Korongelmia ts ongelmakorvat, putkitusta ja kipua! APUA!
Meidän 2,5 vee tyttönen aloitti päiväkotielämän tänä syksynä ja sairastelua on ollut koko ajan siitä lähtien. Syyskuussa keuhkoputkentulehdus ja korkea kuume, nuhaa ja kamalaa yskää. Spiiralla käytiin päivystyksessä ja saatiin Ventolinet ja Singulairit, jotka sitten auttoivat. Muttei mennyt kuin 2 viikkoa kun alkoi uusi räkätauti ja heti korvatulehdus vas korvassa. Siihen kuuri. Auttoi oireisiin ainakin. Mutta vajaa viikko kuurin loppumisen jälkeen valitti taas korvaansa, nyt lääkärillä katsottiin, että oikea korva tulehtunut. Taas kuuria. Mutta tyttö valitellut ja ollut vasemmasta korvastaan nyt viikon verran joka päivä. Ei rajoitu yökipuun, itseasiassa yöt on nukkunut melko hyvin mutta päivittäin on korvissa ollut vaivaa.
Tänään saatiin putket korviin ja kitarisat poistettiin. olin toiveikas sen suhteen, että lääkäri kertoisi minulle, että korvakivun taustalla nyt putkituksen yhteydessä olisi huomattu jokin selitys, nestettä, märkää tms vas korvassa. Mutta korvat olivat näyttäneet ok paitsi molemmissa tärykalvoissa oli sameutta eli merkkejä olleesta tulehduksesta. Muttei siis tulehdusta eikä liimakorvaa tms selkeää selitystä jatkuvalle kivulle...
No, nyt kuitenkin olen huolissani tästä kipuilusta johon ei oikein kunnon selvää selitystä löydy. Korvalääkäri sanoi, että tyttö voi olla vaan erittäin herkkäkorvainen. Eli voisiko asia olla niin, että tämä pitkittynytkin kipuilu (pitelee korvaansa, valittaa kipua ja painaa vas puolen mielellään esim tyynyt tai unirättiä vasten ja tämä siis on ollut jo ennen tämänpäiväistä putkitusta.) kuitenkin johtuu nyt näistä pitkittyneistä flunssista ja toistuvista korvatulehduksista, joista siis ei tietysti aina tiedä ovatko bakteeri vai virus- alkuperää. Hätäisenä sitä kirjoittaa sekavasti mutta tiivistetysti kysyn onko teillä vastaavia kokemuksia, että korvat näyttävät parantuneen erikoislääkärin tarkastamana mutta kipua jatkuu edelleen. Ja siis loppuuko se?! ja auttaako siihenkin vaivaan nämä tänään laitetut putket?! On todella ahdistavaa seurata päivästä toiseen pienen korvaoireilua...Kiitos jo vastauksistanne etukäteen ja tsemppiä kaikille pienille potilaille ja äideille:)