Aivan kamala kaatosade.
Työt loppuu tunnin päästä, miten helkkarissa mä pääsen kotiin ellei toi sade lopu, vettä tulee kuin suihkussa olis ja mulla sateenvarjo kotona.
Kommentit (13)
Kyselee vantaalainen, jota himottaisi lähteä poimimaan sieniä.
Työt loppuu tunnin päästä, miten helkkarissa mä pääsen kotiin ellei toi sade lopu, vettä tulee kuin suihkussa olis ja mulla sateenvarjo kotona.
Onko sulla mitään ulkoiluvaatteita mukana? Esimerkiksi jotain tuulipukua joka vähän edes pitäisi vettä?
Tulin juuri kahden tunnin ratsastuslenkiltä ja viimeiset puoli tuntia satoi kaatamalla. Minulla vielä valkoinen t-paita päällä joka läpimärkä ja liimautui kivasti kiinni ihoon rintsikat loistivat kivasti läpi :-0
Olimme varmaan niin säälittävä näky, että eräs mies pysähtyi kohdalle ja tarjosi kyytiä, mutta kieltäydyin kohteliaasti, kun ei kelpuuttanut ruunaa kyytiin ;-)
ootko sokerista tehty ? :) Mä olin just ihan vapaaehtosesti ulkona parituntia kaatosateessa :)
Tässä joitain viikkoja sitten olin polkupyörällä liikenteeessä ja juuri kun läksin ulos alkoi kamala rankkasade. Matkaa oli vain pari kilometriä. Vedin tuulipuvun päälle niin tiviisti kuin sain ja hupun silmiin asti mutta ei auttanut. Sade ropisi iloisesti huppuun ja tuli siitä läpi valuen hiuksiin ja rinnuksilta ja hartioilta vesi imeytyi läpi niin että t-paita muistutti märkää rättiä. Kyllä olis ollu sadeviitta tarpeen.
Nimimerkki niinpä, miten uskalsit lähteä sateella ridaamaan vai oliko sinulla jotkut muut kuin ratsastushousut? itse olen hevosihminen, mutta ratsastushousut ovat sen verran hirveät märkänä että sateella en ratsasta
Kun lähdin ratsastamaan aurinko paistoi ja asteita 24, siksi laitoin vain ratsastushousut ja t-paidan. En ollut varautunut sateen mahdollisuuteen.
kun sää on epävakainen ja rankkasade on uhkaamssa mutta vielä ei sada? Puetteko sadetakin ja housut päälle tai kassiin mukaan vai otatteko pelkän sateenvarjon?
Meillä on kaunis sää, nyt illalla klo 19 auton mittari näytti 24,4 kun ajelin kauppaan. Mutta huomisesta lähtien sataa.
Tornio
täältä http://testbed.fmi.fi/history_browser.php?imgtype=radar×tep=5 Näkee 5 minuutin välein sateiden liikkeet, muta myös tuulet, lämpotilan yms. Tosi kätevät.
Oltiin lapsen kanssa suunnistamassa ja sja kun kerettiin autoon alkoi sade. Olipa tosi hyvä ajoitus. ;-D
Kesällä se ei tietenkään ole niin vakavaa kun on lämmintä mutta inhottavalta se tuntuu kun vesi pääsee takin läpi tai pahimmassa tapauksessa ei ole edes takkia. Viileämmällä säällä siitä on ihan kunnolla haittaa kun tulee kylmä. Itselleni kävi kerran niin että kun olin pyöräilylenkillä niin päälle tuli todella rankka kuuro. Kylmää vettä tuli hetken aikaa kuin suihkusta ja kun päälläni oli vain alusvaatteet ja tuulipuku eikä mukana minkäänlaisia sadekamppeita niin kastuin välittömästi likomäräksi ja palelin ihan vietävästi puolen tunnin kotimatkan ajan märissä vaatteissa.
kastuisit sen sateenvarjonkin kanssa, joten kotona vaan saunaan/ kuumaan suihkuun.