Onko törkeää jättää kutsumatta luokalta yksi lapsi OV
Poika ei halua missään tapauksessa kutsua yhtä poikaa luokaltaa ja itseänikin vähän arveluttaa!
Nyt on kyse siis erityisluokasta 8-vuotiaita. Poika on käynyt poikamme kimppuun ja kaikkien muidenkin luokalla olevien kimppuun. Saa raivarit monesti päivässä jolloin tuolit lentelee. Pihalla yrittää heittää isoja kiviä muita päin ja osumia on tullut. Luojan kiitos ei ole vielä onnistunut ketään päähän!
Toisaalta tuo samperin kakara voisi synttäreillä olla ihan erilainen ja saada kivan kokemuksen ja olla kiltti!. Mutta toisaalta mulla ei ole mitään intressäjä juosta tälläisen tapauksen perässä ja vahtia milloin muksii ketäkin ja vetääkö törkeitä itkupotkuraivareita mikäli ei osaakkaan olla synttäreillä.
Mitä mä teen? Annanko pojan päättää ketä kutsuu vai puhunko että kyllä pitää kutsua, koska yhden jättäminen ulkopuolle on rehellisesti sanottuna tosi kurjaa.
Kommentit (45)
Jos kaikki muut kutsutaan, pitää myös se viimeinen kutsua. Tai sitten kutsua vain pari ja jättää muut kutsumatta.
Minusta olisi aika moraalitonta jättää yksi kutsumatta.
jokainen saa kutsua just ne ketkä haluu.Naurettava ajatus,että ois PAKKO kutsua ihminen jota ei halua.
että kyllä valitettavasti meidänkin koulussa on lapsia, joista voi sanoa, että ovat todella vaarallisia pahimmillaan. Meillä on sattunut mm. tapauksia, että on hakattu toisen päätä seinään täysillä tai hypätty päälle. J
Noinkohan äärimmäisen vaarallinen lapsi olisi edes erityisluokalla?
jos kutsuja/kutsuttava olisi oikeasti vaaraksi lapsellesi?
Asenteesi on äärimmäisen ihailtava.
Nimittäin jos olisi, niin mun lapseni ei sillä luokalla olisi. Tarkoitat nyt varmaan esim. sellaista hirviötä kuin ne englantilaiset pojat, jotka murhasivat pienen pojan n. 20 vuotta sitten.
Toinen juttu on se, että olisin kuitenkin itse valvomassa juhlia synttäreiden järjestäjänä. Pitäähän siellä muutenkin katsoa perään, kun lapsilla on tapana juhlissa toisinaan vähän innostua.
jos hänellä on oppimisvaikeuksia ja koulu ahdistaa...eikä luokkalaisetkaan pidä hänestä? Eikö olisi mukava näyttää pojalle, että hänestä välitetään ja että häneen luotetaan, että osaa käyttäytyä hyvin. Antaakaa pojalle mahdollisuus, ei ole hänen vikansa, että äidillänsä on pahoja ongelmia.