koiran käytös?
Miten suhtautuisitte naapurustossa asuvaan koiraan, joka on vapaana omalla aidatulla pihalla. Jos kävelen tiellä talon ohi, niin koira haukkuu ja murisee sekä hyppii voimalla omaa piha-aitaansa vasten. Tässä vaiheessa vaihdan kadun kauimmaiseen reunaan kävelemään, mutta koira jatkaa edelleen hyppimistä ja haukkumista aitaa vasten sekä seuraa perässä niin kauan kuin oma piha-alue riittää. Pelottavinta on se, että isolta matkalta piha-aita on niin matala, että koira voisi siitä halutessaan tulla helposti yli. Kyseessä in iso koira oliskohan rottweiler. Itse pelkään tuota koiran vihaisen oloista käytöstä. Varsinkin silloin kun lapset ovat mukana tilanne on inhottava. Talon ohi on kuitenkin pakko kulkea, jos haluaa kotoaan päästä johonkin. Onko pelkoni aiheeton? Kertokaahan koiraihmiset?
Kommentit (6)
jos oot noin tyhmä mitä teksti antaa ymmärtää niin oisko paikallaan mennä johki kehitysvammalaitokseen eikä kulkee pitkin teitä?
Mut kun mä uskon et sä et oo tyhmä vaan leikit tyhmää ja saat tekstilläs jälleen kerran koiravastaset ihmiset keuhkoon ja vauhkoon ja inhoon koiria vieläkin enemmän.
Että osaa olla tollaset ihmiset syvältä hanurista!
Pikemminkin on mielestäni järkevää välittää lapsistaan!
tuskin aikuisen päälle kävisi. Mut jos lapsi lähtisi juoksemaan karkuun (ja koira olisi päässyt irti) voisi tuossa käydä pahastikin.
En tiedä, olenko minäkin sitten ylihysteerinen, mutta meidän naapurustossa on myös rotikka pelkän heppoisen puutarha-aidan takana (sellaista vihreää metalliverkkoa, joka antaa helposti periksi niin että siitä pääsee yli) ja mua inhottaa ohittaa tuo muriseva koira. Oma koirani on siis usein mukana, ja olen miettinyt, että mitä ihmettä teen, jos toi koira tuolta tulee - mulla on siinä oma koira, oma taapero kävelemässä ja vauva vaunuissa. Täytyykö mun vain jättää koira raadeltavaksi ja pelastaa vauva ja taapero? Ei tuossa voi juuri mitään tehä jos toi koira päättää hyökätä - ei sitä tuollainen heppoisa aita estä hetkeäkään.
niin asialle ette voi mitään, laki on koiran puolella, jos on aidatulla pihalla ja siellä pysyy.
Ikävä tilanne, jos itse joudutte pelkäämään. Suurin osa näistä kuitenkin vain puolustaa reviiriään ja ovat vapaaksi päästyään lampaita. Näin meilläpäin asuvalla sakulla; ääntä lähtee, mutta tykkää niin lapsista kuin pienistäkin koirista.
aita on kerran niin matala että koira pääsee siitä helposti yli, se olisi jo tullut siitä yli jos aikoisi. Sille on selvästi reviirin rajat selvät, se vain uhittelee varmuuden vuoksi jotta raja on sinullekin selvä. Kannattaa tutustua koirien käytöskirjoihin jotta pelko hälvenee. Sellaista ei pelkää, minkä tietää ja tuntee. :)
Olisi inhottavaa elää tuollaisen ahdistuksen kanssa.
enkä halua tutustua koirien käytökseen. Jos mua haukutaan ja uhataan, kun kävelen yleisellä tiellä on se musta väärin. Lapsien puolesta todellakin pelkään T: ap.