Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa nyt sitä tuttia vauvoillenne!

Vierailija
13.09.2011 |

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2036685/The-high-price-suckin…

Tässä ihan artikkeli siitä mitä jo olen itsekin tiennyt ja huomannut. Tunnen erään lakimiehen joka vielä 34 vuotiaana imee peukaloaan kun oikein keskittyy. Lisäksi olin hiljattain Englannissa ja huomasin, että monet lapset vielä ihan kouluikäisinä imivät peukaloaan????

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset eivät ime tuttia! Minulla on tällainen, syntyissään jo tunki peukun suuhun. Vaihdoin sen tuttiin ja laitoin tuttia suuhun, muttei hän imenyt sitä ollenkaan. Piti kyllä suussa, muttei imenyt. Naputtelin päältä, vedin hieman ulos, annoin olla. Vauvana hän kyllä antoi tutin olla, mutta kun nosti pystyyn, se tippui.

ostin erilaisia tutteja; silikonisia, luonnonkumisia, littanapäisiä, pienenpieniä, isompia pallukoita, tavallisia. Tilasin jopa kahdesta nettikaupasta erilaiset vaan ei kelvannut!!!!!! Meni niin hermo, kun lapsi vauvana itkaisi hiemankin, niin tuli kommenttia, et etkö sä anna raukan syödä tuttia tai "Laita nyt tutti sille suuhun niin rauhoittuu"

Edelleen (vaikka lapsi on 3 eikä peukkua enää syö) alkaa adrenaliinit kiertää kun lukee tollaisten ikävien tyyppien tekstejä.

Vetelehän käpälään vaikka!

Vierailija
2/18 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen on saanu turhaan tarjota. Ja on ostettu jos vaikka minkä mallista tuttia,ja tarjottu imuhaluihin, tissin tilalle yms. mutta kun ei niin ei. Itsekin hieman jännitän sitä miten sen peukun kans aikoinaan käy. Sen verran vielä kuitenkin lohduttaa että ei vauva kyllä peukkua ainakaan vielä ime, ikää pian 4kk, toivottavasti ei siis sitä ime jatkossakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset antaa "neuvoja" asiossa josta ei mitään tiedä eikä mitään ymmärrä. Huoh.

Meillä ei kumpikaan lapsi ole syönyt tuttia, ja kaikki mahdolliset markkinoilla olleet tuttimallit on testattu. Kun ei syö niin ei syö. Teipatako se pitäisi naamaan kiinni??

Vierailija
4/18 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kommentoin silti ;)

Ei meidänkään tyttö huolinut tuttia vauvana. Nyt viisivuotiaana laittaa jännittyneenä/arkana tms. pari sormea usein suuhunsa. Olen kyllä miettinyt, onko sillä jäänyt joku kehitysvaihe väliin, ja siksi hakee vieläkin turvaa sormistaan..

Vierailija
5/18 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain yhdelle on kelvannut! se rauhoittaa kyllä ja nukahdettuaan sylkäisee sen yleensä pois!

Vierailija
6/18 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka imetti 9kk lastaan 4 kertaa tunnin aikana!! Ja sitten se vauva itki vielä niiden imetystenkin jälkeen ja äippä sitten tunki lapsen oman sormen lapsen suuhun.

Mut siis, ehkä enemmän kuin tota sormee ihmettelin sitä miten toi äiti jaksaa. Jos pitää olla nuin tiuhaan syöttämässä. Kyllähän siinä väsyy!

Vierailija
7/18 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos se tutti ei kelpaa niin minkäs teet? Meillä lapset ei saaneet minkäänlaista lohtua tutista, niin mitäpä hyötyä sitä on suuhun tunkea? Esikoinen sitä yritti imeä ja kimmastui siitä vaan lisää, kun tutista ei mitään tullut. Nuorimmainen ei edes ime vaan sylkee tutin samantien pois.

Vierailija
8/18 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mun mielestä imetä kyllä peukaloakaan. Lapsi nyt 2 v. Ei se sitä tuttia välittänyt ottaa, niin en ruvennut väkisin suuhen tunkemaan

Vierailija
9/18 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt lapsi on itse alkanut tosi luontvasti vieraantua tutista. Eikä se tosiaankaan sitä tarviis enää. Joskus nukkumaan mennessä annetaan jos on vaik itkunen. Se heittelee sitä ihan kuin jotian lelua vaan. Eikä oo moksiskaan jos me viedää se siltä pois :)

Vierailija
10/18 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kommentoin silti ;) Ei meidänkään tyttö huolinut tuttia vauvana. Nyt viisivuotiaana laittaa jännittyneenä/arkana tms. pari sormea usein suuhunsa. Olen kyllä miettinyt, onko sillä jäänyt joku kehitysvaihe väliin, ja siksi hakee vieläkin turvaa sormistaan..

Mulla on kaksi lasta, esikoiselle annoin tutin, kuopukselle en. Esikoiselta oli tosi hankala riistaa tutti pois (osin omaa laiskuutta, mutta kun en jaksanut huudattaa taapaeroa kun oli jo vauvan talossa). Kumpi naista tyontaa sormia useammin suuhun? Ikaa nailla siis 5v ja 3v. No se jolle se tutti annettiin :-)

Vierailija
11/18 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ei huolinut tuttia. Kuopukselle ei edes viitsitty tarjota.

Ja kas kummaa, kumpikaan ei syö silti peukaloaan.

Vierailija
12/18 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siltikään ei se peukalo mene suuhun. Välillä koittaa sormiaan tai jotain muuta syödä. En tiedä syytä, mutta siinä vaiheessa komennetaan lopettamaan sellainen hölmöily...

Vierailija
13/18 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosista toinen oli helppo rauhoittaa ja nukuttaa - tutti suuhun. Toinen ei sitä halunnut. Piste. Joku tossa aikaisemmin jo kysyikin, että olisko se pitänyt teipata naamaan kiinni? Vauva huusi vaan lujempaa, kun yritin laittaa tuttia. Nyt 3v ei syö onneksi (vielä?) peukaloa.

Vierailija
14/18 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi puruleluna harvoin. Eivät ole myöskään peukaloaan imeneet. Eipähän tarvinnut vierottaakaan tutista.

Vierailija
15/18 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva 10 kk ei huoli tuttia, vaikka on miten yritetty ja monenlaista tuttia kokeiltu.

Vierailija
16/18 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun mies söi aikanaan tuttia (anopin mukaan) melkein eskari-ikään saakka (varasti aina pikkuveljeltään, kun yrittivät vieroittaa).

Hän imee peukkua vielä tänä päivänäkin pitkästä tutituksesta huolimatta :D Siis silloin, kun nukkuu tai kattelee telkkaria. Mun mielestä hieman kummallinen tapa..

Ja meidän lapsi taas ei ole tuttia ikinä saanut. Hän lohduttautuu kanssa peukulla, kun käy nukkumaan, itkettää jne. (on kaksivuotias). Toinen lapsi taas ei myöskään ole saanut tuttia, mutta ei välitä ime peukkuakaan.

Kyl on mysteeri...

Vierailija
17/18 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 poikaa. Ei tuttia. Ei myöskään peukkua.

Ainoastaan vanhin pisti ulkona tavaroita suuhun. Kaksi nuorempaa ei ja niitä on ollut tosi hankala saada uskomaan, että ulkoakin voi syödä ruokaa. Tyyliin omena, mustikka ja kaikkein hankalin salaatti.

Vierailija
18/18 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei huolinut tuttia. Yritin tarjota sitä ihan tosissani (pitää sitä väkisin suussa jne.), mutta ei.

Peukun imemisestä vieroitimme hänet 4 kk iässä ottamalla aina peukun pois suusta, jos se sinne eksyi. Ei ole ollut ongelmia myöhemmin. Ellei hän sitten äkkiä kouluiässä päätä alkaa imeä peukaloaan monen vuoden tauon jälkeen :P.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi