Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisten bileet/illanistujaiset, millaiset ovat kivat?

Vierailija
16.09.2011 |

Minusta mukavat illanistujaiset ovat sellaiset, joissa on hyvää ruokaa, juotavaa, musiikkia ja vapaata olemista. Keskustelua, ihan omana itsenä.

Nykyän tuntuu että 30-40 -vuotiaat pitävät teinibileitä. On kaikenlaisia pukeutumisteemoja. Sitten se mikä ihmetyttää on myös, että käyttäydytään myös kuten nuoret. Huudetaan ja kiljutaan, halutaan "olla esillä". En tiedä ymmärrättekö mitä tarkoitan. Ei jakseta keskustella mistään. Sehän on "liian raskasta". Mä en ymmärrä...En tarkoitan että pitäisi synkistellä punaviinilasi kädessä, mutta jotenkin se jatkuva alapäähuumori, muka hauskat pukeutumisjutut ym. en vaan jaksa...Sekö on sitä "hauskapitoa"?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omassa tuttavapiirissäni.

Vierailija
2/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin kaveripiirisäs ei ole noita teineilijöitä, onneksi. Ja VÄLILLÄ on minusta kivaa pukeutua johonkin teemabileisiin :)

Minusta mukavat illanistujaiset ovat sellaiset, joissa on hyvää ruokaa, juotavaa, musiikkia ja vapaata olemista. Keskustelua, ihan omana itsenä.

Nykyän tuntuu että 30-40 -vuotiaat pitävät teinibileitä. On kaikenlaisia pukeutumisteemoja. Sitten se mikä ihmetyttää on myös, että käyttäydytään myös kuten nuoret. Huudetaan ja kiljutaan, halutaan "olla esillä". En tiedä ymmärrättekö mitä tarkoitan. Ei jakseta keskustella mistään. Sehän on "liian raskasta". Mä en ymmärrä...En tarkoitan että pitäisi synkistellä punaviinilasi kädessä, mutta jotenkin se jatkuva alapäähuumori, muka hauskat pukeutumisjutut ym. en vaan jaksa...Sekö on sitä "hauskapitoa"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehdottomasti mitään pelejä eikä leikkejä. Telkkarit ja pelikoneet kiinni.

Vierailija
4/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teema bileet kerran voi olla vielä hauskat, mutta jos joka kerta pitäisi olla joku naamiaisasu, niin mua ei kiinnosta.

Hyvä ruoka, hyvä seura, musiikki ja lasi viiniä takaa mulle mukavan illan.

Vierailija
5/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mukavasti pärjääviä esim. opettajia ym. Haluavat kuitenkin käyttäytyä kuin teinit tai sanotaanko nyt sitten kidultit :)

ap

Vierailija
6/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaikinen kerta kun kaksi ystävääni järjestävät pippalot ohjelmassa on joko juomapeli tai "en ole koskaan..." tai jopa molemmat. Kaikki vieraat ovat vastahakoisia, mutta silti on pakko pelata. Yleensä jättäydynkin nykyään heidän järjestämistään pippaloista pois.

Miksei voi vain viettää mukavaa iltaa hyvässä seurassa ilman mitään pakollisia yhteispelejä joihin on sitten väen vängällä pakko osallistua.

Ehkä olen sitten aikuismaisempi kuin ystäväni, vaikka ikää on "vasta" 21v.

Vierailija
7/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli syysbileet. saunomista ja paljussa oloa. ( kaikille ketkä halus) ruokaa juomaa ja hyvää seuraa =) niistä on hyvät bileet tehty..

Vierailija
8/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa tylsä. Meidän kaveripiirissämme on ainakin hyvin usein erilaisia teemabileitä. Vaikka teemana espanja tai ranska, sitten vieraat koittavat vähän pukeutua teeman mukaisesti ja isäntä/emäntä tekee teemaan sopivaa ruokatarjoilua ja illan spotify-lista laaditaan teeman mukaisesti jos mahdollista.

Vierailija
9/11 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja oli pukenut sanoiksi juurikin ne fiilikset mitä itse olen miettinut.

Teemaillat ja pukeutumiset sinällään ovat hauskoja, mutta jos ja kun niiden varassa lepää bileiden ”yhteishenki” ja seurustelu on silkkaa älämölöä” ja kaikilla kiire jatkaa baariin, niin ei kiitos niille juhlille.

Minusta hyvät bileet ovat sellaiset jossa ei ole kuppikuntia, vaan isolla porukalla rupatellaan mieleen juolahtavista asioista. Kukaan ei ole yksin äänessä vaan hiljaisemmatkin otetaan keskusteluun mukaan. Tästä viime kädessä vastaa illan isäntä/emäntä, joka tarvittaessa avaa kepeitä keskustelunaiheita jos meinaa tunnelma hiipua. Ja jos ei itse taida ”serenoniamestarin” elkeitä niin ehkäpä joku kavereista on hyvä bilehost.

Hyvät bileet ovat ne jossa ihmiset ovat aidosti läsnä, elävät hetkessä (eikä tulevassa baarikännelöinnissä) ja haluavat seurustella toisten, myös hyvin erilaisten ja uusien tuttavuuksiin kanssa. Yhteenkuuluvuuden ja yhteisöllisyyden tunne, hauskuuden lisäksi, on hyvien juhlien paras anti. Ja niin että se yhteisöllisyys syntyy henkisellä tasolla eikä vain yksistään jostain samanhenkisesti teema-asusta.

Vierailija
10/11 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on näitä "illanistujaisia" joka lauantai. Tehdään isosti ruokaa, katetaan se olohuoneen matalalle pöydälle ja porukka istuu sen ympärillä lattialla tyynyillä. Taustalla musiikkia tai mies + kaverit soittaa kitaraa, juomat talon puolesta (viiniä, olutta tai alkoholittomat vaihtoehdot). 

Sitten vaan jutellaan ja nauretaan yhdessä. Kukaan ei juo humalahakuisesti eikä tosiaankaan lähdetä baariin. Poltellaan vähän vesipiippua jossain vaiheessa. 

Porukan kokoonpano ja lukumäärä vaihtelee muutamasta yli kymmeneen. Kaverit tietää että meillä on lauantaisin ns. avoimet ovet, ellei toisin ilmoiteta :D 

Vierailija
11/11 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei juomapelejä, en ole koskaan.... jos ole juot

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi