Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla niin, että jos et itse tee erinäisiä asioita niin kukaan=mies ei tee?

Vierailija
10.09.2011 |

Laitoin juuri astianpesukoneen pyörimään sen täytettyäni, pyykit narulta pois ja pesin tiskipöydän.

Lasagne kutsuis tekijäänsä ja lapset kaipais ulos kaveria, mies makaa sängyllä ja lukee Suomen Kuvalehteä.

Saa ohjeistaa ja paapoa kuin kolmatta lasta ja sitten ihmettelee/kritisoi kun vedän ns herneen nenään miehen tokaisusta "sano mitä teen niin autan kyllä".

SAATANA ONHAN SULLA ITSELLÄSKIN SILMÄT, AIVOT JNE VAI EIKÖ OLE???!!!!!!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa miehistä on kasvatettu niin, että asiat tehdään heidän puolestaan. Siis äiti on tehnyt, päiväkodissa hoitajat, koulussa opettajat yms.

Eivät he oikeasti tajua, että asioita pitäisi tehdä, kun ne ovat aina hoituneet itsestään. Heidän ei siis tarvitse kiinnittää niihin mitään huomiota, ja siksi eivät huomaa.

Vierailija
2/14 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en en mäkään osaa tarttua niihin kotitöihin, joita mies tekee. Jos mies ei niitä tekisi, tai sanoisi mulle, että tee, niin tekemättä jäis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita lapsille jotain muuta ja kun mies kaipaa ruokaa, sano, että "kas en huomannut sinulle mitään laittaa. Tekisitkö vaikka tällä kertaa itse?"

Vierailija
4/14 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin aivan helvetilisen huono päivä ollut, aamusta asti ja toivoisin että tuo paska olisi jossakin ihan muualla kuin täällä kotona.

Minä menen kohta sohvalle makaamaan tai lasten touhuja katsomaan niiden huoneeseen (lapsen sängylle maate vaan) ja annan ajan kulua.

Lasagnehan on niin hiton nopea ruoka tehdä että siittä vaan havahtumaan joskus ties milloin siihen, en muistuta enkä tee elettäkään.

ap

Suurin osa miehistä on kasvatettu niin, että asiat tehdään heidän puolestaan. Siis äiti on tehnyt, päiväkodissa hoitajat, koulussa opettajat yms.

Eivät he oikeasti tajua, että asioita pitäisi tehdä, kun ne ovat aina hoituneet itsestään. Heidän ei siis tarvitse kiinnittää niihin mitään huomiota, ja siksi eivät huomaa.

Vierailija
5/14 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai no meillä kyllä mies on ihan omatoiminen...jos mä makoilen sängyssä aamulla pidempään vaikka, niin mies pesee ja pukee lapset, antaa aamupalat ja lähtee heidän kanssa ulos. ym...ihme miehiä teillä

Vierailija
6/14 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee kyllä satunnaisia itse valitsemiaan tehtäviä ns. miesten työt -kategoriasta, mutta niitä töitä on pari kertaa kuussa, kun taas just sitä tiski-pyykki-siivous-järjestly-hommaa on joka päivä ja paljon.

Ne "miesten työt" mukaan lukien, mä selviäisin vähemmällä kotityöllä jos olisin yh. Miehestä aiheutuva työmäärä on paljon suurempi kuin hänen tekemänsä työmäärä.

Vierailija
7/14 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin tuntuu, että aika monella miehellä on laput silmillä kodinhoidon suhteen ja lasten hoidon suhteen.

tiskiallas täynnä -> astiat kuitenkin läjätään samaan pinoon tai tiskialtaan reunoille. tiskikoneen luukku on altaan vieressä, joten astiat voisi suoraan laittaa sinne.

kahvi tai muu juoma läikkyy pöydälle ja lattialle, valuu pitkin kaapin ovea. sitä "ei huomata".

lapselle riittää, kun juottaa maitoa, vaikka olisi nälkä. mikropuurossa menisi minuutti, mutta ei. onhan näitä esimerkkejä :)

selitys noihin kahviläikkiinkin on yleensä, että lapset sotkee. kukaan lapsista ei vaan juo kahvia :)

yksi "hyvistä" on se, että likaiset sukat jää lattialle sängyn viereen. siitä sitten potkitaan sängyn alle. hienoa imuroida, kun miljoona pölystä sukkaa imurissa kiinni. sitten mies ihmettelee, että mihin kaikki sukat häviää, kun ei sukkalaatikossa ole. daa, ei ne itestään sinne pyykkikoriin hypi :)

Vierailija
8/14 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet vaan samalla tavalla ku ukko.

Ei sun tarvi sitä käskeä tai pyytää tekemään, jos ei ite tajua tehdä. Ei mene kauaa kun se huomaa ettei asiat itsestään etene kun sinäkin lakkaat tekemästä.

Jos vaikka hetkeksi päätät "laskea tasoa", siis että kuinka siistiä on tai kuinka monimutkasta ruokaa syötte ja otat hetken kerrallaan. Esim jos miehellä on aikaa sohvalla makoilla niin kyllä kai sullakin pitäis sillon olla.

Vierailija
9/14 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten sano vaan mitä tahdot.

Vierailija
10/14 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan sama tarina voi perkeleen äijä mikä helvetin laiskamato. Sitten on vielä hidas. JOs annan jonkun ohjeen, josta kerrankin ei SUUTU (kyllä, suuttuu ohjeista hyvin herkästi) niin tekee sen puolen tunnin viiva tunnin päästä. Voitko vaihtaa lapsen vaipan? Joo, tunnin päästä kun roikkuu jo polvissa ja paskaa on varissut ympäri lattioita.

Vierailija
11/14 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin miehen pyykkien pesemisen ja ruoanlaiton miehelle. Lapselle ja itselle teen ruoat ja huushollin muun pyykin pesen ja tietysti siivoukset sun muut. Meni vaan hermot kun yrittää tehdä niin ruokakaan ei oo hyvää. Tehköön aikuinen ruokansa itte ja kulukekoot paskasis vaatteis!!

Vierailija
12/14 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mies ei tee oma-aloitteisesti kotona ovat pölyjen pyyhkiminen & lavuaarien ja kylppärin seinien pesu. Imuroimisessa, pyykeissä, ym. on aktiivisempi kuin minä, joten ei voi valittaa.

Ymmärrän ap:n turhautumisen.

Vierailija
13/14 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee kyllä satunnaisia itse valitsemiaan tehtäviä ns. miesten työt -kategoriasta, mutta niitä töitä on pari kertaa kuussa, kun taas just sitä tiski-pyykki-siivous-järjestly-hommaa on joka päivä ja paljon.

Ne "miesten työt" mukaan lukien, mä selviäisin vähemmällä kotityöllä jos olisin yh. Miehestä aiheutuva työmäärä on paljon suurempi kuin hänen tekemänsä työmäärä.

Ja olen ollut pienen lapsen yh:na, joten tiedän että pitäisi paikkansa.

Meillä mies välillä tekee jotain, mutta turhauttaa kun imurointinsa jälkeen lattioilla on lähes yhtä paljon koirankarvaa ja muuta roskaa kuin ennen imurointia ja tiskikone on ladattu sillä tavalla, että siellä on pesun jälkeen puolet astioista likaisina. Sitten ptäisi olla niin kiitollinen, kun mies osallistuu kotitöihin :(

Vierailija
14/14 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksusteltiin miehen kanssa mökin hankkimisesta. Minä olin sitä mieltä, että en pienten lasten kanssa halua mökkiä, jossa ei ole mitään mukavuuksia. Mies oli sitä mieltä, että eihän se ole mikään ongelma. Muisteli auvolla lapsuutensa leppoisia kesiä mökillä, jossa siis ei ollut mitään mukavuuksia, ei edes pesuallasta keittiössä (vedet siis kannettiin kaivosta, perunat, pyykit ja vauvanpeput pestiin pihalla sankossa jne.).

Oli ihan ihmeissään kun aloin luetella kaikkia niitä toimia, joita tuollaisiss oloissa pitää hoitaa. Ei ollut tullut ollenkaan ajatelleeksi, että joku on niinä "leppoisina" kesinä tehnyt ne kaikki hänen ja hänen isänsä puolesta. Kun ilmoitin, että minä en tee kuin tasan puolet ko. hommista, oli mies äkkiä sitä mieltä että sähkö ja juokseva vesi on kyllä aivan välttämättömiä jos mökki hankitaan... LOL.

Ja ei nyt aloiteta keskustelua siitä, mitä mökillä pitää olla ja kuinka nykyaikuiset ovat laiskoja. Pointti on se, että miehet todella kuvittelevat, että asiat tapahtuvat itsestään, tai että naisista ei ole ollenkaan raskasta ta harmittavaa tehdä asioita, jotka muiden (miesten) mielestä ovat vaivalloisia.

Nyt naurattaa, mutta joskus ottaa kyllä päähän aika rankasti.