Voinko saada tämän perusteella sairaslomaa?
Tiedän, että kuulostaa erikoiselta, mutta toivoisin asiallisia vastauksia.
Olemme pitkään yrittäneet lasta 2.5 vuotta. Raskaus meni kesken heinäkuun alussa. Nyt olen uudestaan raskaana ja ongelmana on hillitön pelko uudesta keskenmenosta enkä pysty keskittymään töihini ( enkä mihinkään muuhunkaan) ollenkaan. Työni vaatii jatkuvaa skarppina olemista ja on henkisesti hyvin vaativaa. Fyysisesti ei ole.
Kommentit (8)
kuulostaa. Ethän voi olla koko ensimmäistä kolmannesta pelkän pelon vuoksi pois kuitenkaan.
Koita saada kuulas kuntoon. Et sä voi koko raskautta tuolla lailla jännittää.
tuo ei ole normaalia
itsekin yritin raskauut 16vuotta !
lopulta vuosikausien hoidon jälkeen raskaaksi koeputkihedelmöityksellä,
oli välissaä keskenmenoa yms
mutta ei tullut mieleenkään tuollainen pelko ja sen vuoksi kotiin ruikuttamaan jääminen
eli mielenterveytesi ei tule kestämään, jos nyt jo pettää, kun kaikki on vasta laussa
miten pelkäät kaikkea koko raskauden, mitä hirveetä synnytyksessä tapahtuu, entä kun vauva on synytynyt mitä kaikkea vikaa sairautta voi olla, entä tuleeko kätkytkuolema, entä jos tukehtuukin pulautukseen , entäpä jos joku varastaa vauvan, entä entä entä......
eli tuohon jos lähdet niin on loputon suo !!!!
katkaise pelolta kaula !
hakeudu psykiatrille ja keskutele peloistasi
tai jätä lapset saamatta
Luulen, että jos jäät kotiin, annat pelolle totaalisen vallan. Tuijotat seiniä ja pelkäät ja hermoilet.
Parempi, kun nostat leuan ylös, käyt töissä ja pyrit ajattelemaan positiivisesti!
sillä perusteella kaikki voisivat lakata tekemästä töitä!
hieman huvittava ajatus.
jonnekin asiantuntijalle peloistasi ja lapsettomuudesta. Tiedän itse kokemuksesta, että nuo ovat vaikeita asioita ja se jutteleminen auttaa.
Sen sijaan pysy ihmeessä työelämässä, se saa ajatuksia välillä muualle etkä jää lamaantuneena kotiin makaamaan. Tietysti jos olet vakavasti esim. masentunut, niin se on eri asia. Mutta sekin asia selviää siellä terapiassa.
Akuutista stressireaktiosta voit saada viikon verran...
akuutista stressireaktiosta pari kuukautta sairaslomaa. Parin viikon pätkissä lääkäri kirjoitti sairaslomaa.
Akuutista stressireaktiosta voit saada viikon verran...