Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen " makuupituus" matkarattaissa on hyvä vauvalle?

03.11.2005 |

Meinaan hankkia matkarattaat, joissa vauvaa on tarkoitus nukuttaa pienestä pitäen myös päiväunilla parvekkeella. Painoarvion mukaan tulossa on aika iso poika. Mikä on mielestänne vähimmäispituus, jota pitäisi vaatia rattaiden selkänojalta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 2-vuotiaat 90cm. Eli jos meinaa nukuttaa vielä muutaman eka kuukauden jälkeenkin, niin se 80cm ainakin. Tai eipä taida matkarattaissa paljon pitempiä ollakaan. Itse olin tyhmä ja ostin liian pienet, poika ei enää mahtunut kunnolla pitkälleen matkarattaisiin 1v4kk ikäisenä, kun lähdettiin eka kerran ulkomaanmatkalle!

Vierailija
2/3 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa huomioon, että matkarattaita ei ole tarkoitettu varsinaiseen nukuttamiseen. Rattaissa nukuttamis -tapaahan ei oikein edes ole Pohjoismaiden ulkopuolella.

Matkarattaiden painopiste selkänoja makuuasennossa on sellainen, että isomman lapsen nukkuessa rattaat keikahtavat helposti, kun lapsi mönkii paikallaan. Tiedän yhden tapauksen, jossa lapsi sai aika hurjat ruhjeet ja lievän aivotärähdyksen, kun Gracon matkarattaat kaatuivat nukkuessa. (Oli Grocon kalleimpia malleja, ei mitkään ihan rimpularattaat.) Onneksi ei tullut kuitenkaan sen vakavampia vammoja.

Itse nukuttaisin matkarattaissa korkeintaan alle puolivuotiasta, siis ihan tarkoituksella. Ihan eri asiahan on, jos vauva nukahtaa liikkeessä ollessa ja itse on koko ajan vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 cm makuupituus ei ole vielä pitkä, mutta itse en pidempiä rattaita löytänyt. Silti luovuimme rattaista vähän ennen aikojaan, koska poika ei mahdu niihin nukkumaan päikkäreitä. (1 v. 83 cm, 2 v 99 cm 3 v vajaa 110 cm, syntyi 4 kg 53 cm)

Selkänojan pituutta en ole erikseen mitannut. Ehkäpä voisit ostaa erikseen kirpparilta parvekerattaat..