Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko kuvitella antavasi tytölle nimeksi Raija. Tarja , Merja tai Virve?

Vierailija
26.08.2011 |

Siis tyypillisiä 40-50 vuotiaiden nimiä.

Entä uskotko, että ne tulevat vielä joskus muotiin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytössä. Voivat tulla joskus muotiin.

Vierailija
2/21 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhä enemmän tällaiset reilut ja konstailemattomat suomalaiset nimet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan etunimiä, joissa on r-kirjain. Mutta maijat, leenat ja liisat on ihan kelpoja, ajattomia nimiä.

Vierailija
4/21 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmasti tulevat muotiin parin-kolmenkymmenen vuoden kuluttua.

Vierailija
5/21 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yms kaikki ovat ihme ärväke-nimiä. Tulee mieleen irvistys.

Vierailija
6/21 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yms kaikki ovat ihme ärväke-nimiä. Tulee mieleen irvistys.

Vierailija
7/21 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin todennäiköisesti.

Itse voisin ehkä antaa nimeksi Merja, mutta en noita muita. Jos nyt lapsen saisin niin kyllä nimeksi tulisi ihan joku muu.

Vierailija
8/21 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin sisko on Merja.

En tykkää yhtään noista nimistä, enkä pidä niitä lainkaan kauniina.

Mutta ehkä tyttäreni tytär saa nimekseen Raija.

Vierailija
9/21 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjo ja Mervi vielä lisäksi niihin.

Vierailija
10/21 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimi on siitä kiva, että eipä ole turhan yleinen missään ikäryhmässä.

Vierailija
11/21 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ovat vaan niin perus tavis naistennimiä, että niitä vältetään ja inhotaan.Kunhan tosta harvinaistuvat niin ilman muuta varmaan muotiin tulevat.

Vierailija
12/21 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan noi Virvet ja Merjat on aika kolkon kuuloisia, annettiinhan 60-luvulla myös pehmeämpiä nimiä kuten Minna, Anne tai Jaana.

Vierailija
13/21 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä onkin annettu eniten vuosina 1940-59. Luulen, että Raija saattaa olla tulossa uudelleen muotiin aikaisemmin kuin Tarja, Merja tai Virve. Ehkä omien, nyt pienten lastemme lapsissa on jo pieniä Raijoja. Nuo kolme jälkimmäistä ovat enemmän niitä 40-50-vuotiaiden nimiä, ja niitä ehkä antavat lapsilleen meidän lastemme lapset.

Mutta vastauksena kysymykseen, voisin kuvitella antavani noista nimistä lapselleni nimeksi Raijan, sillä se on läheisen ja rakkaan sukulaiseni (85 v.) nimi. Ehkä Raijan uuden tulemisen aika ei kuitenkaan ole ihan vielä, joten on jäänyt antamatta. :)

Vierailija
14/21 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan noi Virvet ja Merjat on aika kolkon kuuloisia, annettiinhan 60-luvulla myös pehmeämpiä nimiä kuten Minna, Anne tai Jaana.

noin niinkuin yleisesti.

Itse tunnen kaikkia muita ap:n mainitsemia ja ainoa jota en tunne on Virve ja kuulostaa siltä, että miksei (vaikkei kuienkaan).

Vierailija
15/21 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tyypillisiä 40-50 vuotiaiden nimiä. Entä uskotko, että ne tulevat vielä joskus muotiin?

eikä nyt 40-50v ikäisten!

Vierailija
16/21 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo nähnyt aika usein pikkulapsella nimen Armi, joka on varmaan karrrrmein nimi ikinä. Luulen että ensin tulee muotiin kaikki pehmeät nimet kuten Eila, Aila, Aili, Eini, Leena, Liisa, Seija, Teija.. ja vasta sen jälkeen pikku hiljaa Pirjot ja Tarjat.

Vierailija
17/21 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennään sukupolvi eteenpäin, niin meidän äitiemme nimet ovat taas muodissa.

Nythän lapsille annetaa niitä nimiä, jotka ovat olleet muodissa iso- ja isomummojemme aikaan. Hilda, Iida, Onni.. Koskahan tulee Kaarinat, Teuvot ja Marketat? Ja heidän lapsilleen Raijat, Virvet, Virpit, Mariannet..?

Kaikki me ollaan sukupolvemme lapsia, ja nimissä se näkyy.

terv. Mervi, Raijan tytär (siskolle terveisiä)

Vierailija
18/21 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta uskon, että joskus vielä tulevat muotiin.

Omassa lapsuudessa ja nuoruudessa olisi kuoltu nauruun, jos jonkun nimi olisi ollut Akseli, Aleksi, Hilda, Oskari, Väinö, Alma jne., you get the picture? Eli kaikki kiertää....

Vierailija
19/21 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki nimethan tuntuvat kiertavan muutaman vuosikymmenen valein.

Itse olen juuri tuota Merja-Tarja sukupolvea ja kun itse tulin lapsentekoikaan 70-luvun lopussa niin nuo nyt niin 'ihanat' ja suositut vanhanaikaiset nimet olivat aivan karseita, vain mummoille sopivia. Yhdella tutulla oli silloin pieni Justiina ja voi etta sita takana pain herjattiin (aitia siis, ei lasta). Leevit, Juhot sun muut olivat aivan pappanimia, ei olisi tullut mieleenkaan antaa sellaisia karseita nimia lapsilleen. Nythan ne ovat suurinta muotia.

Vierailija
20/21 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimet tosiaan kiertää, muistan kun ajattelin yläasteella Martasta ja Oskarista että voi raukkoja mitkä nimet on saaneet. Nykyään pieniä Marttoja ja Oskareita tulee paljon vastaan, itsellänikin on Oskari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi