Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättäisitkö 7veen kanssa nukkuvan 1 vuotiaan n.20 min ajaksi?

Vierailija
23.09.2011 |

7-vuotiaalla on puhelin

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi jättää

Vierailija
2/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi puolestasi vastata. Mutta meillä paljon sisarukset hoitaneet pienempiään.

Kaikki nuo on vielä hengissä. Kaksi aikuista muuttanut jo omilleen asumaankin.

Ennenkin on maataloissa lapset olleet keskenään, kun vanhemmat tehneet talon töitä. Nykyään höösätään joka asiasta. Lapset oltava silmien alla ja valvonnassa 24 h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain siitä syystä et jos jotain tapahtuis,yksivuotias saisi vaikka aivoinfarktin ja kuolisi,7-vuotias kantais siitä niin hirveetä syyllisyyttä et se leimais lapsen koko loppuelämän vaikka koko muu maailma sanois ettei kuolema olut lapsen syy.

Ei puhelin siinä auta.

Vierailija
4/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistään hinnasta

ihan hirveä vastuu noin pienelle

miksi ette mieti näitä tilanteita sen pahimman skenaarion mukaan ja sitten että pystyisittekö sen kohtaamaan?

Aina ajatellaan ettei mitään ehdi/voi sattua ja jos ajattelen tuon ja tuon valmiiksi...

miksihän täällä ei ole yhtään äitiä kertomassa kuinka isomman valvoma pienempi esim. tukehtui pikkuesineeseen, löi päänsä, hukkui sentin vesimäärään, isompi teki pienemmälle jotain jne. jne.

Niin, ehkä siksi ettei kenellekään koskaan ole käynyt mitään ja huolet ovat täysin turhia koska ainakaan ne joiden lapsille ehkä joskus meinasi käydä jotain eivät olleet sellaisia joista vanhemmat olisivat ajatelleet etteivät ne koskaan?

Vierailija
5/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi puolestasi vastata. Mutta meillä paljon sisarukset hoitaneet pienempiään.

Kaikki nuo on vielä hengissä. Kaksi aikuista muuttanut jo omilleen asumaankin.

Ennenkin on maataloissa lapset olleet keskenään, kun vanhemmat tehneet talon töitä. Nykyään höösätään joka asiasta. Lapset oltava silmien alla ja valvonnassa 24 h.

on ollut todella hyvä tuuri.

Ei muuten kenenkään lapsella ole psyykkinen kapasiteetti niin vahva että ymmärtäis syy-seuraussuhteita ohi ikänsä, ihan noin sun kasvatukses puitteissa.

Sitten kun ehdit sieltä maatalostas niin vois noin iltapuhteina sivistää itteään hiukan, vaikka ymmärrän kyllä ton "kun mulla ei ollu aikuiset paikalla, ei paljo muute tartte lapsillakaa olla"-mentaliteetin. Mut jos nyt kummiski.

Kato, oli sitä ennen orjiaki ja sun mallis mukaisesti on yhä kaakaoplantaaseilla duunissa, ihan yhtä lailla nekään ei saa olla lapsia niinku lasten pitäis saada olla. Siis joidenki huuhaa-kasvatuspsykojen mielestä.

Vierailija
6/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat iät, sama minuuttimäärä. Jos aina maalaa skenariot seinille ei voi päästää lapsia ulos leikkimäänkään. Tai koulumatkalle.

En mä sitä taaperoa vieressä kyttää vieressä sen nukkuessa muutenkaan.

Vierailija
7/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 7 vee tytöllä on hurja mielikuvitus ja kun joutuu paniikkiin, sitten on todella paniikissa. Mielikuvitus tekee tepposet välillä.

Enkä mä ymmärrä miksi mun pitäis jättääkään?

Vierailija
8/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain siitä syystä et jos jotain tapahtuis,yksivuotias saisi vaikka aivoinfarktin ja kuolisi,7-vuotias kantais siitä niin hirveetä syyllisyyttä et se leimais lapsen koko loppuelämän vaikka koko muu maailma sanois ettei kuolema olut lapsen syy.

Ei puhelin siinä auta.

Kuolen pelkästä naurusta, eikä siihenkään voi 7v mitään.

Vierailija
9/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ei varmaan ole ollut pitkä, mutta mulle on siitä kyllä jääny trauma päälle. En tekis samaa omalle lapselle.

Vierailija
10/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkasin siellä olleet suoraan narulta pyykkikassiin. Meni ehkä se 20min yhteensä, kun pyykkiä oli neljä koneellista (2 märkiä ja 2 kuivia). Mutta olin tosiaan taloyhtiön pihassa, huutoetäisyyden päässä...

ja kun mä en edes laske tätä että lapsi olisi jätetty yksin :o

Vierailija
11/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahditko koko ajan 1 vuotiaan unta jos vaikka unissaan sen aivoinfarktin saa?

Miten te voitte elää jos kokoa ajan pelkäätte tapahtuvan pahaa. Voithan sä vaikka ite kuolla siihen infarktiin ja lapses jää keskenään taloon kuolleen äitinsä kanssa. Jne.

Surku teidän lapsia jos ette heihin luota ja anna näyttää olevansa arvostettuja.

Toisaalta jos te ette ole antaneet lasten kasvaa ja kehittyä kunnolla hysteerisen käytöksenne vuoksi, ymmärrän.

Vierailija
12/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisin itse jossain ihan lähellä, pihapiirissä tms. Niin ettei myöhästyminen olisi mitenkään mahdollista ja pääsisin kotiin parin minuutin sisällä jos 7v soittaa että 1v on herännyt.

Riippuu myös siitä 7v:stä onko reipas ja suostuu moiseen vastuuseen vai onko pelokas tms.

Vierailija
13/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellyttäen että asia on 7-vuotiaalle ok ja ovat tuttuja (sisaruksia) keskenään.

Vierailija
14/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuukausiin tullut tarvetta jättää edes sitä pelkkää 7-vuotiasta yksin, vaikka se tietenkin pärjäisi. Mutta ei tulisi mieleenkään jättää noin pienelle vastuuta liki vauvasta.

Vierailija
15/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasin vastata että voisin ehkä jättää vartiksi, mutta tulin sitten siihen tulokseen, että en pystyisi kuitenkaan sitä ovea perässäni sulkemaan ja jättämään 1v:tä 7v:n vastuulle.

En ole asian suhteen mikään niuho (tunnet omat lapsesi parhaiten) mutta siis päädyin vastaukseen: en itse jättäisi.

Vierailija
16/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jumittua hissiin tai jne.

Vierailija
17/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkasin siellä olleet suoraan narulta pyykkikassiin. Meni ehkä se 20min yhteensä, kun pyykkiä oli neljä koneellista (2 märkiä ja 2 kuivia). Mutta olin tosiaan taloyhtiön pihassa, huutoetäisyyden päässä...