Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä, kuinka parkkeerata farmariauto ahtaalla ja täydellä p-paikalla?

Vierailija
21.09.2011 |

Oletetaan, että parkkis on suht täynnä ja auto pitäisi saada kahden auton väliin käännettyä parkkiin. Auto on Toyota Corolla farkku. Mitä ja miten teen sen?!

Olen vastikään aloittanut piiitkäään tauon jälkeen autoilun, ja ainut heikko lenkki enää on (okei taskuparkin lisäksi) parkkeeraaminen kahden auton väliin. Kyllähän suoraan sinne sihtaisi, mutta jos pitää kääntyä, kuten tavallisesti pitää. Ja jos vielä parkkis tuntuu kovin ahtaalta....

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuun onneksi niin aikaisin työpaikalle, että saan valita helpon parkkipaikan. Haaveilen pikkuautosta.

Vierailija
2/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan osaa sihdata nokka edellä ahtaisiin paikkoihin.

Ajat n auton mitan päähän parkkiruudusta eteenpäin ja sitten käännät rattia ja alat pakittaa. Kun pääset suunnilleen kohdakkain paikan kanssa, käännä katsetta sivupeileihin ja katso että molemmissa on suunnilleen saman verran tilaa. Sitten vaan pakittelet. Tarvittaessa korjaat asentoa, jos et pääse autosta pihalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessa korjaat asentoa, jos et pääse autosta pihalle.

että pelkääjän puolellekin jää sen verran tilaa, että naapuri mahtuu autoonsa ;-)

Vierailija
4/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut ovat yleensä korkeintaan parikymmentä senttiä pidempiä ulkomitoiltaan kuin vastaavat "tavalliset" autot, eli parkkeeraamisen ongelmallisuus syntyy ennen kaikkea kuskin omassa päässä.

Ota rennommin, niin sujuu paremmin :-)

Vierailija
5/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! Voi olla!!

Farkut ovat yleensä korkeintaan parikymmentä senttiä pidempiä ulkomitoiltaan kuin vastaavat "tavalliset" autot, eli parkkeeraamisen ongelmallisuus syntyy ennen kaikkea kuskin omassa päässä.

Ota rennommin, niin sujuu paremmin :-)

Vierailija
6/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitellaan, että vapaa paikka on oikealla puolellasi. Ajat auton paikan ohi, ja käännät autoa vasemmalle. Pakki päälle, ja sivupeileistä seuraamalla sihtaat autojen väliin. Farmari on tässä tapauksessa helpompi kuin sedan, koska tiedät paremmin missä puskuri kulkee.

Itse jätän auton aina kun mahdollista nokka lähtösuuntaan päin.

Vierailija
7/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tiedä opinko koskaan, kun ei ole paikkaa missä kehtaisi harjoitella. Mä peruutan ahtaisiin paikkohin. Silloin sulla on 3 peiliä mistä voi sihdata autoa, pylväitä ja vierekkäisiä autoja. Peilit kannattaa peruutusvaiheessa laittaa aika alas, että näet parkkiviivat, mutta ei tietenkään liian alas.

Vierailija
8/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuten nuo kaksi tuossa jo kertoivat, niin tapa sada auto pieneen väliin on pakittaminen. Sama se oli se väli pitkäinen tai poikittainen kahden auton välissä.

Itse ajan Mersun Vitolla, jolla on kokoa, mutta hyvä näkyvyys. Pakitan lähes aina parkkiin, jopa silloin kun joku joutuu takana hetken odottamaan jos on jonoa. Ainoastaan todella tilavilla paikoilla saatan ajaa naama edellä parkkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi