JOULU
Ajattelin aloittaa uuden ketjun kaikille jouluun hurahtaneille. Itse en vielä ole muuta kuin mietiskellyt ja suunnitellut mutta kyllä ajatus joulusta jo lämmittää mieltä. :)
Ne joita ketju ei kiinnosta niin ei tarvitse tulla mollaamaan.
Kommentit (12)
Ennen en ollut mitenkään jouluihminen, mutta lapsen myötä on sekin asia muuttunut. :D Tänään ostin ensimmäisen joululahjan ja monelle ihmiselle on jo tiedossa mitä ostan, tarvitsee vain hakea ne kaupasta. :)
Olen jo kesällä aloittanut joulun puuhastelut.
Kesällä esikiehautin uusia perunoita pakastimeen.
Uudet jouverhot jo ostin olohuoneeseen.
Samoin uutta liinaa keittiön pöydälle jouluksi.
Olen jo aloittanut lahjalistan teon.
Lähiviikkoina teen joulun laatikkoruoat valmiiksi pakastimeen. Juurekset nyt parhaimmilaan.
Joulumenu on jo valmiiina. Mietin millaiset joulukortit tänä vuonna tekisin.
Olen jo tutkinut joululehtiä. Olisipa jo joulu.
mutta rakastan jouluvaloja. Pieniä tuikkuja keskellä pimeyttä. Jaksan tän talven hyvin sinne asti kunnes jouluvalot sammutetaan. Eli tammikuun puolesta välistä alkaa mun depis.
jouluhurahtaneiden blogeja. Niihin ovat jo ensimmäiset tämän syksyiset päivitykset ilmestyneet.
Muutama paketti on hankittu ja ideoita ylhäällä.
Ja heinäkuussa ostin joululehtiä:)
Alotan fiilistelyn hyyyyvin ajoissa mutta käytännön jutut jää joulun lähipäiviin. Joulun odotus antaa ihanaa lämpöä syksyyn ja pimeneviin iltoihin. :)
marraskuussa on pikkupakkasia eikä vesisateita. paljo kivempi askarrella joulujuttuja kun sää nostattaa fiilistä. ja kiva poltella kynttilöitä hämärissä ja ripustella lyhtyjä ulos. ah!
kaikkien jolukoristeiden ja härpäkkeiden kunnon ettei tule sitten ylläreitä.
Kävin läpi valot,selvitin johtosotkut ja kirjoitin ylös mitä pitää hankkia ennen joulun aikaa=)
juttuja lasten joulukalenteriin, katsellut kankaita sillä silmällä kun viime jouluksi halusin tehdä ompelusjuttuja, mutta meni mönkään kun tilaukseni kankaista jäi jumiin jonnekin... Joulukorttien teon aloittamista olen jo suunnitellut.
Mulla ihan samat fiilikset kuin kakkosella (?), tammikuussa alkaa depis. Joulun avulla jaksaa syksyn pimeyden, sen jälkeen on tammikuu helmikuu maaliskuu...
Mulla ihan samat fiilikset kuin kakkosella (?), tammikuussa alkaa depis. Joulun avulla jaksaa syksyn pimeyden, sen jälkeen on tammikuu helmikuu maaliskuu...
tammikuussa voi jo tehdä ensimmäiset istutukset, ja saada niistä vähän iloa, kun odottaa milloin esim. chilit alkavat kasvaa:) Jos ei pihaa tai parveketta ole, niitä voi kasvattaa ihan ikkunalaudallakin:)
Multaan sormien laittamisessa on jotain terapeuttista, kai se on se tuoreessa mullassa oleva kevään tuoksu.
mutta sitten muistui mieleeni, että olenhan itsekin ostanut kaksi joulukuusenkoristetta tänä kesänä.
Tapanani on ollut ostaa lomamatkoilta tuliaisina juuri joulukuusenkoriste. Muuta ei tule reissuilta juuri hankittua. Uusimmat koristeet ovat Hailuodolta ja Tallinnasta. Niitä ei myyty joulukoristeina, mutta valitsin lasten kanssa mukavimmat ja koristeita on mukava jouluna katsella ja muistella missä ja milloin mikäkin koriste on hankittu.
Ei mulla muuta. Toivottavasti ketju ei nyt mennyt piloille.
Minä tilasin jouluverhot! :)