Syön joka ilta suklaata, onko se nyt niin kauhea synti?
Kaverini tänään järkyttyi kun käytiin yhdessä kaupassa ja ostin läjän suklaapatukoita. Kuulemma tosi kamalan hirveän epäterveellistä. Paino-ongelmaa minulla ei ole ja syön muuten terveellisesti (aamulla 100prossasta ruisleipää, välipalaksi hedelmän ja päivälliseksi kotiruokaa kasvislisukkeella) mutta joka ikinen ilta lasten nukahdettua kömmin sänkyyn peiton alle ja kaivan yöpöydän laatikosta namikätköstäni jonkun suklaapatukan (kismet, geisha tms.) ja syön sen suurella nautinnolla, näin olen tehnyt jo vuosia. Mikä siinä nyt niin kauheaa on, mulla kun ei vastaavasti ole namipäiviä jolloin vetäisin herkkuja kaksin käsin enkä myöskään syö keksiä tai leivonnaisia juuri koskaan. Niin ja hampaatkin menen pesemään vielä herkkuhetken jälkeen. Eli av-raati, tuhoaako 7 suklaapatukkaa viikossa mun terveyden?
Kommentit (5)
Siis jos tummaa tarkoitat niin tumma suklaa on sinänsä ihan ok mutta en tykkää levyssä olevasta perussuklaasta vaan pitää olla jotain keksiä, töhnää tai möhnää seassa. Ap.
ei tarvitse tyytyä peruslevyssä olevaan tummaan suklaaseen.
eli meillä ei juuri näy ranskanleipää, riisimuroja, valkosta pastaa/riisiä, makkaraa, täysrasvaisia juustoja, sipsejä, tms, mutta suklaata kyllä kulutetaan. lapsetkin saa sitä tyyliin 2 palaa jälkkäriks aika usein.
Mulla tosin susta poiketen vähän paino-ongelmaa, mutta en usko sen johtuvan tiuhasta (mutta grammamääräisesti vähästä) suklaansyönnistä
sehän on terveellistäkin.
Itse syön aivan valtavasti rasvaisia juustoja ja se on syntiä.