"Lomaa lapsista" - näin se on helppo järjestää!
Meillä otetaan aina säännöllinen irtiotto lapsista ja perhearjesta noin 4-5 kertaa vuodessa. Pituudeltaan ovat 1-5 yötä reissussa. Ja kuinka se sitten meillä järjestyy? No niin, että reissataan kaveriporukoissa. Kun mä haluun reissuun jää ukko lasten kans kotiin ja toisin päin. Nähdään ukon kaa ihan riittävästi toisiamme kotonakin, joten paljon kivempi reissulla vaihtaa kunnolla vapaalle ja viettää laatuaikaa kavereiden kans. Toki ukonki kaa joskus käydään kaksin, mut ehkä kerran vuoteen maks. 2 yötä ja sit joitain leffa- tai syömisiltoja.
Kommentit (17)
ajattelin, kun paljon valitetaan, ettei pääse mihinkään, kun ei oo lasten vahtia tai ei uskalleta jättää pieniä hoitoon muille.
ap
Ei se kaikista ole mitään "laatuaikaa" että pääsee ryyppäämään kavereiden kanssa. Ajatella, että jotkut haluavat sitä laatuaikaa ihan oman puolison kanssa!
ja mökillä. Ei tarvitse lähteä ulkomaille viettämään. Ja ystävien kanssa keskitytään reissussa muihin asioihin kuin ryyppäämiseen.
Ei se kaikista ole mitään "laatuaikaa" että pääsee ryyppäämään kavereiden kanssa. Ajatella, että jotkut haluavat sitä laatuaikaa ihan oman puolison kanssa!
kun omassa pienessä päässäsi kuvittelet että reissaaminen on ryyppäämistä??? Ap ei sanallakaan puhunut alkoholista!!
Vitun kotka!
Ja ei ne meidän reissut ole "kavereiden kanssa ryyppäämään"-reissuja. Ei todellakaan! Mutta ei niistä sen enempää. Kukin rentoutuu siten miten parhaaksi näkee. Kunhan vaan kerroin ja annoin vinkin. Parempi kai lähteä vaikka niiden kavereiden kanssa kuin aina murjottaa kotona, ettei minnekään pääse, kun ei ole lastenhoitajia.
Oliko kaikkitietävällä ap:lla muita hyviä vinkkejä?
No ei kyllä kiinnosta tuommoiset reissut. Oliko kaikkitietävällä ap:lla muita hyviä vinkkejä?
sun kanssa reissuun kaverit edes haluaisi...
Tai sitten sun olis todellakin hyvä päästä vähän arjesta irti, kun oot noin kyyninen.
Täällä ei ilmeisesti saa antaa mitään vinkkejä?!
Paitsi että miestä ei saa kirveelläkään lähteään mihinkään. Mielummin laittais lapset mummolaan ja pidettäis sauna/kalsarikänni-ilta kahdestaan.
Mutta nykyään minä lähden kun on tilaisuus!
Menen kavereiden kanssa konsertteihin, viini-iltoihin, tyttöporukalla mökille, lappiin laskettelemaan jne.
Miestä tietty harmittaa kun osaan mennä ja rentoutua ja mulla on kavereita, aluksi jäin säälistä kotiin sohvalle punkkua litkimään seuraksi mutta en enää!!!
tuli tähän ketjuun moralisoimaan ryyppäämisestä vaikka siitä ei puhuttu sanaakaan.. Kamalaa elämää kun joka asiaan pitää liittää alkoholi. Säälittäviä mammoja nuo pari!
jos vaikka 3 alle kouluikäistä lasta, niin niiden miehet ei yksinkertaisesti suotu että äiti on viikonlopun pois.
miehellä oma yritys, lapsia ei voi viedä jatkuvasti hirveen aikaisin hoitoon. Isovanhemmat hoitavat tarpeen tullen, heille uskallan jättää mielelläni lapseni hoitoon. Mutta en haluaiskaan monen päivän irtiottoa. Kukin tyylillään. joskus voi käydä vaikka siskon kanssa jossain yön yli reissulla, kuten kesällä eka kertaa tein :) kun miehellä oli mahdollisuus hoitaa lapsia. En kaipaa kauheasti irtiottoa edes.
"No lähinnä sitä ajattelin, kun paljon valitetaan, ettei pääse mihinkään, kun ei oo lasten vahtia tai ei uskalleta jättää pieniä hoitoon muille. ap"
Se on kiva, jos tuo teillä onnistuu. Kaikilla se ei onnistu. Meillä vammainen lapsi, joka tarvitsee aikuista vierelleen (lähes) jatkuvasti. Jos toinen vanhempi olisi vähänkään pidempään yksin kotona, ongelmia siitä tulisi: ei pääse rauhassa vessaan, ei pääse suihkuun, ei saa syötyä kuin hätäisesti jotain ohimennen, ruokaa ei voi laittaa, roskia ei saa vietyä ulos jne.
Moni äiti ei uskalla jättää lapsiaan miehen hoidettavaksi, mikä on kyllä sääli sinänsä.
Itse en ole kiinnostunut mistään viiden päivän reissuista ystävieni kanssa. Toisaalta ystäväpiirini koostuu sellaisista ihmisistä, ettei yhteinen loma noin pitkäksi aikaa muutamaa kertaa vuodessa onnistuisikaan. Kaikki ovat aika vastuullisissa työhommissa. Toisaalta, ovat siinä suhteessa perhesuuntautuneita, että haluavat viettää lomansa perheen kanssa, koska tekevät pitkää työpäivää.
Mutta tosi hyvä idea niille, joille sopii ja joita kiinnostaa ja jotka eivät ehkä ole kovin vakituisessa työpaikassa, että sieltä voi irrottautua silloin tällöin viikoksi.
mitenköhän tuo onnistuu,jos ei ole kavereita?
Mun mies tekee 6 viikkosta työpäivää joten ei tässä muutamaksi päiväksi häivytä mihinkään. Ei sillä että tekis mielikään.
Mies kyllä pärjää lasten kanssa hyvin ja antaa minun mennä, ja minulla on kaksi ystävätärtä jotka usein pyytävät tällaisille reissuille, esim tyttöjen reissu Tallinnaan. MUTTA kun itseäni ei kiinnosta tippaakaan lähteä pois perheen luota viikonlopuksi kun olen jo viikollakin poissa (työssä) suurimman osan lasten hereilläoloajasta. Haluan käyttää vapaa-aikani perheeni kanssa. Ja tähän siis kuuluu sekä mies että lapset. Mies käy joskus esim mökillä kalassa miesporukalla ja itse tietysti tyttöjen illoissa esim syömässä/teatterissa kaveriporukalla. Mutta että lähtisin oikein yöksi pois, ei kiinnosta. Miehen kanssa otetaan pari irtiottoa vuodessa; yksi hotelliviikonloppu kotimaassa ja yksi pitkä viikonloppu jossain Euroopassa. Tämä riittää, muuta en tässä elämänvaiheessa kaipaa. Ehkä sitten taas kun lapset ovat isompia. Lapinreissut, risteilyt, mökkiviikonloput yms haluan tehdä koko perheen kanssa. Lapsillakin on oikeus päästä joskus reissuun, ei vain vanhempien.
Tosin niin, että mies ei matkustele. Minä käyn ystävieni kanssa pari kertaa vuodessa ulkomaan matkalla. Muuten reissataan koko perheen voimalla. Ja miestä ei kiinnosta matkustaa, eikä hänellä ole sellaisia kavereitakaan.