Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos joku lupaa teille puutarhamarjoja, oletatteko että hän poimii ne teille valmiiksi?

Vierailija
21.08.2011 |

Laitoin facebookiin statuspäivityksen - kuten joka vuosi tähän aikaan - että meiltä saisi taas punaisia ja mustia viinimarjoja, karviaisia, tyrniä ja kesäkurpitsaa. Mainitsin vielä, että omat astiat mukaan. Meillä on nimittäin vähän ylituotantoa tähän aikaan vuodesta.

No, yksi puolituttu sitten ilmoitti, että hän voi tulla hakemaan ja sovittiin aika milloin tulee. Kun hän sitten tuli ja näytin, että tuolta pensaista saa poimia, niin hän näytti tyrmistyneeltä. Hän siis oletti, että saa valmiiksi poimitut marjat mukaansa!!! Kun marjat eivät olleet poimittu hänelle valmiiksi, niin lähti niskojaan nakellen pois.

Nyt olen ihan ihmeissäni. On totta, etten päivityksessä varsinaisesti maininnut, että marjat pitää poimia itse. Minusta se oli itsestäänselvää! Yli 10 vuoden ajan olen tarjonnut ylituotantoa tutuille, eikä koskaan kukaan ole kuvitellut saavansa valmiiksi poimittuja marjoja. Kyseinen henkilö toki on kovin kaupunkilainen, mutta silti. Voiko kukaan oikeasti kuvitella, että minä - sen lisäksi, että olen istuttanut, hoitanut, kastellut, lannoittanut ja suojannut linnuilta - vielä poimisin marjat heille valmiiksi?!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla terveellä järjellä varustetut ihmiset tajuavat että tulevat ITSE poimimaan marjansa,ja älyävät olla kiitollisia!

Vierailija
2/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalijärjellä varustetut ymmärtävät tuollaisesta ilmoituksesta, että poiminta hoidetaan ihan itse!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla terveellä järjellä varustetut ihmiset tajuavat että tulevat ITSE poimimaan marjansa,ja älyävät olla kiitollisia!

Eli just näin.

Laitas uusi statuspäivitys, jossa alleviivaat asiaa, että siis itse _joutuu_ poimimaan, ja hymiöt päälle. Siinäpähän miettivät kaverit, kuka heistä oli se ääliö! =))

Vierailija
4/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

marjat kerätään ITSE. Minä kävin ntänäkin vuonna naapurissa keräämässä marjoja, kun naapurinmummo soitti, et sais tulla hakemaan.

Vierailija
5/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tuottaja, ja sinulle kuuluu kaikki tuotantoon liittyvä eli myös poimiminen.

Vierailija
6/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tulla poimimaan vähän marjoja ja maksaakin niistä sinulle :)

Vierailija
7/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

marjat kerätään itse. Marjojen poimimisessa ja puhdistamisessa on iso työ. Miksi kukaan näkisi niin paljon vaivaa ihan kenen tahansa puolesta? Siis käytännössähän tuohon voi mennä koko viikonloppu jos marjoja on paljon ja osa jo niin ylikypsiä että mehustuvat astiassa. Omille lapsille ja vanhemmilleni+muulle lähisuvulle voisin poimiakin, muille ei tulis mieleenkään.

Vierailija
8/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin olettanut, että oisit tehnyt mulle mehutkin valmiiksi. Ei mulla oo mitään hiton mehustinta (?) Mitä mä pelkillä marjoilla teen???

Vierailija
9/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeistään tuosta omat astiat mukaan-kohdasta olisi jotain pitänyt käsittää.

Vierailija
10/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä pelkillä marjoilla teen???

Syöt ne?????

Vierailija
11/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä ihmisiä nimittäin on olemassa.