Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tahdo töihin

Vierailija
23.08.2011 |

Tilanne siis se että mies jäi työttömäksi 1,5 vuotta sitten kun olin raskaana. Minusta oli mukava ajatus että ollaan kumpikin kotona kun lapsi vauva ja mieskin rauhassa tutustuu lapseen ym.

Nyt on sitten alkanut ärsytää se että mies ei vihjailuistani ja pyynnöistäni huolimatta ole edes alkanut katsella töitä vaan aikoo nähtävästi olla kotona niin kauan kunnes työkkäri osoittaa kurssille tms.

Minusta tämä ei ole vaihtoehto vaan miehen pitäisi etsiä "oikeaa" palkallista työtä.

Ennen lapsen syntymää sovittiin että molemmat osallistuvat perheen elättämiseen ja mies etsii itselleen mieluisaa työtä (siis ettei tarvitse alkaa sellaiseen mitä inhoaa). Nyt vaan pahasti näyttää siltä ettei ole tosiaan edes aikeissa etsiä mitään.

Ärsyttää!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sä menisit töihin ja mies jäisi kotiin hoitamaan lasta/lapsia...?

Vierailija
2/5 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vakituinen työpaikka josta nyt olen hoitovapaalla, pienet tulot kai tässä nyt ressaa.

En ole varma pystynkö jatkamaan töissäni, odottelen tutkimuksia, ois ehkä ennemmin kannattanut kokeilla ja olla nyt saikulla kuin entä hoitovapaalla.

Lisäksi en usko että miehestä olisi hoitamaan lasta. Ei suostu ottamaan vastuuta ja kokee lapsen kanssa yksin olon hyvin raskaaksi. Viimeksi oli 3 tuntia lapsen kanssa kun olin asioilla ja sen jälkeen pitikin sitten vetää kännit ja "nollata" että toipui stressistä.

Jos tämänkin ois etukäteen nähnyt niin oisin miettinyt uudestaa alanko tuon miehen kanssa lapsia tekemään, mutta silloin oli tosiaan vielä töissä ja asiat puhuttiin ja sovittiin yhdessä. Nyt mies ei vaan toimi niinkuin sovittiin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tommosia löytää?

Turhaan siinä enää suhdetta jatkat, vaikuttaa sen verran epäkypsältä tapaukselta. Vuosien saatossa pahenee vaan, joten ihan sama jos eroaisit heti. Mä en päivääkään kattelisi tommosta työtöntä luuseria. Ymmärrän toki, jos ei töitä ole, mutta jos ei vaivaudu edes hakemaan, niin ei paljon sympatiaa tipu.

Vierailija
4/5 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, sitä minä tässä lähinnä olen miettinyt että kauanko on sopiva aika odotella miehen "kypsymistä" ottamaan vastuuta.

En sitten tiedä olisiko tämä jotenkin pitänyt osata ennustaa. Itse ajattelin että mies kypsyy siinä kun itsekkin, kun aika huoletontahan se elämä on ollut molemmilla ennen lapsen syntymää.

Vierailija
5/5 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sekin mahdollista. Ei olisi kannattanut sopia, ettei tarvitse ryhtyä mihinkään, mitä inhoaa. Suuri osa ihmisistä kai pakon vuoksi ja palkan takia tekee duunia, johon ei muuten koskisi. Sen vuoksi sitä kutsutaankin työksi eikä hauskanpidoksi.

Keskustele miehen kanssa uudelleen näillä ehdoilla, ja jos hän vielä on sitä mieltä, ettei halua hakea työtä, niin arvioi tilanne uudelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi