perheessä, voisin kuvitella pistäväni tämän em. hänen esimerkkinsä niskoille, mutta voi vittu että meillä perheessä voi olla vajaita maskuliineja siitä huolimatta, että perheen pää on täysvaltaisesti ns. miesten että naisten hommien hallitsija, mistään niistä hommista valittamatta.

Ei kait pojat ihan lähtökohtaiseti mitään vammasia ole?

Vierailija
4/5 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina illalla suihkuun mennessä kysynyt meneekö kaikki pyykkiin, sitten luettelen mitä voi jättää pukuhuoneeseen ja mitkä laittaa pyykkikoriin. En ole edes ajatellut asiaa tai mitenkään opettanut. Olen vain tainnut siitä lähtien kun lapsi on itse osannut riisua niin neuvonut minkä vaatteen laittaa mihinkin... Ja tosiaan 5v alkaen homma on sujunut vain ohjeilla :)

Vierailija
5/5 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään puolipitoisten vaatteiden kasoja.