Mikä mulla on, sinänsä kiva työ, mutta mua ahdistaa joka ilta
aivan suunnattomasti seuraava päivä? En halua mennä töihin!
Kommentit (5)
Ahdistaako sua varsinainen työ vai työpaikka ja siellä olevat ihmiset? Jos syynä on työkaverit tai esimies, niin silloin on ehkä syytä harkita työpaikan vaihtamista. Jos taas et koe pärjääväsi työssä, niin silloin kannattaa jutella pomon kanssa.
Onko työ uusi?
Jännitätkö sosiaalisia suhteita?
Jännitätkö, osaatko jonkun tehtävän tarpeeksi hyvin?
Huolestuttaako, että olet unohtanut jotain oleellista?
Oletko muutenkin sen tapainen, että ahdistut seuraavan päivän asioista edellisenä iltana?
Jos työ on uusi, on mielestäni todella inhimillistä, että siitä hermoilee ja huolehtii illalla. Mutta jos työssä on ihan oikeasti joko ihmissuhde- tai muita pulmia, niihin kannattaa tarttua mahdollisimman varhain ja selvitellä asiaankuuluvan tahon kanssa tilannetta: esimiehen, työsuojeluvaltuutetun tai vastaavan.
Jos taas koet, että ilmiö on luonteenpiirteesi ja hermoilet samalla tavalla muitakin asioita etukäteen, kannattaa tietoisesti opetella tyhjentämään mieli, opetella erilaisia rentoutustekniikoita, useille esimerkiksi kävelylenkki illalla pari tuntia ennen nukkumaanmenoa voi toimia sellaisena mielen puhdistajana. Kävellessä ajatukset ja mieli saa kellua vapaasti ja ulkoilma ja maisemat ikäänkuin "pesevät" ihmistä.
Toivottavasti saat helpotusta, ei jokailtainen ahdistus kuulu elämään!
Terveisin Kirkkosisko
diakoni Meiju
Tikkurilan seurakunta
Vantaan seurakunnat
oli samalnlainen tunne joka ilta ensimmäiset 4 kuukautta.. Sitten alkoi helpottaa. Työhön tottui ja nyt pidän siitä erittäin paljon! Sopeutuminen vie aikaa vaikka työ olisikin kivaa.
Itse joudun nyt jättämään oman työni ja vaikka aluksi teki pahaa tänne tulla, niin nyt on kamalaa lähteä :)
Alkaa jo ahhistaa se, että ahdistaa