Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

astma:montelukastia(singulairia) käyttäviä?

Vierailija
21.08.2011 |

Onko teille tullut sivuvaikutuksia?Minulle on nyt tullut päänsärkyä ja ummetusta:(Joudun luultavsti lopettamaan koko lääkkeen.Harmi,kun niin hyvin auttoi astmaan!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten poikanikin.

Itselläni en ole huomannut mitään oireita. Enkä kyllä varmaksi lapsellakaan.

Vierailija
2/19 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olet lääkettä syönyt? Syötkö riittävästi kuituja ja juotko tarpeeksi? Mitä vahvuutta sinulle on kokeiltu?

Itselläni on Singulair 10 mg käytössä (mutta sitähän on puolta pienempääkin olemassa). Sain siitä alkuunsa aivan kauheita sellaisia hallusinaatio-tyyppisiä unioireita. Monet sanoo, että ne ajan kanssa helpottaa, mutta minulla ei helpottaneet. Tuhmasti siirsin lääkkeen aamuun ja ei ole enää ollut ongelmaa. Kerrassaan loistava lääke, jota ilman en varmasti olisi enää edes täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja astmaoireilu alkoi nopeasti helpottamaan.Annos on 10 mg iltaisin.Pelkäsin saavani unihäiriöitä,mutta niitä ei tullut.

Päänsärky ja ummetus alkoi melko pian.Käytän jo ennestään pellavarouhetta ja movicolia päivittäin,lisäksi syön kasviksia/marjoja/hedelmiä/pähkinöitä ym yli kilon päivässä!En voi ummetuksen takia syödä paljon lihaa tms.Ja tämä vaiva siis pahentui nyt selvästi:(

Vierailija
4/19 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet käyttänyt tosi lyhyen aikaa. Suosittelen ottamaan yhteyttä lääkäriisi ja keskustelemaan noista oireista. Kokeile alkuunsa vaihtaa vaikka 5 mg lääkkeeseen ja anna elimistöllesi aikaa tottua lääkkeeseen. On niin hurjan hyvä lääke, että kannattaa kokeilla.

Onko sinulle tullut nyt muita uusia lääkkeitä? Oletko siis varma, että tuo ummetus tulee just montelukastista?

Vierailija
5/19 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikoksi,tablettina.Tuskin tämä aiheuttaa ummetusta.Olen muutenkin tosi herkkä oireilemaan juuri vatsalla,kaikkiin lääkkeisiin:(

Voiskohan tuota tablettia puolittaa,soittoaika on vasta 1 1/2 viikon päästä tälle lääkärille?

Vierailija
6/19 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas jaksa uskoa, että singulair ummettas. Nimenomaan kortisonin sivuvaikutuksia on ummetus isommissa annoksissa. Pajonko sulla sitä kortisonia nyt menee?

Päänsärky on varmaan tuosta singulairista taas, mutta uskoisin, että vähenee 2 viikon jälkeen käytöstä.

En usko, että singulairia saa puolittaa itse. Sanoisin, että syö sivuoireista huolimatta nyt sinne soittoaikaan tuota singulairia ja jos 1,5 viikon päästä edelleen tuntuu sivuoireita, niin juttele sit lääkärin kanssa tuosta 5 mg tabletista.

Ihmiset on nykyään hirmu hoppuisia noiden sivuoireiden kanssa. Kaikkien hyvin tehoavien lääkkeiden kanssa pitäisi malttaa kyllä pari viikkoa odottaa ainakin, että elimistö uuteen aineeseen tottuu.

Vierailija
7/19 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lääke tuntuu olevan.

Ainoa ongelma on se syömättömyys ennen ja jälkeen lääkkeenottamisen. Tai siis ettei saa syödä. Kuinka tarkkaa se on?

Lapsi ottaa lääkkeen aina illalla, lomalla syötiin usein myöhään, kuten etelässä tapana, meni hankalaksi lääkkeen ottaminen.

Vierailija
8/19 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solomet 16 mg:1 1/2 tbl 5 vrk,sit 1 tbl 5 vrk ja lopuksi vielä 1/2 tbl 5 vrk.Siis voisko tää kortisoni olla se ummettava lääke?Olispa helpotus,niin voisin tätä Singulairia jatkaa sit !

Vierailija
9/19 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa tän lääkkeen aamulla,jolloin tartteis odottaa "vain" 1 tunti ennen aamupalaa?Tai ne rakeet kai voi ottaa myös ruuan kanssa?Yks vaihtoehto vielä,puolita singulair 10 mg apteekista ostettavalla leikkurilla,ja annat siitä sen 5 mg iltaisin.Tavallisen tabletin voi ottaa ruuan kanssa,toisin kuin se pureskeltava!

Soita lääkärille ja kysy vaihtoehtoja!

Vierailija
10/19 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/19 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei singulair ummeta. Kortsu kyllä. Ajaa nesteen suolesta kudoksiin. Käytä jotain suolta lypsäviä laksatiiveja.

Vierailija
12/19 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa sitten jouduin syömään singulairia säännöllisesti. Joskin söin pari viikko ja sitten parin viikon tauko, mulla vatsa meni ihan kuralle tuosta lääkkeestä. Onneksi muksujen jälkeen on astma helpottanut niin paljon, ettei tarvetta enää ole.

Vierailija
13/19 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan ole sanonut, että pitäisi olla joku syömätauko! Ja ovat syöneet vuosia, siis haettu monia monia kertoja apteekista, eri apteekeista eri farmaseuteilta ja lääkärissä käyty reseptiäkin uusimassa vaikka kuinka monta kertaa yhteensä lasten kanssa.

Ihan normaalit iltapalat siinä syövät, ja nappaavat tabletit samalla.

Mutta siis ei ole tullut ummetusta, eivätkä ole päänsärkyjäkään valitelleet.

Vierailija
14/19 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka paketissa lukee, että pitäis ottaa 2h ruoan jälkeen. Keuhko-osastollakin otetaan se iltapalan kanssa.

Vierailija
15/19 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
16/19 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonnousu.

Vierailija
17/19 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouseeko paino tuolla oikeasti, ei kai.

Vierailija
18/19 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveet painajaiset tuli. Pärjään kyllä nykyään ilmankin. Alvesco ja Avamys menee.

Vierailija
19/19 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Montelucastia pari kk. Ensin 10 mg vrk mutta huomasin että aggressiivisuus - tunne- ilmaantui. Olen normaalisti rauhallinen ja hyvin harvoin suuttuva. Mutta selvä aggresdion tunne säikäytti. Lisäksi ummetusta vaikka juon tarpeeksi. Suun ympärillä rakkulamaista ihottumaa lntteinä. Voi johtua sisäilmaongelmaisesta työpaikastakin. Puolitin tabletin ja otan nyt iltaisin.5mg. Aggression kkadonnut