Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkokysymys maidon riittämisestä

04.11.2005 |

" Itkin" siis pari päivää sitten täällä, että maito ei riitä illalla vauvan tarpeisiin.

No, takana on nyt siis kaksi tuskaisan pitkää iltaa, kun vauva on " riehunut" tissillä ja imenyt kun viimeistä päivää. Nukkunut on aina vähän välissä. Yöunille on käynyt 12 aikaan. Usko on meinannut loppua jo yöllä ja olen pelännyt, että näännytän lapseni nälkään. No, näin ei kuitenkaan ole, koskapa paino oli noussut yli keskikäyränkin.

Vauva siis näyttää saaneen tilauksensa perille armottoman imemisen seurauksena. Tänään maitoa on tullut runsaasti enemmän ja vauva on nukkunut pidempiä pätkiä, nytkin vetelee kolmatta tuntia unta. Varmaan, kun on saanut mahansa täyteen.

Fiilis on itsellä mainio!

Nyt pelkäänkin, kun vauva nukkuukin pidempään, että pitääkö maidontulon varmistamiseksi tehdä jotain? Vai voiko se heti kohta taas vähentyä, nyt kun vauva nukkuu pidempiä pätkiä? Entä öisin? Täytyykö pumpata tms. vai pysyykö maidontulo nyt tämänlaisena?

Paljon kysymyksiä, mutta olo on mainio, koska pysyin " kovana" nämä pari iltaa, vaikka itku olikin monasti silmässä.

Miisis ja " Touko" miltei 3 viikkoa

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva ku maitoa on alkanu tulemaan :) ei minusta tarvitse ruveta pumppailemaan tms. välillä vaikka vauva nukkuis pitempään. kannattaa kuitenkin levätä kun vauva nukkuu ja muistaa juoda sitä nestettä silloinkin.

Vierailija
2/5 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan vaan muistat juoda, syödä ja levätä tarpeeksi. Itse käytin pumppua vaan ihan ekoina viikkoina, jos tuntuu että halkean ja silloinkin vaan ihan sen verran että kestin. Noita raivoimukausia tulee aina välillä, ja sitten homma taas rauhottuu. Ja tän kuopuksen myötä olen entistä varmemmin todennut sen, että meillä iltakitinä on ihan suorassa suhteessa siihen, mitä olen itse päivällä syönyt.

Onpa hienoa, että jaksoit ja sait homman sujumaan, tsemppiä jatkossakin. Kirjoitin juuri tuonne pinoon, että aion imettää tätä junioria vuoden ikään, pääsee sillä vielä hienosti kesän yli, koska kesällä on ikävää puljata pullojen ja korvikkeiden kanssa. Tissistä tulee tuoreena...

Pääsky ja nukkumatti, 2kk1vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta oli hieno neuvo se, että imetä yhdellä syötöllä vain yhdestä rinnasta ja jos lapsi syö tunnin sisällä uudelleen, niin ensin anna se äsken syöty, ja sitten vasta, jos on vielä imua, tarjoat sitä ' täyttä' rintaa. Luin tuon tuolta imetystukisivuilta ja koin ihan ahaa- elämyksen. Meillä yösyöttö sujuu nykyään paljon nopeammin, kun syödään vaan yksi rinta,,,,ja maito riittää hyvin.

Vierailija
4/5 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samanlaista reilu kolmen kuukauden ikäisenä. Olin kanssa aika epätoivoinen siinä tilanteessa. Usein syöttäminen todella auttaa ja samoin huolehtiminen omasta runsaasta juomisesta, kuten jo edellä mainittiin. Lisäksi sain vinkin luontaistuotekaupoissa myytävästä mammateestä (saattaa hyvinkin olla eri merkkisiä, minulla juuri tuon nimistä). Ikinä en elämässäni ollut kokeillut mitään luontaistuotteita, enkä juuri niiden tehoon olisi uskaltanut luottaa. Mutta pakkohan se on uskoa, kun omin silmin näki ja tunsi, miten maitoa alkoi taas tulemaan runsaammin. Nyt olen sitä kitannut jo yli kaksi kuukautta, ja niinpä vaan edelleen imetän ja maitoa riittää päivittäin pakkaseenkin asti. Kokeilu ei varmaan ainakaan haittaa tee?

Vierailija
5/5 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvantahtisella imetyksellä ei ole vaaraa pitkistäkään unista, kyllä se vauvan syöminen pitää maidonerityksen yllä, kun ei aleta korvikkeiden kanssa läträämään. Eli nauti siis rauhassa lepohetkistäsi vauvan nukkuessa ja imetä aina kun vauva vähänkin osoittaa kiinnostusta syömiseen.

Tsemppiä jatkossakin! Imetys on harvalle helppoa ja kaikille tulee varmasti erilaisia ongelmia, mutta oikealla asenteella pötkii jo pitkälle - ja sitä sinulla näyttää riittävän! :)