Osaako teidän muiden teinit organisoida?
Täällä on tänään koulupäivä, tiedossa ollut lukukauden alkamisesta asti. On myös isoskoulutuksen startti, 15km keskustasta, tämäkin tiedossa ainkin kuukauden.
Mitä tekee meidän teini? Hän alkaa aamulla 5min ennen bussin lähtöä miettimään ääneen ja kysymään millä hän menee sinne isoskoulutukseen.
Kommentit (6)
MUTTA tämä on hiukan hankala vaihe kun ollaan niin isoa ja kaikkitietävää, kaikki puuttuminen, neuvominen jne on pahasta ja hän kyllä osaa ja tietää.
Busseillahan täällä ei pääse kuin kylille ja kotiin, joten niissä ei ole paljon selvittämistä =) 
riittävän ajoissa useimmiten, joskus kyllä jää vähän viime tippaan, mutta sellaista se kait vielä on :)
Ehkä hän on pohtinut yhtälöä, eikä ole oikeastikaan keksinyt ratkaisua, mutta ei ole nähnyt hyötyä kysyä? Jos tähän mennessä ei ole keksinyt ratkaisua, voi olla, että hän on pohtinut, mutta tapa jolla ihmettelet kuvaa, että hänen voi olla vaikea kysyä. Tue häntä ratkaisuissa, älä moiti liikaa. Ei kukaan ole seppä syntyessään.
Mä oon just tollanen (usein), että suunnittelen suurinpiirtein, mutta täsmällisten aikataulujen ja reittien tarkistus jää ihan lähtöhetkeen. Ja ikää on 33...
mies on just tollanen, minä taas täys vastakohta. Toivottavasti lapset tulee tässä asiassa minuun eikä isäänsä...
Selvittelevät itse bussit jne ja tarvittaessa sitten pyytävät kyytiä.
Omasi ilmeisesti tarvitsee nyt just vähän tukea tuossa, eli ehkäpä ensi kerralla katsotte edellisenä iltana (tai aiemmin) yhdessä, millä mennään ja koska lähtee. Niin meillä tehtiin alunperin, tosin vähän kyllä isoskoulutettava ikää aiemmin :).