Joku soitti ovikelloa... Katsoin ikkunasta varovasti ettei ollut postiauto
ei ollut postiautoa. En avannut ovea, en jaksa mitään vieraita nyt! Lapset on nukkumassa/lepäämässä/leikkii hiljaa joten nautin hiljaisuudesta enkä kaipaa ketään yllätysvierasta.
Tekeekö kukaan samaa? Onko noloa ettei avaa ovea? Oltiin ihan hiljaa joten ei voinut kuulla että joku on kotona.
Mulla on kolme tuttua joilla on tapana tulla yllätysvierailulle. Mä en vaan jaksa aina! Koti on ok kunnossa että ei nolota mutta mulla on nolo minimekko päällä ja kainalot haiskahtaa vähän hieltä ja väsyttää ja tykkään nauttia tästä hiljaisuudesta mitä kestää vielä hetken :)
Kommentit (8)
Totta ihmeessä saat olla ottamatta vastaan. Sehän pitää yllätysvieraidenkin varautua että aina ei se kyläily sovi. Ei aina tartte olla kiltti ja myöntyvä ja kestitellä vieraita kun itse väsynyt. Rentoudu ap nyt vaan ja ota iisisti, on ihan täysi oikeus siihen!
ja asuttiin kerros talossa, otin aina ovikellon pois kun oltiin kahdestaan. Ei tarvinut edes tietää että joku on ovella.
Minä olen samanlainen :D
Varsinkin kun olen yksin kotona joka toinen vkonloppu (lapset isällään) haluan olla yksin ja rauhassa. Eri asia on tietysti sitten sovitut kyläilyt yms.
Postiauto soitti kerran munkin ovikelloa, mut en avannut. Sehän olis pitänyt kuitenkin pyytää sisään ja sit ois ollu kauheet renkaanjäljet olohuoneen matossa.
Kyllä sen ihan itse saa päättää, milloin haluaa ottaa vastaan vieraita (tai kaupustelijoita tai tv-maksutarkastajan tai...)
Ei aina ole pakko ottaa vieraita vastaan. Minulla tämä alkoi siitä, että anoppi ja appi tulevat usein ilmoittamatta kylään, ja siihen meni jossain vaiheessa hermot. Nykyään olen jo oppinut myös laittamaan sen oven lukkoon, koska muuten kävelevät sisään ellei tulla avaamaan.
mutta en silti avaa ovea, jos en tiedä kuka siellä on enkä odota ketään.En ottaisi minäkään just nyt ketään vastaan, yllä on sloggit ja karmea toppi, hiki haisee ja väsyttää, taapero huusi just äsken, et on kakka vaipassa vaikka pitäs nukkua. Et nyt lähen sitä vaippaa vaihtaan....