toinen ÄITI huutaa OMALLE lapselleni..
mitä te olisitte tehneet?
itse jäädyin aivan totaalisesti enkä osannut toimia mitenkään ny harmittaa etten puolustanut omaa lastani..
Kommentit (16)
kuule ihan siitä oliko huutamiselle aihetta.
Se nyt olisi vissiin liikaa vaadittu että olisi sen aloitukseen kirjoittanut, huoh...
Kerro mikä oli tilanne. Tuntuu käsittämättömältä, että joku vieras tulisi lapselle huutanaan.
ja lapselle tekee vain hyvää,kun ympärillä on aikusia, jotka näyttävät ilon ja surun ja vihan.
mutta ilman muuta saa komentaa, jos käyttäytyy huonosti
Minusta pitäisi aina hiukan odottaa ja katsoa, miten lapsen oma äiti asian hoitaa, jos on läsnä. Jos EI puutu asiaan, niin sitten on vasta oikeus alkaa lasta torua.
Mutta silloinkaan se ei totta vie ole vieraan äidin asia alkaa huutaa lapselle. Se on hemmetin pelottavaa ja merkki suuttumuksesta, mikä ei ole paikallaan, kun kumminkin kyse on pienen lapsen kohdalla hairahduksesta tai siitä, ettei hän vielä ole oppinut sääntöjä.
Eli näin se on, ihan riippumatta siitä, mitä ap:n lapsi oli tehnyt. Ap olisi varmaan toiminut itsekin, jos olisi ehtinyt. Vai olisiko, ap?
no oltiin puistossa jossa siis muitakin lapsia äiteineen lapseni työnteli lelu kärryjään ja pörräsi puistonpenkin luona jossa tämä kyseinen huuta istui..lapseni siis työnteli kärryjään penkin ympärillä ja penkin ympäri tämä äiti sitten yhden kerran vaan huusi lapselleni että "et sä nyt vittu siitä mahdu!!!" vaikka toinen on niin pieni ettei vielä edes tajua mistä mahtuu ja mistä ei..itse seisoin kauempana toisen lapseni kanssa enkä osannut tehdä yhtään mitään..:/
pakkoko se on jättää lapsi valvomatta??
no oltiin puistossa jossa siis muitakin lapsia äiteineen lapseni työnteli lelu kärryjään ja pörräsi puistonpenkin luona jossa tämä kyseinen huuta istui..lapseni siis työnteli kärryjään penkin ympärillä ja penkin ympäri tämä äiti sitten yhden kerran vaan huusi lapselleni että "et sä nyt vittu siitä mahdu!!!" vaikka toinen on niin pieni ettei vielä edes tajua mistä mahtuu ja mistä ei..itse seisoin kauempana toisen lapseni kanssa enkä osannut tehdä yhtään mitään..:/
Voin hyvin kuvitella, että jäit katsomaan suu auki moista.
Toki sinun olisi ehkä ollut syytä ottaa lapsesi siitä loitommas jo aiemmin, ettei lapsesi punkea toisten jaloille kärryineen - mutta hei haloo, aina ei ehdi hätiin.
Bottom line on kumminkin, ettei lapsille huudeta ja kirota, ei varsinkaan vieraille lapsille.
Älä välitä. Seuraavalla kerralle - jos tuo ämmä vielä alkaa lapsellesi huudella - menet hänen luokseen, ihan likelle. Ja karjut suoraan hänen naamalleen lähietäisyydeltä, että "et sä vittu enää koskaan huuda mun lapselleni, onko selvä!"
Kyllä se siitä opikseen ottaa.
sanomassa sille lapsellesi, että ei pörräisi siinä häiritsemässä? Niin että ko. nainen kuulee.
Miksi sinä törötät vain muualla, etkä saa suutasi auki?
tekevät tietoisesti pahaa, ja omat vanhemmat eivät ole koskaan edes paikallla.
eli kyse 3-6v lapsista, joiden kanssa minusta aina pitäisi olla aikuinen mukana!
mutt ei , samat laiskat eukot lykkäävät lapsensa ovesta ulos ihan heti aamustaklo 10 viimestään....
itse makaavat sohvalla ja lihoovat.
lapset hyökkää toisten pihoille ja kiskovat nuoret omenpuut hajalle, keväällä rikkovat hentoja oksia roikkuen niissä, repivät kukat, kesällä' marjat, omenat puist jne jne levittelevät lelut pitkin pihoja, ovat kuin pellossa MEIDÄN OMAKOTITALON PIHALLA, joka on viel taka piha, eli aidattu sinne ei siis vahingossa eksytä...
minä olen kärsivällisesti kaksi vuotta vahtinut noita kakaroita, hienosti pyytänyt menemään omalle pihalle jne jne jnejne
vaan tuloksetta!!!
nauravat ja hihkuvat vaan ja eivät poistu pihaltamme pomppivat vaan trampalla jne jne
ukko ottanut järeämmät keinot, eli matalalla äänellä sanoo kovaan ääneen, menkääpäs omiin pihoihinne! ei edes HUUDA
mutta joha tepsii, riiviöitä ei enää näy i ainakaan jos ukko on kotona :)
eli kyllä ap toisilla aikuisilla on oikeus ja joskus jopa velvollisuus jopa huutaa lapsillenne
ja ihan vaikka komentaakin!!!!
kun teistä laiskoista luusereista ei ole itse kasvattamaan lapsianne, mutta tekemään kyllä ehditte ja jaksatte, hommaisitte edes ehkäisyn!!!
nyt alkaa seljetä.
Huutajalla on päässä vikaa. Parempi hakea lapsi pois ja siirtyä kauemmaksi.
mammalla pipo kireällä... Huutaisin kyllä, jos joku isompi lapsi heittelisi isoja kiviä toisia lapsia kohti, mutta sekin onnistuu ilman kirosanoja. Lopeta! toimii aika näppärästi.
Seuraavaa kertaa varten olet ainakin paremmin valmistautunut, kiertäkää kyseinen mamma kaukaa.
Töni istujia varpaille jne.
Kävitkö kertaakaan hakemassa pois? Sanoitko mitään?
joskus äiditkään ei jaksa/osaa/halua olla korrekteja toisten lapsille. Sattuuhan noita. Eri asia jos ottaa tavaksi, mut muuten en jäisi miettimään tuota välikohtausta.