meillä on kolme sinisilmäistä lasta, vaikka mies on ruskeasilmäinen.
eikö ole todella epätodennäköistä?? olin varma jo esikoista odottaessani, että lapsestamme tulisi ruskeasilmäinen. vaan ei. no, toisesta olin enemmän kuin varma- väärin meni. kolmatta odottaessani ei sinisilmäisyys ollut edes mielessä enää. ja kappss! KAIKKI sinisilmäisiä.
voitte kuvitella, mitä miehen suku ajattelee ja varmasti moni muukin:( kurjaa.
Kommentit (9)
meillä minä ruskeasilmäinen ja mies sinisilmäinen, ja kaikki lapset sinisilmäisiä
Ei ole kovin epätodennäköistä tietääkseni. Miehesi kantaa resessiivistä sinisilmäisyyden geeniä.
Olin hieman pettynyt silmien väristä aikoinaan, en enää, kun ollaan erottu.
silmät ja heidän vanhemmillaan myös, silloin tod.näk. saada ruskeasilmäisiä lapsia on teillä 50-50, muutoin se pienempi.
Meillä neljästä lapsesta puolet ruskeasilmäisiä, puolet sinisilmäisiä.
Kummallista. Näin meilläkin. Kahdella lapsella siniset, vaikka olisin kyllä toivonut omaa ruskea-vihreääni. Vanhemmillani toisella ruskeat, ja vain yhdellä neljästä lapsesta siis ruskeat.
ts lapsi saa samanväriset silmät kuin isällään on.
meillä on kolme sinisilmäistä lasta, vaikka mies on ruskeasilmäinen. eikö ole todella epätodennäköistä??
pojalla oli aivan valkoiset hiukset ja siniset silmät 3 vuotiaaksi,
sitten silmät muuttui vihreiksi ja hiukset alkoi vähän tummumaan.
Iho on vaalea mutta ruskettuu helposti.
miehellä meripihkanvihreät silmät ja mulla pähkinänruskeat... Kyllä ne muuten on ihan meidän näköisiä, mutta näköjään kummankin isoäidiltä perityt todella siniset sinisilmät hyppäsivät yhden sukupolven yli.
En valita, kauniit simmut on ja hyvin näkee.
Kahdella sisaruksellani on siniset silmät ja minulla ruskeat. Ei se minusta niin ihmeellistä ole.