Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antaako täälä joku muu tuttipulloa vielä vähä vajaa 2 vuotiaalle?

Vierailija
26.09.2011 |

Olen surkimusäiti, kun en ota itseäni niskasta kiinni ja lopeta antamaan pulloa 1v.9kk ikäiselle :( juo siitä maidon 3 kertaa päivässä. Aamulla, päivällä ennen päikkäreitä ja illalla ennen nukkumaan menoa.

Pitääkö kerralla lopettaa? vinkkejä kaipaan

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä :) enkä stressaa asiaa. Olen stressannut jo tutista, syliinnukuttamisesta, syöttämisestä ja vaikka mistä muusta, ja kaikki nuo ovat jääneet pois omalla painollaan sitten kun sen aika on tullut. lapsi on muuttanut nukakahtamis tapojaan kymmeniä kertoja, ja olen varma että tuttipullo jää jossain vaiheessa itsekseen pois, ihan niin kuin muutkin viritelmät on jääneet. jos ei jää, ja siitä tulee ihan ongelmia, niin mietin asiaa sitten tarkemmin. nyt on vielä ihan hyvä näin.

Vierailija
2/16 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen surkimusäiti! Meillä lapsi on 1v10kk ja saa vielä 2 pulloa päivässä: päiväunille mennessä ja yöunille. Meillä on nuorempi lapsi 9kk ja tämän vuoksi ei hennottu vierottaa esikoista pullosta, kun tiedettiin olevan kova paikka kun pikkusisarkin saa. Tänään miehen kanssa juteltiin, että nuoremman täyttäessä vuoden on kyllä laitettava samantien kaikki pullot kokonaan pois. Vanhemmalla pullo on tärkeämpi kuin nuoremmalle, mutta nuorempi on huonompi juomaan maitoa muutenkaan ja koen helpommaksi pullosta juotella pitkin päivää kuin mukista. Mies ei raaskisi vielä silloinkaan, mutta näin me silti teemme. Parina iltana olen antanut esikoiselle pullon sijasta sellaisen ison ja kahvattoman taikamukin/pullon ja jos tuttipulloa ei ole näkyvillä sekin menee hyvin. Tosin ottaa vaan vierelle, ei juo siitä. Ja on ollut ihan tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös 1v 10kk ja saa maidon kertaa päivässä pullosta, just tuollain ennen unia. Ens kuussa ajattelin ottaa pullon pois.

Vierailija
4/16 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pois päiväpullot ja sitten yöpullo. Sitten kun sen tekee niin yleensä menee 1-2 yötä pipariksi jonka jälkeen huomaat että ei se niin vaikeaa ollutkaan.

Vierailija
5/16 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa iässä, luulin että olen ainoa, jonka lapsi juo vielä tuttipullosta. Myöhemmin paljastui, että melkein kaikki kavereidenkin lapset joivat, kukaan vaan ei kehdannut paljastaa sitä,kun kaikki (ekan lapsen äitinä) ottivat niin tosissaan neuvolan suositukset.

Lapsista ei tosiaan näe, ketkä joi pullosta myöhempään ja ketkä vieroitettiin aiemmin. Ei sillä ole mitään merkitystä purentaan, puheen kehitykseen - ei yhtään mihinkään.

Vierailija
6/16 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko kysyä. Oletteko pohtineet asiaa pidemmän päälle ollenkaan? Siis sitä mitä tuttipullosta juominen tekee purennalle?

Muistakaa pitää huoli sitten siitä, että lapsenne käyttää kouluiässä niitä hammastukia, jotka on jouduttu määrätä viallisen purennan takia.

Terv. Mukavuuden ja helppouden hakuisen äidin aikuinen tytär, joka sai myös juoda tuttipullosta vanhaksi asti ja joka kärsii aina vain ylipurennasta.

Vierailija
7/16 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut kerrassaan mitään ongelmia, ja hammasrivi on kaunis kuin mikä. Sitten lähetimme tuttipullot Joulupukille annettavaksi toisille lapsille, jotka vielä olivat niin pieniä, että niitä tarvitsivat. Pojat taas ovat meillä syöneet tissiä yli kaksivuotiaiksi. Kyllä sitäkin kauhisteltiin. :DDD

Vierailija
8/16 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaksi vanhempaa lasta joi iltavellin sängyssä 2 vuotiaaksi ja kummallakaan ei ole ollut purennassa vikaa. Nyt ovat siis 9 ja 10 vuotiaat.

Mutta tosiaan se oli vaan sen kerran päivässä pullo, ehkä purentavikaa on sitten niillä, jotka juo monta kertaa päivässä??

Ap joka ressaa nyt nuorimman pullosyöttöjä :/ ehkä annan sen juoda myös sinne 2 vuoteen asti ja sit se on kertalaakista STOP

Vierailija
9/16 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle jäävä terkkarini sanoi, että ennen lapset söivät tuttia ihan koko ajan, ja siitä nämä purentavirheet pääsääntöisesti on tulleet. Nykyään ei kuulemma edes näe lapsilla sellaista, että tutti olisi suussa koko ajan isoillakin lapsilla.

Vierailija
10/16 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmana vaikuta purentaan jos juo kolmesti päivässä tuttipullosta! Se on kuitenki niin lyhyt aika vuorokaudesta, puolisen tuntia ehkäpä??

Vierailija
11/16 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle jäävä terkkarini sanoi, että ennen lapset söivät tuttia ihan koko ajan, ja siitä nämä purentavirheet pääsääntöisesti on tulleet. Nykyään ei kuulemma edes näe lapsilla sellaista, että tutti olisi suussa koko ajan isoillakin lapsilla.

tutti ei ollut käytössä, en kuulemma halunnut vauvanakaan sitä syödä. Että johtui nimenomaan tuosta tuttipullosta.

Olen myös seurannut tuttavieni lapsia ja monelle on nyt kouluiässä jotain vikaa purennassa ja he ovat usein myös pitkään tuttipullotettuja. Tosin ovat se tuttipullo suussa olleet harva se hetki, että ehkä nuo pari kertaa päivässä-maidonjuonnit ei oo niin pahasta.

Vierailija
12/16 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmana vaikuta purentaan jos juo kolmesti päivässä tuttipullosta! Se on kuitenki niin lyhyt aika vuorokaudesta, puolisen tuntia ehkäpä??

lisäähän se huomattavasti riskiä, että voi vaikuttaa, kuin se, että ei joisi tuttipullosta ollenkaan.

Vierailija
13/16 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäähän se huomattavasti riskiä, että voi vaikuttaa, kuin se, että ei joisi tuttipullosta ollenkaan.

Vierailija
14/16 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, lisää riskiä että saattaa vaikuttaa :D

mutta ei tulevaisuudessa.

Vierailija
15/16 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla 3 lasta. kylä kaikki on jo vuoden iässä juoneet mukista, kaksi viimeistä aikasemminkin. Miksi ihmeessä joku antaa niin isoille lapsille tuttipulloa?? syötätte varmaan tuttiakin niille, ahhhhhaa

Vierailija
16/16 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen loppui pullottelu. Joi vielä lisänä mehua. Vesi ei kelvannutkaan, enää yöllä, paiskoi pulloa pitkin lattioita.